@Oprah inderdaad! Vrouwen hebben bijvoorbeeld ook veel meer last van het imposter syndroom (al zeggen ze in het artikel evenveel). Geen officieel iets, maar hier meer over te lezen: “Imposter syndroom: bang om door de mand te vallen” Imposter syndroom: bang om door de mand te vallen
update van deze veenmol: woensdag heb ik een zoom gesprek met de arbo arts van m’n werk. vandaag ging m’n ambulante begeleider langs m’n werk namens mij en hij zei dat hij de vibes kreeg dat m’n werk liever heeft dat ik ontslag neem dan dat ze me moeten betalen terwijl ik ziek thuis zit echt bedankt voor de afgelopen zes jaar hoor!!
ik zou eigenlijk m’n moeder erop af moeten sturen want die is woedend dat ze niet eerder hulp hebben ingeschakeld en dingen hebben gezegd als “dan hoeven we de arbo arts niet in te schakelen” enzo
Ja, ik doe hardcore fundamenteel/academisch onderzoek idd. Wel redelijk van bench to bedside, dat wel.
Achmea heeft een 34-urige werkweek!
Wij gingen over naar 34 als fulltime dit jaar maar ik ben 4x9 blijven werken. Vind ik zelf zo chill! Of ik nu 8,5 of 9 werk maakt qua productiviteit niet echt uit heb ik het idee maar ik merk het wel in mijn portemonnee HA HA
Naar mijn ervaring zijn heeeeel veel mensen (althans in mijn naaste werkomgeving) 36 blijven werken! Maar de optie hebben is fijn.
Huh maar als iedereen 36 blijft werken hoe is 34 dan fulltime?
Dat hebben wij ook: 38 is fulltime en ik werk 40 en bouw dus meer vakantiedagen op. Dus ik denk dat ze het daar zo hebben omgebouwd dat je voor je salaris van 36 nu 34 uur mag werken. Maar als je meer wíl qua vakantie bijv, dan mag dat
Zitten nu nog in een overgangsperiode waarbij je mocht kiezen (kreeg je X % bij je salaris, dus geen extra vakantiedagen) en straks mag het nog steeds, maar dan verandert er wel iets in de constructie hoe het officieel bij HR geregistreerd staat. Ik weet overigens ook niet hoe het met de duizenden werknemers zit die niet op mijn afdeling werken haha, wellicht dat bijv. bij de zorgverzekeringstak wel veel mensen naar 34 zijn gegaan maar bij mij valt dat dus mee!
Geen verstand van of ervaring mee, maar lijkt me dat je reguliere opzegtermijn hier geldt? Of je nou verlof hebt of niet.
Ik denk het wel. Ze hebben zelf het contract gemaakt met zo’n opzegtermijn, blijkbaar liggen ze er niet zo wakker van als medewerkers op de een op andere dag opzeggen. Is er geen HR afdeling waar je even mee kunt bellen? En levert het problemen op als je nu gewoon opzegt en dan kijkt wat de reactie is?
Ik reageer even hier, aangezien de mods liever hebben dat we in de specifieke topics posten als dat een optie is.
Heb je je loonstrookje van vorige maand toevallig ergens opgeslagen? Als het goed is staat daar ook op hoeveel vakantiegeld je maandelijks opbouwt en wat je tot nu toe hebt opgebouwd. Misschien dat dat duidelijkheid geeft? Ik ga ook even informeren bij mijn baas, want online lees ik dat het vakantiegeld volgens de salarisschijven wordt belast, maar bij mij gaat er ruim 50% af terwijl ik niet in die schijf val.
Sommige werkgevers belasten dat soort uitkeringen inderdaad tegen hoogste tarieven om te voorkomen dat er later terugbetaald moet, das extra zuur. In principe trekt dit allemaal recht (als je niet in die hoogste schijf komt gedurende het jaar) bij de aangifte inkomstenbelasting, loonheffing is slechts een voorheffing hierop
Ik heb hem kunnen openen en het klopt wel volgens mij. Er gaat gewoon 40% vanaf. En het is iets vertekend omdat ik een paar maanden (gedurende zwangerschapsverlof neem ik geen ouderschapsverlof op) dus krijg ik meer salaris. Daarom leek het niet te kloppen
Nee hoor, hartstikke lief juist!
Gewoon doen!
Ik zou zo’n gebaar heel erg waarderen. Superlief van je!
Ik zit nog in een meeting met Amerika, maar zo laat op de dag vind ik wel zwaar.
Weet uit ervaring dat dit alleen maar fijn is om te ontvangen, helemaal vanuit onverwachtse hoek dus super lief!
Succes!