Werk (algemeen topic)

Ik zou het doen! Wat heb je te verliezen? Al doende leert men toch?

1 like

Gewoon schrijven! Wat ik lees zijn ze heel tevreden over je en alles is te leren.

1 like

Heb je een leidinggevende/collega aan wie je kunt vragen of zij denken dat je er klaar voor bent? En die anders misschien tips kunnen geven wat je moet doen om er klaar voor te worden? Misschien kun je een meeloopdag doen bij zo’n coach om te kijken wat ze precies doen en of jij dat denkt te kunnen?
Ik zou zeker je interesse tonen, maar misschien niet uit het niks solliciteren.

7 likes

Ja heb het toevallig vandaag bij m’n manager neergelegd, het gaat om een hele nieuwe functie dus kan helaas niet meelopen.
Ze weten dat ik interesse heb, we gaan het zien.
Allemaal zo spannend, zit hier zo goed op m’n plek :grin:

@TheOne ja sow ik heb dit nog niet eerder gehad, dat er serieus waardering voor me is. Niet van jow bedankt, maar echt tevreden en me steeds meer verantwoordelijkheden geven.

5 likes

@macchiato en @Hazel

Mijn vriend heeft vandaag gebeld met het bedrijf en ze willen dat hij snel langskomt, volgens mij zien ze hem wel zitten. En hij ziet het ook zitten geloof ik, hij wordt gelijk vrolijk als hij het erover heeft.

Geeft ook betere opties als we tzt weer terug naar Nederland gaan. Dan is hij uit die oneindige loop van telkens sales/account manager functies (waar hij dan in NL geheid ook naar moet zoeken nav CV). Eventuele nieuwe functie is commercial/data analyst, wat in NL ook wel goed perspectief geeft op een leuke baan geloof ik.

Hoop zo dat dit hem wordt, wel jammer om voor de 4e keer na een jaar weg te gaan maar dat is hopelijk verleden tijd straks. Ben helemaal plaatsvervangend zenuwachtig voor hem. Toen hij een jaar geleden solliciteerde had hij al duidelijk een goede indruk gemaakt gezien ze hem onthouden hebben. :crossed_fingers:t2::crossed_fingers:t2:

Los hiervan ben ik geheadhunt voor een positie in Heidelberg, Duitsland :sweat_smile: maar dat gaan we maar even niet doen

8 likes

Klinkt goed van beide kanten! En ik ben niet zo goed thuis in die wereld maar ik denk inderdaad wel dat dat een functie is waar je wat meer gevarieerd bezig kunt zijn, ook later met dat op je cv.
Ik zal mee hopen haha!

Zou wel zuur zijn als hij eindelijk leuk werk vindt en jij zegt sorry vriend maar we gaan weer :joy: wat was het voor iets, was het wel leuk om benaderd te worden ervoor?

Ik zou er niet automatisch vanuit gaan dat je geld terugkrijgt. Ik heb zelf ook 2 banen, waarvan 1 maar voor 4u per week en ik moet wel bijbetalen (dus ondanks uitzetten van heffingskorting).

Ja, big data is wel redelijk ‘in’ geloof ik en daar kan je wel wat meer kanten mee op dan die stomme sales.

Hele leuke functie in Duitsland, als we geen kind zouden hebben en niet over een maand binnen de stad zouden gaan verhuizen, zou ik het zo doen! Baan is een combinatie tussen academia en industry, zou ik wel zien zitten. Ook wel tof om ervoor benaderd te worden. Maargoed we hebben ons leven voor nu wel even hier, en vooral ja hey sorry dat je net carrière aan het maken bent nadat je als expat husband mee bent gegaan, maar nah we vertrekken naar de volgende stad :sweat_smile:

1 like

Oh daar ga ik ook niet vanuit! Ik wilde alleen zeker weten dat ik niet hoef te betalen! En als dat eventueel toch moet kan het nooit super veel zijn voor een baantje van 6 u p week

Yess, ik ga eindelijk over naar 36u / eens in de twee weken een dag vrij. Ben nu toch in verleiding gebracht om 4x9 te gaan werken, maar ik ken mezelf en ben nog niet eens 8u op een dag productief, laat staan 9. Als het echt goed bevalt wil ik 32u gaan werken (wel een beetje jammer van het geld, maar goed, dat is dan maar zo).

Woensdag 2 juni is mijn eerste dag vrij, zin an!

20 likes

Bleh net een presentatie gehad op werk waar ik zo nerveus voor was, trillende stem en alles :woman_facepalming:t2: Opzich alles gezegd wat ik moest zeggen maar ik hou er dan toch een kutgevoel aan over omdat ik tijdens zo gestrest ben en ik denk dat iedereen dat ziet, heel hatelijk

3 likes

Ah ik heb dat ook, dan blijf ik er maar aan terug denken. Maar je moet je realiseren: ze zijn dat nu alweer vergeten joh, als ze dat überhaupt hebben opgemerkt!

1 like

Ik heb dit ook heel erg! Maar ik denk maar zo: als ik dit zelf bij een ander zie dan denk ik daar ook niks van. Of ik denk: goh hij/zij vindt het wel belangrijk om dit goed te doen. In ieder geval denk ik dan niks negatiefs over diegene.

2 likes

Jaa precies, ik denk er nooit 2 seconden over na als dat bij iemand anders gebeurt maar toch ben ik dan zo streng voor mezelf. Maar idd goed om dat mezelf voor te houden haha

Ja makkelijker gezegd dan gedaan helaas! :grimacing:

Oh ja je doet nu aan een uni toch, is het echt fundamenteel onderzoek wat je doet?
Ook wel tof ja om die industrie/toegepaste kant erbij te hebben :slight_smile: misschien over een paar jaar haha

Maar niemand kan 8 uur productief zijn op het werk. Waarom zou je het van jezelf verwachten? Dacht dat op een werkdag van 8 uur iemand 5-6 uur productief is.

4 likes

Nee, dat verwacht ik ook niet van mezelf hoor! Maar daarom zou ik ook nooit 9u per dag kunnen werken. Maar kwam toch even in de verleiding toen ik collega’s hoorde die allemaal wel 4x9 werken.

Ik wil trouwens gaan solliciteren bij een bedrijf dat 34u als fulltime heeft. Ohh, heerlijk!

2 likes

Wooow dat is lekker. Wat voor soort bedrijf is het? 34 wel aparte hoeveelheid uur haha, je zou eerder 36 verwachten dan

Sowieso doen! Je leest zo vaak dat vrouwen vaak van zichzelf denken “Ik ben nog niet gekwalificieert genoeg” terwijl mannen alles altijd gewoon doen. Zelfs bij talkshows zitten meer mannen dan vrouwen, omdat de vrouwen sneller denken ‘daar weet ik niet genoeg vanaf’ om daar te gaan zitten. En de mannen hebben schijt, niet omdat ze beter zijn, maar omdat ze zichzelf gewoon hoog genoeg (of te hoog, maar dan loopt het ook altijd wel los) inschatten. Gewoon doen dus! Je hoort het vanzelf wel van je werkgever en je kan het altijd leren :smiley:

5 likes