Nee hoor dat is helemaal niet gek. Mijn collega’s hebben dit ook bij mij gedaan en ik kon dit echt enorm waarderen.
Mn baas vertelde vandaag dat mn contract verlengd gaat worden! Heb nu een contract tm september, maar hij wil me graag in dienst houden en me zekerheid geven Had het nog helemaal niet verwacht, superfijn.
ik hoor hier een PhD student een associate professor in epidemiologie, statistiek mansplainen 🥲
ohhhh ik heb een vaste aanstelling gekregen.
10 jaar geleden nooit gedacht dat ik bij dit werk zou belanden en nu gewoon een fucking vaste aanstelling heb!
Is er heeeel toevallig iemand die in een rol werkt waarbij je ook recruitment doet van nieuwe medewerkers maar hier geen achtergrond in heeft? Ik heb de keuze tussen 2 toffe banen en het recruiten van nieuwe medewerkers is het enige waar ik me echt onzeker over voel. Zou niet weten hoe ik daarmee moet beginnen…
Beetje, als in vacatures uitzetten en selectie maken en sollicitatie gesprekken voeren. Ik ga niet op linkedin speuren ofzo, weet niet of dat juist meer “recruitment” is. Pm maar als je iets wil vragen!
Ik ben bang dat het toch iets meer recruitment is van het zelf actief zoeken. Dat van jou lijkt me wel heel erg leuk maar dat speuren op linkedin mij een stuk minder. Thanks voor je reply!
Ik werk inmiddels bijna 8 jaar bij dezelfde werkgever en ik ga deze week solliciteren bij een ander bedrijf en ik ben zooooo zenuwachtig omg. Vorige week gelucht met iemand die ik ken die al bij dat bedrijf werkt en hij heeft me al aangedragen en mijn profiel sluit naadloos aan bij die organisatie, dus 95 % zeker dat ik word aangenomen. Maar mijn hemel, de zekerheid opgeven is zo eng hierin. En er is me gevraagd wat ik wil verdienen en dan loop ik ook alweer vast want ik wil niet te veel vragen (want ben ik dat wel waard) maar ik wil ook niet mezelf tekort doen. Morgen motivatiebrief afmaken en versturen, zo zenuwachtig!
Kun je nagaan wat andere in die functie verdienen? Anders hoog inzetten. Vrouwen durven het vaak niet veel te vragen en mannen wel.
Hier is ook een forummen geweest die 400? Euro meer wilden en gekregen heeft.
Maar succes! Je kan het!
Lekker iets vragen wat jij net iets teveel vindt als zij dat ook vinden hoor je het vanzelf, en als niet: super chill!
Jaa inderdaad dat verhaal houd ik mezelf nu ook voor! Ja heb je, nee kun je krijgen en anders krijg ik vast een tegenbod. Die iemand zei dat ze bijna nooit iemand hebben die zo goed past bij wat ze zoeken, dus laat het dan ook maar zien in het loonaanbod haha. Ik ga ook 2 weken vakantieuren per jaar inleveren, dus daar mag ook best wat tegenover staan denk ik. Zolang ik maar niet té hoog inzet komt het vast wel goed denk ik.
Edit: ik weet alleen het maximumloon van die functie (€ 5000) en daar zit ik nog een flink stuk onder
Spannend hoor! Inderdaad hoog inzetten, als je precies vraagt wat je wil krijgen en ze doen een tegenbod kom je toch lager uit. En als ze een tegenbod doen op een flink hoger bedrag dan je nu krijgt kom je alsnog op een mooi bedrag uit. Ik ga voor je duimen!
Ik start in september met een nieuwe opleiding, en ze verwachten een goede kennis van excel (regelmatige gebruiker).
Nu gebruik ik in mijn huidige job letterlijk nooit excel, en hoewel het heus geen rocket science is, wil ik wel zo goed voorbereid mogelijk starten Iemand toevallig tips qua tools / goede resources die ik kan gebruiken als houvast of leidraad?
Ja ik ben recruiter bij een commercieel detacheringsbureau. Voor vragen mag je altijd een berichtje sturen!
Heel obvious maar ik heb veel bijgeleerd van YouTube tutorials!
Lief! Heb toch besloten om niet voor die baan te gaan, maar alsnog heel erg bedankt voor het aanbod!!
Volgende week sollicitatiegesprekkkk, nu al zenuwachtig
Ugh ik had het laatst over mijn vriend, dat hij was benaderd voor eindelijk een goede functie. Is hij op het laatste moment afgewezen… ik vind het zo sneu en kut voor hem. Emigreren is leuk en alles maar als je niet een super specifieke kwaliteit hebt die schaars is, is het zo moeilijk om er tussen te komen.
Toevallig scrollde ik net langs een andere functie waar hij ook echt blij van zou worden (en ze zoeken iemand die NL kan dus dat is goed), wel parttime in het begin. Dus ben helemaal enthousiast en gezegd nou morgen gelijk bellen om daar ff naar te vragen, als je hier blij van wordt dan maakt parttime niet uit. Maar hij ziet het allemaal niet meer positief in en denkt dat hij gewoon stuck is in die cycle van kut sales/account manager banen + constant afwijzingen. Vind het echt kut.
Ik wil al een poos weg bij het bedrijf waar ik voor werk maar ik durf steeds de stap niet te zetten. Ik weet gewoon ook niet wat ik dan precies wel wil doen. (Ik wil mijn huidige functie sowieso niet meer uitvoeren, ook niet voor een ander bedrijf). Door alle werkdruk ben ik zo overvraagd en gesloopt dat ik soms denk “mag ik aub ergens in de groenvoorziening of hard werken in een magazijn”. Hoe ga je als volwassen persoon bedenken wat je wil gaan doen?