Werk (algemeen topic)

Haha ik moest laatst iemand van een andere organisatie mailen om iets op te vragen. Als ik iets van iemand vraag, dan sluit ik mijn mail af met ‘alvast bedankt’. Gewoon omdat ik dat netjes vind en om iemand alvast te bedanken voor de tijd en moeite die hij/zij erin gaat steken. Die persoon is nu boos, want blijkbaar is het niet normaal om ‘alvast bedankt’ te zeggen. Ben ik nu achterlijk en is het echt zo’n rare afsluiter of stelt de ander zich aan?

Gezeik. Het is een doodnormale afsluiting.

4 likes

Huh serieus? Ik doe dat ook zo vaak. Hoe kun je daar nou boos op worden.

1 like

Whaha wauw nee dit ligt niet aan jou, er speelt duidelijk wat anders :joy: Kreeg je wel de info die je zocht?

2 likes

Haha zo raar! Een vriendin van mij ging hier laatst ook op twitter over los dat ze het not done vond enzo. Ik snap het nog steeds niet. Eens kijken of ik dat draadje nog kan vinden.

*edit, nee zij tweet echt te veel om het allemaal door te spitten :cry:

2 likes

Het kan een beetje dwingend overkomen maar om nou te zeggen dat het not done is, lijkt me overdreven. Alleen als je een berg werk over de schutting getyft krijgt en iemand zegt ‘alvast bedankt’ dan word wel agressief.

11 likes

Nee ook niet😂

Nee, ik doe het ook vaak, als vriendelijke afsluiter. Maar bij ons zou het ook wel verkeerd kunnen vallen als het gaat over taken/verantwoordelijkheden doorschuiven die eigenlijk voor jezelf zijn of om heel veel werk, zeker als jij bv. op dezelfde hoogte staat als diegene aan wie je het vraagt. Omdat je er dan vanuit gaat dat die persoon het sowieso wel zal doen en niet kan weigeren.

3 likes

Ja het ging om iets wat ik niet kon, wat diegene moest doen. Ook niet veel werk, maar het was iets ongedaan maken, dus juist met 1 klik iets wat haar werk heeft gekost ongedaan maken. Snap dat dat kut is, maar dan doe ik juist die alvast bedankt als een soort ‘sorry hiervoor’ terwijl het ongedaan moet worden gemaakt omdat ze zelf een fout heeft gemaakt

3 likes

Misschien ervaart ze het als passief-agressief, omdat zij de fout heeft gemaakt. Maar het klinkt wel heel erg alsof ze overdrijft. Zeker als het iets kleins is, vind ik het zelf fijner om al meteen in de mail te bedanken, i.p.v. voor iedere random vraag achteraf nog een bedankmail te sturen :stuck_out_tongue: .

3 likes

Jeetje mina. Ben twee dagen met verlof geweest en ik heb 75 mails. Waarbij minimaal de helft staat: graag reactie.
Ja vriend. daaaaaaaaaag.

Als iemand je belt in Teams, kun je dan zien of diegene met of zonder camera belt vóór je opneemt?

Voor zover ik weet niet. Ik neem zelf standaard op zonder camera, als de andere persoon wel de camera aan heeft klik ik de mijne daarna gewoon nog aan.

1 like

Ja, zo doe ik het nu ook… Zou handig zijn als je dat wel kon zien.

Weet iemand misschien of dit problemen oplevert? als je 2 werkgevers hebt waarvan 1 vanaf februari 2021 en de ander komt er dan bij in mei en je mag dus maar bij eentje algemene heffingskorting. Die stond dus aan bij werkgever 1 maar heb ik daar nu uitgezet en aan gedaan bij werkgever 2 omdat ik daar veel meer uur werk. Nu vraag ik me alleen af of ik achteraf over het hele jaar dan niet teveel korting heb gekregen? Dan moet ik straks heel veel terug betalen :joy: of maakt het niet uit omdat het niet tegelijk was bij 2 werkgevers?

Waarschijnlijk niet! Je kan het zelfs bij beide aan laten staan als je zeker weet dat je niet teveel verdient (maar dat zou ik voor de zekerheid niet doen). Als je boven een bepaald bedrag verdient heb je geen recht meer op heffingskorting, dat zou je even moeten opzoeken.

3 likes

Super Dankje! Ik denk idd dat het samen iets teveel is maar anders krijg ik gewoon geld terug volgend jaar is ook niet erg! Alleen betalen is wel balen

1 like

Is echt totaaaal afhankelijk van de bedragen enmeer specifieke dingen qua salarisadministratie.Maar over het algemeen is 2 verschillende werkgevers geen probleem als de periodes niet overlappen. Als je weinig werkt/verdient kan het in principe zelfs bij beide wel tegelijk, maar zou dat zelf niet doen want beter terug krijgen dan moeten betalen nav je aangifte.

1 like

Bedankt voor je reactie! Het overlapt niet en ik heb idd liever geld terug krijgen dan betalen! Bovendien is die tweede baan voor echt heel weinig uur per week (6) dus het geld wat ik dan nu eventueel misloop aan belasting is ook niet mega veel haha!

1 like

Ik weet ff niet zo goed wat ik moet doen, er komen namelijk 3 vacatures voor teamcoaches vrij.

Dit is echt zo iets voor mij, maar ik vind mezelf er nog niet klaar (ofja eigenlijk wel, maar ik ben bang dat ik nog veel kennis mis) voor aangezien ik er net goed 3 maanden werk.
Zal ik kenbaar maken dat ik wel interesse heb maar het nu nog te vroeg vind of iets dergelijks?
Of gewoon solliciteren hahaha.

Het betaald wel echt waanzinnig goed en zag m’n hypotheek al van 117k naar 147k stijgen :sweat_smile:

6 likes