Werk iemand in de detailhandel/winkel of bij een webshop en maken ze daar gebruik van een bepaald voorraadsysteem? Ik ben erg benieuwd welke en hoe dit werkt. Bedankt alvast!
Sowieso irritant als iemand alleen hi zegt. Zeg gewoon hi Nello, dit en dit is er aan de hand.
Wij gebruiken voor 2 winkels en een webshop Shopify als geïntegreerd systeem. Je mag me pmmen als je specifieke vragen hebt
Wij hebben een eigen maatwerk backoffice systeem en daar heel tevreden over, strugelen alleen nog met de voorraad en zou dat liever allemaal met een scanner of geautomatiseerd doen. Shopify is dus geen optie maar wel super bedankt met voor t meedenken
Het is niet mijn afdeling dus weet er het fijne niet van. Maar onze winkels werken met slim4. Ze hoeven nooit zelf te bestellen want gaat allemaal automatisch.
Wist je dat je werkgever alleen mag weigeren als hij daar een goede reden voor heeft?
Bron: Vakantie opnemen bij einde dienstverband weigeren? | Redactie HR Rendement
Ik snap dat je niet met een conflict uit elkaar wilt maar je kunt je werkgever daar wel op wijzen.
Oh thanks!! Het komt er op neer dat ze geen vervanger voor mij hebben en dat het al mega druk is dus dat zijn mijn taken er niet bij kunnen hebben…
Hahaha wat een slecht excuus. Eén dag later ben je sowieso weg dus dan moeten ze het ook zonder jou oplossen.
Ik zit er echt zo doorheen. Op mn werk ben ik al maanden stelselmatig (onbetaald) aan het overwerken, bij mn vrijwillige redactiefunctue wordt alles wat ik doe afgebrand (door iemand die het dan herschrijft vol spelfouten en op een manier waar ik echt niet achter sta), ik doe “freelance” klussen voor familie waar ook iedereen haast heeft en ben voor mn gevoel echt 24/7 aan het werk. En steeds als ik ergens probeer te minderen of stoppen, of aangeef dat deadlines niet realistisch zijn, krijg ik te horen dat ik het maar gewoon moet regelen. Ik baal er gewoon zo van, want ik weet dat ik over mn grenzen heen ga, maar mn “nee” wordt niet geaccepteerd
Kak, ik was een beetje aan het treuzelen met iets af maken op werk. En nu gaat er echt een zeurpiet over mailen of het al af is. En nu heeft hij zowaar eens gelijk want ik doe er al te lang over. Maar gun nu net deze dude het niet…Mail hem wel na 17:00 terug.
Ha ik vind het dus altijd heel kinderachtig als iemand dit zo omschrijft maar 100% dat ik dit ook doe
Haha ja het stomme is bij ieder ander had ik nu iets gemaild van oh stom helemaal vergeten doe het nu gelijk maar bij hem denk ik… Nah, je wacht maar even (hij kan zelf nooit reageren tot hij iets van je nodig heeft). Heb net wel de desbetreffende wijziging gedaan dus dan is die in ieder geval gedaan. Zal hem na de lunch wel even mailen hehe.
Wat ontzettend vervelend. Ook dat wanneer je grenzen aangeeft dit niet wordt geaccepteerd. Is het mogelijk om nog harder die grenzen aan te geven?
Bij de vrijwillige redactiefunctie - wordt dit herschreven door iemand die betaald wordt/in dienst is? Is er iemand boven jou bij wie kan aangeven van ‘he, ik offer mijn tijd op en deel mijn kennis om te helpen, maar dit zijn een aantal voorbeelden van situaties waar ik niet blij mee ben. Hoe kunnen we dit oplossen?’
Hetzelfde bij je huidige werk - is er teveel werk wat ze in je uren proberen te proppen? is het mogelijk aan te geven dat dit niet realistisch is? Soms zijn er wel drukke periodes waarbij er net even iets meer gevraagd wordt natuurlijk, maar het moet niet ten koste van jou gaan.
Mijn fantastische werkgever heeft besloten om volgende week vrijdag dicht te gaan
Zat nog te dubben of ik vrij zou nemen, maar de keuze is voor me gemaakt.
Chill gratis verlofdagje dus? Heeel chill. Ik neem geen verlof op maar hoop dat veel collega’s dat wel doen haha
Ze zijn dus super tevreden over mij en vinden me een leuk persoon om mee te werken
Dus nu ga ik ook (als het goed is) declaraties en facturering doen.
Joepieeeedepoepie
Ik kreeg gisteren een compliment uit het niets, beetje onverwacht ook. Op de een of andere manier vertrouw ik dat niet. Binnenkort zal mijn gevoel vertellen of ik gelijk had of niet.
Ik mocht wat nieuws doen op mijn werk en mocht er zelf aan beginnen en kijken of ik eruit kwam. Zat begin van de week echt zo Het begint nu iets meer te dagen, maar vind het echt lastig. En ik ben zo iemand die het per se eerst zelf wil uitzoeken voor ik vragen ga stellen. Een collega zei al dat dit ook echt een lastig iets is, dus ligt niet aan mij gelukkig haha. Maar ik dacht eerst joe zal wel iets simpels zijn als ik er zelf al mee mag beginnen. Ik ga in ieder geval gewoon aan de slag en ga straks een collega mailen wat ik allemaal heb gedaan en of ze het even kan bekijken. Maar heb het idee dat het echt poep is wat ik doe
Wat zouden jullie kopen voor een collega kopen die weggaat? Budget is een honderdtal euro.
Enig idee of de collega een hobby heeft? Of bijv een bon voor een brunch/diner incl bioscoop oid en rest algemene cadeaubon? Naast een bos bloemen en een kaart.
Sinds wij in het buitenland zijn gaan wonen (voor mijn carrière) heeft mijn vriend ongeveer elk jaar een andere baan gehad. Je bent als buitenlander toch een stuk minder populair, je moet van onderaan weer beginnen, en in zijn hoek kom je altijd in dezelfde functie terecht (sales/account manager voor NL markt). Hij is er niet fantastisch in dus telkens wederzijds naar volgende baan gegaan. Nu bij een leuk team en bedrijf, maar alsnog niet de baan die hij wil (of waar hij echt fantastisch goed in is).
Nu heeft een bedrijf waar hij paar jaar terug gesolliciteerd heeft contact met hem opgenomen want ze zoeken weer iemand, wat wél zijn droomfunctie is. Als hij nu wéér overstapt heeft hij wéér ergens maar een jaar gewerkt en ik ben zo bang dat dat zo slecht is voor zijn cv… kan iemand mij moed in praten dat het niet zó dramatisch is? Hij twijfelt ook wel. Maar als het zijn droombaan is en wél voor lange termijn is het natuurlijk wel fantastisch. Is hij eindelijk van die kut sales banen af. Maar straks is dit ook weer niks…