Werk (algemeen topic)

Ugh ja überhaupt het hele concept van managers, dat opzien tegen werken is ook zo herkenbaar!

Politie heb ik wel eens aan gedacht maar nog niet echt concreet, zal me er eens in verdiepen. Vrees alleen dat ik ook daar achter een bureau zou terecht komen haha.

Wel leuk dat onderwijs jou wel aanspreekt trouwens, biedt misschien al wat houvast in de zoektocht!

Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken.

Mijn manager polste net in de teammeeting hoe het met ons gaat qua coronamoeheid en het is zo duidelijk dat iedereen snakt naar kantoor. Iedereen is het beu om voor elk wissewasje een hele meeting/call op te moeten zetten, terwijl je het op kantoor aan de koffiemachine zou oplossen. Maar ja, zeker tot september zit het er nog niet in…

Mijn werkmotivatie is zo ongeveer tot het nulpunt gezakt. Thuiswerken + dingen die er in de top van de organisatie gaande zijn. Had eerst de hoop dat het wel weer goed zou komen als we weer naar kantoor mogen, maar vraag me toch steeds meer af of dit wel is wat ik wil… zo lastig :disappointed_relieved:

2 likes

Ik kan wel wat succes en geluk gebruiken vandaag. Moet vandaag voor t werk een belagrijke sessie leiden met niet-directe collega’s, waarbij ik de expert moet zijn. Maar ik heb me nog nooit zo slecht voorbereid gevoeld + ik ben half overwerkt waardoor mijn hersenen niet optimaal functioneren. Verzetten vd sessie is geen optie helaas…

Ik moet de komende dagen echt wat rust nemen.

9 likes

Voor 12u deze middag ga ik weten of ik ben aangenomen voor een nieuwe, hogere, functie en ik vind het zoooo spannend :grimacing:

11 likes

Ben het niet geworden, helaas. Ik had een gedeelde eerste plaatst met iemand dat van een andere dienst komt (en die al in zo’n functie zit), dus die kreeg een punt meer omdat zij wel al ervaring heeft in die functie.

Ooh jammer! Hopelijk komt er snel een andere kans voorbij.

Ik ben aan het wachten tot ik word ingebeld bij een overleg om een bepaald plan voor te leggen en ik word echt zenuwachtig van dat wachten :joy: Durf ook niet naar de wc. Duurt lang!!

Ik heb volgende week een gesprek met mijn manager, staat al bijna twee maanden op de agenda en sinds het laatste gesprek is dit het enige waar ik aan kan denken. Na z’n rot opmerking. Ben al weken in m’n hoofd bezig over wat ik moet zeggen op dat gesprek zonder dat ik een kut opmerking krijg.

2 likes

Laat hem zweten! Schrijf ff paar oneliners van tw voren op.

“how about u go suck a D” zal vast niet helpen.

1 like

Ahh zo heerlijk als er onverwachts stomme vergaderingen worden geannuleerd. Wat helemaal top is dat deze nu plaatsvindt in mijn vakantie, dus ik hoef er verder ook niets mee.

8 likes

Ik heb zo m’n 1e werkdag bij m’n nieuwe werk, wat eigenlijk m’n oude werk is. Ben 1,5 jaar weggeweest en kom terug in andere functie. Zo zenuwachtig.

En ik twijfel nu, was gisteren jarig maar heb dus geen traktatie en weet niet of dat eigenlijk wel verwacht werd maar kan nu niks meer regelen.

8 likes

Bedankt diegene die de tip van de muis op het glas hier (of ander topic) postte zodat teams niet op afwezig gaat! :grin:

2 likes

Ik wissel in juni van werk en ga werken bij een dochter van het bedrijf waar ik nu werk. Maar ik mocht niet nu al vrij maar pas vanaf 14 mei omdat het druk zijn op werk deze week en volgende week. Maar er is werkelijk waar niets te doen. Ik lig echt al heel de dag (of eigenlijk heel de week al maargoed) vanuit bed te “werken” oftewel beetje forummen, boekjes lezen en niets doen. Echt top want ben lekker aan het ontspannen en chillen terwijl het me geen vrije dagen kost.

18 likes

Haha, lijkt me echt super chill om in zo’n positie te zitten. Maar hoeft er dan ook niets opgeleverd te worden ofzo? Lijkt me ergens ook stressvol om niets te doen. Wat als iemand vraagt wat je gedaan hebt? :joy::sweat_smile:

Ben alleen maar zulke banen gewend met gek veel controle en soort van targets. Op een plek was het zo verschrikkelijk dat je binnen het bedrijf uren moest schrijven op projecten die er soms niet waren. Maar dat moest je zelf dan uitzoeken en werk tevoorschijn toveren terwijl je afhankelijk was van seniors die acquisitie deden voor opdrachten. En anders moest je buiten de eigen afdelingen zoeken. Echt de hel. :weary:

Haha ik zit echt extreem in een luxe positie waarin ik geen verantwoording hoef af te leggen over wat ik doe of gedaan heb. Ik zit namelijk in een team wat een grote bedrijfstransformatie leidt terwijl andere teams het echte werk doen. Normaal onderneem ik acties om risico’s te verkleinen in de transformatie of issues op te lossen voor die teams of gewoon te babbelen met stakeholders, maar het is vakantieperiode nu dus er gebeurt te weinig en zijn er weinig mensen met wie ik kan babbelen.

Maar ik hoef verder ook niet echt iets op te leveren omdat we gewoon bestanden bij houden met alle acties/risico’s/issues/besluitvorming en dat is up-to-date.

2 likes

Collega stuurt hi op teams, ik stuur 2 minuten later hi terug en nu staat ze op away terwijl ik me zit af te vragen waarom ze me nodig heeft (we werken eigenlijk nooit samen, geen overlap in projecten). Ben veel te benieuwd waar het over gaat.

Edit: oh ging over een systeem waar ik ervaring mee heb en zij nu ook moet gaan gebruiken, had ik eigenlijk wel kunnen weten.

1 like

Ik begin 1 juni bij m’n nieuwe werk en heb nog iets van 18 vakantiedagen bij m’n huidige werk. Ik weet dat werkgevers kunnen weigeren dat je ze opneemt maar ik krijg niet eens maandag 31 mei vrij. Dus dan moet ik maandag nog hier werken en dinsdags bij m’n nieuwe werk. Helemaal klaar mee. Iedereen die voor mij is weggegaan kon wel al z’n dagen opnemen maar bij mij is het weer een probleem als ik enkele dagen wil opnemen.

1 like