Werk (algemeen topic)

Jaa supergoed idee. Zeg dat het werk je erg bevalt (hoop dat dat zo is…?) en je graag snel zou willen kennismaken. De verdere introductie komt dan wel!

1 like

Wat Kleinmaargroot zegt, hoe lang je zelf al werkt voor de organisarie en wat jezelf het leukst vindt aan je baan.

1 like

@anon42392789 @kleinmaargroot dankje, kan ik zeker wat mee! :blush:

1 like

Ik ben op zoek naar ervaringen van fijne software/tooling voor urenregistratie. Waar medewerkers per project uren kunnen loggen, kunnen aanpassen, indienen per periode etc.

Dus ben heel benieuwd waar jullie ervaring mee hebben en ook wat er dan zo fijn aan die tooling is!

Ik werk in een bib, maar wel in België. Laat maar weten als ik kan helpen!

Ik vind Toggl heel fijn, daar werken we bij ons mee. Fijne webextensie en desktopapp, makkelijk in gebruik en er rollen fijne grafieken uit :slight_smile:

Ik heb verschillende functies bij een bibliotheek gehad. Als ik iets voor je kan beantwoorden, laat maar weten!

1 like

Pff, ik moet het even ergens kwijt. Heb op mijn werk gehoord, dat we er financieel niet goed voor staan en we het maar tot juni/juli volhouden als bedrijf als er geen nieuw werk binnenkomt. Door Covid hebben we vorig jaar een grote klap gehad, toen werkte ik hier nog niet. Ik vind dit zoooo lastig. Ga echt heel slecht op onzekerheid, dus ben helemaal niet blij om dit te weten :pensive:

1 like

@anon18050057 Ik snap heel goed dat die onzekerheid killing is. Echt iets wat je liever niet had geweten, omdat je er toch niets aan kunt doen. Ik hoop dat je bedrijf het redt!
En stel dat dat niet zo zou zijn, hoe vervelend zou dat zijn? Op basis van jouw werkverhalen tot nu toe heb ik wel het idee dat jij vrij makkelijk aan een nieuwe (passende) baan zou kunnen komen! Al snap ik dat dat nu met Corona allemaal wat anders is dan normaal. Maar ik duim voor je!

Ik heb de laatste tijd best veel boeken gelezen over productiviteit etc, zoals Grip van Rick Pastoor of Focking druk. Veel van die tips zijn wel handig, of pas ik al toe, maar ik merk wel dat het heel erg gericht is op het bedrijfsleven/kantoorbanen en ik werk ergens anders. Hierdoor zijn sommige dingen voor mij niet relevant of niet toe te passen.
Weet iemand wellicht een boek met dit thema wat ook/meer inspeelt op andersoortig werk, denk bijv. aan zorg/onderwijs/overheid?

Wat lief van je :slight_smile: ik heb het eerlijk bij mijn baas aangesproken en hij heeft gelukkig gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken!!

2 likes

Misschien getting things done? Zelf nog nooit gelezen maar volgens mij is dat een algemener boek en wordt vaak aan gerefereerd.

2 likes

Naar dat boek werd regelmatig gerefereerd in de boeken die ik heb gelezen, dus dat is wel een goede tip. Thanks!

Ik vond dat boek tegen vallen gtd, dan vond ik Grip beter.
Ook gtd is gericht op kantoorwerk.

Ik ga hier aan de slag! Waarschijnlijk starten in mei. Ik ben heel benieuwd.

Nu nog even met m’n baas in gesprek over salaris hehe.

3 likes

leuk!! Spannend ook wel. Ik las je quote terug en dacht echt, huh waarom zou je daar aan de slag willen? Maar het was 1 april toen.

2 likes

Focus aan/uit? Ik ben er pas in begonnen dus durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt mij wel wat algemener.

1 like

Ja kantoorwerk an sich is niet zo erg, mijn werk bestaat ook deels uit kantoorwerk.

Maar in de boeken die ik las had ik het idee dat het vooral om mensen gaat die hun agenda grotendeels zelf kunnen inplannen en voldoende ruimte vrij kunnen laten. En dat kan ik deels ook, maar ik ben daarin lang niet zo flexibel en heb ook veel weken waarin ik meer werk dan tijd heb en die auteurs lijken allemaal te zeggen dat dat mijn eigen schuld is. Of ja, dat gevoel geven ze me toch :stuck_out_tongue:

Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met kantoorwerk, maar ik weet niet goed hoe ik iets totaal anders kan gaan doen wat me wel leuk lijkt (zorg/onderwijs sowieso niks voor mij) en ik zou kunnen. Want ja, wat kán ik nou eigenlijk.

Eigenlijk wil ik helemaal niet meer werken, heb hobby’s genoeg, maarja haha.

2 likes

Dit had ik kunnen zeggen. Snap je gevoel 100%. Ik vind kantoorwerk echt niet leuk en mijn managers vind ik ook vreselijk. Zie zondag altijd zo op tegen werk. Enige verschil is dat het onderwijs mij wel aanspreekt. Alleen zou dat betekenen dat ik weer de schoolbanken in moet en financieel gezien tijdens de studie een grote stap terug moet zetten. Kwam laatst een zij-instroom voor leraren op het VO tegen en dan werk je (en verdien je salaris) tijdens de opleiding. Alleen hier ook weer twijfel over of het wel iets voor me is.

Misschien iets van politie/marechaussee/douane? Ik kan niet tegen bloed dus de zorg en de politie valt af haha.

1 like

Er zijn meerdere forummers die een zij-instroomtraject hebben gevolgd! Inclusief mijzelf, maar ik ben omgeschoold naar basisonderwijs. Als je in het onderwijstopic zoekt op zij-instroomtraject kom je meerdere ervaringen tegen volgens mij!

2 likes