@Hazel @macchiato @anon18050057 dank voor jullie reactie. We zijn met 10 mensen, we hebben een formele kantoorbaan, leeftijd is van 20 tot 50 en het is handig als het een binnenactiviteit is in verband met het weer. Het mag echt informeel zijn, geen teambuilding of iets. Gewoon leuk maar wel corona proof.
Zo’n klimwand is misschien leuk om te doen, of een cursus boogschieten?
Misschien zo’n jeu de boule baan die je nu in sommige steden hebt? Mooie boules in Rdam bijvoorbeeld maar in Utrecht en Amsterdam heb je ook zoiets. Ik vind dat echt leuk en je kan tegelijkertijd gewoon ook kletsen en borrelen met elkaar.
Of een proeverij / wijn spijs wandeling (dan ga je langs verschillende restaurants en krijg je overal een wijn/spijs combinatie). Heb ik zelf nog nooit gedaan maar hoor daar vaak goede verhalen over. Dan hoeft ook niemand heel actief te zijn maar ben je toch wel een tijdje bezig.
@Falafel. Wij zijn ook een keer naar een jeu de boule baan geweest, dat was erg leuk. Was in Groningen trouwens.
Ik vind het zelf altijd wel leuk om iets actiefs te doen en dan wat te eten/drinken (of andersom). Dan zit je niet steeds in dezelfde setting.
Wij hebben een keer een percussie workshop gedaan! Was mega leuk, samen gingen we dan trommelen en dan hadden telkens 2 of 3 mensen hetzelfde instrument en ritme wat ze moesten doen. Was een leuke manier om ‘samen te werken’ met elkaar
Ik hoop dat ik een baan heb, komende week heb ik mijn derde gesprek en ik heb al goede feedback gehad en het proces is versneld in mijn geval dus ik heb goede hoop… wel heb ik een vraag en ik ben benieuwd of iemand dat hier misschien weet. De baan zou vanaf december zijn, maar in november zou ik al voorbereidend werk doen, ongeveer 8 uur per week. Voor mijn kinderopvangtoeslag zou het heel fijn zijn als het contract in november al zou starten, kan je dat opnemen? Dat je de eerste maand zoveel uur werkt en dan de maand erna meer? Of weet iemand op wat voor manier dit geregeld kan worden? Het is een ieniemini bedrijfje dus ik denk dat zij het ook niet meteen weten, dus zou ik het fijn vinden als ik het alvast weet
Ja, dat kan gewoon!
Weer weg want is me iets te herkenbaar
Gelezen! Bedankt
Ik heb er geen verstand van. Maar een bedrijfsarts moet altijd toegankelijk zijn, dus zeker goed plan dat je daar naar toe wilt!
Blijf je evenveel werken? Dan hoeven ze je niet ziek te melden door zwangerschap volgens mij. Als je deels wel minder gaat werken, dan wel. Ik weet t niet zeker, maar zo gaat t bij ons iig.
Je geeft aan dat je er waarschijnlijk heen gaat. Als ik het zo lees dan zou ik sowieso met de bedrijfsarts gaan praten.
Ik ben niet zwanger, maar doe nu wel vervangend werk wegens iets anders. Voordat ik hierdoor minder ging werken ben ik ook al ziek gemeld. De reden was omdat ik nu ander werk doe dan waarvoor ik ben aangenomen.
Je kan denk ik ook wel het uwv bellen voor advies!
Toen ik werd ziek gemeld werkte ik eerst dezelfde uren als wat ik altijd al deed, maar werk nu minder omdat ik ‘zieker’ ben geworden.
Dus je wordt inderdaad ziek gemeld omdat je het werk waarvoor je bent aangenomen niet meer kan uitvoeren. Maakt dus niet uit of je minder of hetzelfde aantal uur blijft werken.
Edit: ik weet dus verder niet hoe het met je verlof zit, maar hopelijk kunnen jullie het regelen dat je met vervangend werk gewoon langer kan doorwerken en dan na je bevalling langer verlof hebt. Dat lijkt mij ook fijner en had het daar pas met iemand over en vind het sowieso krom dat als je ‘ziek’ bent je dan minder tijd na je bevalling hebt.
Zou daarover idd even de bedrijfsarts contacten oid. Ik was 50% ziekgemeld en moest dus sowieso 6 weken vtv met verof. Denk dat de bedrijfsarts je we kan helpen!
Uwv anders?
Heel k*t dat dit zo loopt. Het is duidelijk dat je juist ontzettend gemotiveerd bent en meedenkt met je werkgever. Ik zou toch contact opnemen met de bedrijfsarts, die kent/weet de regels beter dan de werkgever en kan de werkgever ook adviseren. Succes en geniet van je zwangerschap!
Je pikt echt geen tijd in van anderen hoor!! Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar ik moest online een aanvraag indienen, als de bedrijfsarts het niet nodig vindt laat die dat vast via het secretariaat weten dat het niet hoeft. Ik heb inderdaad ook het idee dat je teamleider geen zin heeft in gezeur m.b.t. de bedrijfsarts. Ik zou haar mening lekker laten gaan en gewoon contact opnemen en kijken wat de bedrijfsarts zegt!
Bedrijfsarts is juist ook voor het voorkomen van uitval. Je teamleidster toont hiermee juist geen goed werkgeverschap. En ook het piekeren is mentale belasting, dat is niet goed. Take it easy en laat de bedrijfsarts het regelen. Dat kun je ook gerust tegen hem/haar zeggen.
Uit eigen ervaring; mijn werkgever wist niks van de regels mbt zwangerschap en ziekte en heeft zelfs mijn ziekmelding geweigerd. Ik heb giga stress gehad, harde buiken noem maar op. Ze wouden zelfs mij niet aanmelden bij het UWV. Uiteindelijk is op mijn verzoek de bedrijfsarts ingeschakeld en daarna is het gelukkig goed gegaan.
Ja kan hoor mits er uiteraard plek is.