Het ligt wat ingewikkeld. We krijgen hier geen vaste contracten en toen ik begon betekende dat dus max twee contracten. Daar ben ik dus ook altijd vanuit gegaan en dan sta je sowieso al wat raar in je functie. Ik zit nu over de helft in contract 2. Nu is in januari de wet veranderd, waardoor een derde contract een mogelijkheid is. Uitstel van een jaar dus, want een vast contract is nog altijd geen mogelijkheid.
Nu ging ik er dus sowieso al vanuit dat dit mijn laatste jaar zou zijn en ben ik in oktober overspannen geraakt. De steun vanuit de organisatie was mwah, er is geboden wat geboden kan worden, maar we zijn een erg kleine club dus dat is niet veel. Dit in combinatie met verminderd werkplezier en toe zijn aan een nieuwe uitdaging maakt dat ik besloten heb dat ik dit schooljaar afmaak en daarna iets nieuws wil zoeken. Alleen zou ik dus regulier (als mijn contract niet verlengd wordt, recht hebben op transitievergoeding en ww), als ik zelf weg ga heb ik dat allemaal niet, terwijl ik denk dat ik dat derde contract sowieso niet had gekregen (mijn werkgever weet ook dat ik niet helemaal op mijn plek zit)
@hoppa ik denk dat je gelijk hebt. Ik bedacht me net: het is heel scheef als ik nu niet goed genoeg kan zoeken, omdat ik pas in de zomer beschikbaar ben (uit loyaliteit en de rest niet in de steek willen laten. Het project dat ik draai is vrij lullig om zomaar bij een ander neer te leggen en ik vind het best leuk), maar na de zomer (terwijl mijn contract twee maanden later zou aflopen) het risico loop om niks te vinden en dan dus met lege handen te staan. Ga het denk ik ook aan mijn werkgever voorleggen.