Welke zaak zou jij starten

Een katten-opvang

1 like

Kinderboerderij, en iets van een foodtruck met lekkere broodjes lijkt me ook leuk. Dan wel in new york, de alom geliefde stad ahum en elke keer in een andere wijk. Ik zou dan ook een youtubekanaal willen beginnen en dan gesprekken met mensen aanknopen waar ze vandaan komen en waarom ze dan graag mijn broodjes eten enzo haha(en zelf niet op de camera). En dat dat dan een soort documentaire wordt. Verder lijkt het me ook leuk om een bloemen/planten winkeltje te hebben waar je ook hele bijzondere unieke accessoires kunt kopen tegen een betaalbare prijs, maarja vindt dat maar eens.

1 like

Een ijswinkeltje!

Een soort hele grote loungetuin/park in een beetje een hippiesfeer vol met mooie bloemen, planten en bomen met overal zitjes, hangmatten, loungestoelen, kussens etc. Ik wil ook boomhutten waar je in kunt chillen, er is een waterval en een beekje waarin je kunt zwemmen en 's avonds zijn er kampvuren. Er is een bar waar je drankjes kunt halen en er wordt ook eten geserveerd. Ik wil een soort ideale plek zijn waar je overdag terecht kunt om te ontspannen, werken of studeren en die naarmate de dag vordert vanzelf overgaat in een sociale hangplek. Je kunt als je met een groep bent ervoor kiezen om in een eigen hoekje van het park te chillen, maar er is ook voldoende mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen. En dan 's avonds barst het feest los en is er live muziek, wordt er gedanst en is iedereen per ongeluk dronken.

8 likes

Een boekenwinkel met koffietent en een grote boekentuin waar mensen op hun gemak boeken kunnen lezen :smiley: Daarnaast is er een minibieb waar mensen gratis boeken kunnen ruilen. In de winkel een hele grote tafel zodat schrijvers met inspiratie daar neer kunnen strijken en gezellig kunnen komen tikken. Uiteraard zijn er veel toffe evenementen met boekenliefhebbers.

7 likes

Privédetective lijkt me wel wat. Of een mooie pilatesstudio/workshopruimte.

2 likes

Een koffiebar. Hele dagen zelf taartjes en koekjes bakken!

1 like

Een vegan foodlab/lunchtentje met flexplekken waar mensen kunnen werken in ruil voor kennis of vrijwilligerswerk.

8 likes
  • Het eerste wat ik zou openen zou een Joegoslavische “slasticarna” zijn. Die kan je het beste vertalen als een ‘zoethuis’. Het concept is dat je de hele dag ( 07.00-01/02.00) koffie/thee kan drinken, allerlei gebakjes kan eten, ijs kan eten, soms zelfs kan borrelen. In de weekenden live muziek. Echt waar Nederland heeft dit nodig!!
  • Een taalcafe voor ex-vluchtingen met boeken, spelletjes, films etc in de taal van land van herkomst en in het Nederlands. Er zijn gelukkig al heel veel van deze initiatieven, maar helaas is vrijwel alles gericht op de vluchtingen die wat hoger opgeleid zijn, waardoor de mensen met een wat lager opleidingsniveau minder snel komen.
  • Een boekenwinkel met boeken die allemaal geschreven zijn door vrouwen
11 likes

Een creatieve winkel. Met stof, garen, eigenlijk spullen voor alle creatieve hobby’s. En dat er dan veel inloopochtenden/middagen zijn waar we dan met elkaar knutselen maar ook een maatschappelijke functie waar vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt, of meisjes die heel verlegen zijn elkaar in een veilige omgeving kunnen ontmoeten. En dat het een gezellige inspirerende plek is waar iedereen vrolijk wordt van de mogelijkheden en de ideeĂ«n waar we met elkaar op komen.

7 likes

Haha ik dacht door de titel dat dit ging over een rechtszaak starten. Maar ik zou sowieso een boekwinkel beginnen en dan daar ook lezingen, thema-avonden, boekenclubs etc. willen organiseren. En dan met een zitgedeelte erbij waar je lekker kunt chillen en lezen en misschien wat kunt eten of drinken.

3 likes

Mega-luxe dieren “asiel”/paradijs met alles erop en eraan :smiley:

3 likes

Iets met allemaal extreme sports in de bergen. Bungeejumpen, raften, klimmen, canyoning etc

1 like

Een bakkertje waar je picknickmanden kunt halen voor een fiets/boottochtje. Daar zit dan ook een gezellig hoekje in waar je spelletjes kunt doen (niet alleen met je eigen gezelschap maar iedereen met elkaar) en waar je lekker taartjes kunt eten.

2 likes

Een sportschool/gezond eet zaakje in een samen met mijn vriend

2 likes

Een koffiebar waar de ruimte ook nog voor iets anders gebruikt kan worden (boeken verkoop, foto tentoonstellingen,
) Maar er zijn al zoveel zo’n dingen. Is wel een droom van mij en m’n vriend om dit ooit te doen. Van mij vooral voor later, als ik oud ben en heel de dag taarten en koekjes wil bakken :smiley:

2 likes

Ik zou mijn eigen bruisballen maken.

1 like

Ik zou graag mijn eigen kunstgalerie openen. En dan natuurlijk regelmatig tripjes naar Parijs/Berlijn/Londen/Milaan om nieuwe kunst te bemachtigen.

Mehhh ik wil dit zo graag haha

2 likes

Een kringloopwinkel!

En ik wil ook heel graag een eigen (veganistische) taartenbakkerij.

Misschien ga ik het ooit wel combineren, een kringloopwinkel met daarin een café waar je koffie of thee met versgebakken taart kunt bestellen.

3 likes

Ja super leuk

2 likes