Welke gewoontes heb jij vanuit huis meegekregen?

  • Schoenen uit bij binnenkomst
  • Als je thuis komt omkleden in huis kleding
  • altijd eten voordat we ergens naar toe gaan
  • altijd meerdere maaltijden bereiden voor als je visite hebt
  • Speciale servies gebruiken voor visite
  • Eten wat de pot schaft en we doen niet aan die lust dit niet en dat niet
  • In het weekend altijd luxer ontbijten
  • Altijd gebak/vlaai bij gelegenheden (verjaardag, moeder/vaderdag/, geslaagd, nieuwe baan, etc.)
  • Altijd iets meenemen wanneer je bij mensen op visite gaat, vind dat zelf ook altijd zoo onbeleefd als mensen bij mij thuis komen en NIETS meenemen.

Deze dingen doe ik eigenlijk ook altijd bij mij thuis.

  • Ooms, tantes, opaā€™s en omaā€™s altijd met u aanspreken.

  • Altijd met 2 woorden praten

  • In het weekend uitgebreid samen ontbijten in pyjama

  • Iedere ochtend het huis luchten

  • Je vlees schoonmaken (vooral kip) Ik was echt in shock toen een vriendin kipfilet zo uit het pakje in de pan deed

  • Na het eten meteen opstaan en afwassen

  • Geen pannen op tafel, in de keuken opscheppen.

  • Als er bezoek is, mooi servies en bestek en het eten opdienen in schalen.

  • Als je ergens op bezoek/verjaardag gaat altijd iets meenemen van eten, het liefst zelf gemaakt

  • Geen schoenen aan in huis

  • Als je van buiten komt je handen wassen

  • Na nr. 2 meteen douchen. (Doe dit dus alleen thuis)

1 like

Hoe maak je vlees schoon dan? Want alleen met water afspoelen zorgt er niet voor dat eventuele bacteriƫn dood gaan en je vlees wassen met zeep lijkt me ook een beetje gek :sweat_smile:

1 like

Met citroen, azijn, zout en water.

2 likes

Haha wow
Doe je dit met alles?

Hahaha, nee niet met gehakt. Maar wel met ander vlees ja. Maar vooral bij kip gebruiken we dat mengseltje om het schoon te maken.

1 like

Maar zout onttrekt vocht uit het vlees (dus wordt het droger). En geeft azijn geen azijnsmaak aan je vlees? Geen omg hoor, echt geĆÆnteresseerd.

Ik laat het niet uren weken hoor. Maar het smaakt niet anders, nog nooit heeft iemand opgemerkt dat het vlees naar azijn, citroen of zouter smaakt.

Geeft niet, dit is niet het opbiecht topic zonder omg reacties. En net zoals ik het vreemd vind dat mensen dit niet doen, begrijp ik dat anderen dit ook (heel erg) vreemd zullen vinden hoor.

1 like

Toen ik nog kip at deed ik altijd de ā€˜viesjesā€™ er af snijden en daarna bakken gewoon in boter, en anders vlees gewoon plof in de pan hahaha

1 like

Wij hoefden juist ons bord niet leeg te eten als we niet zelf hadden opgeschept. Als je zelf had opgeschept wel. Als ik bij anderen eet, houd ik dit nog steeds aan.

2 likes

Huh dus als je hebt gekakt gelijk daarna douchen? Dit heb ik echt nog nooit gehoord. Volgens mij kan je dan beter een bidet nemen?

4 likes

Niet gelijk, ik gebruik gewoon toiletpapier en vochtig toilet papier. Maar daarna ga ik dus douchen

Maar wat is de gedachte daarachter dan? Want je veegt jezelf toch schoon? En misschien rare vraag maar wat als je buikgriep hebt bijvoorbeeld?

Ja of als je 2 of 3x op een dag moet dan moet je dus ook zo vaak douchen?

2 likes

Dat ik me schoon voel, ik voel me niet schoon als ik me alleen af veeg, wel als ik douche. En dat het een gewoonte is die ik van mijn ouders heb overgenomen, dat is de gedachte erachter. :expressionless:

Als ik ziek ben, ben ik ziek en voel ik me gewoon klote. Dan kom ik vaak mijn bed niet eens uit, dus heb ik de energie niet om me steeds te douchen

Maar stel je je douchebeurten dan in op wanneer je moet poepen of ga je wel 's ochtends douchen? wel heftige maatregel:P

Nou douche gewoon ā€˜s ochtend, en moet iedere avond nr. 2 dus komt voor mij perfect uit.

Mensen kijken me raar aan als ik lepel pak maar ze ben ik het ook gewend. Als ik op familiebezoek ga bij mijn buitenlandse familie krijg ik ook altijd een lepel.

1 like

Waarom geen luie vaders eigenlijk?