Welke gewoontes heb jij vanuit huis meegekregen?

Uh geen idee, het is een uitspraak van mijn moeder. Meer in de zin van ‘ik gebruik geen pakjes, want ik ben geen luie moeder’

Bij binnenkomst, als je weg gaat of als je naar bed gaat een kus geven. Naar bed gaan doe ik alleen bij mijn ouders, maar binnenkomst of weg gaan doet de hele familie.

1 like

Rauwe kip wassen is slecht.

Bacteriën maak je dood door je kip te verhitten, niet door te wassen inderdaad.

3 likes

nog net niet met zeep ook tbh

1 like

Chloor doodt alles toch

8 likes

Ik vind het echt super gek als mensen rijst met een vork eten haha

2 likes
  • als je ziek bent citroenthee
    -vroeger altijd rtl ontbijtnieuws. Nu heb ik geen tv maar toen ik dat laatst op t werk zag kreeg ik echt zo’n nostalgie momentje
  • altijd ontbijten
  • altijd je bord leeg eten of nog minstens een bepaald aantal happen (ik lust nu wel alles)
  • niet met pyama naar beneden maar meteen aankleden
  • s avonds douchen (daar ben ik wel vanaf gestapt)
  • altijd delen
  • altijd op tijd komen (mijn moeder is echt overaaal te vroeg, ook irritant)
  • altijd water en wat warms meenemen
  • chips en cola is voor t weekend

Aahh dit topic is echt nostalgie :grimacing: als ik kinderen krijg wil ik ook veel van die dingen doorgeven

2 likes

Altijd “pardon” zeggen nadat je een boer hebt gelaten, doe ik nu nog steeds uit automatisme

1 like

Fooi geven aan de kapper

De Marokkaanse kinderen die ik kookles gaf deden dat ook allemaal

Ik moest hieraan denken en bedacht nog wat dingen:

  • Voor we op vakantie gingen kregen we altijd een tijdschrift. Als ik nu op vakantie ga dan moet ik ook echt een tijdschrift kopen voor de reis. Auto/vliegtuig/trein maakt niet zoveel uit.
  • Als het boekenweek was dan gingen we meestal naar de bruna om een boek uit te kiezen, of m’n vader nam er eentje mee
  • Vaak weekendjes weg naar de veluwe, met familie ook. Echt jammer dat we nu nooit meer met de hele familie weggaan.
  • Altijd genoeg eten in huis herken ik ook goed @Tedmosby. Heb ik ook 1:1 overgenomen. Als er mensen langskomen dan zorg ik altijd voor eten/drinken, ook als het onverwachts is dan ligt er wel wat klaar of ik ga linea recta naar de winkel. En ik neem ook vaak wat mee als ik naar anderen ga.
  • Eten als ik me niet lekker voelde was voor mij: thee, crackertjes of een geraspte appel met kaneel.

Van de BSO waar ik vroeger op zat was een regel eerst een boterham met hartig en daarna zoet. En dan was bij sommige mensen pindakaas wel hartig en bij anderen niet :joy:

Oja en ik weet nog een grappige gewoonte van mijn vriend toen hij nog bij zijn ouders woonde. In zijn kamer had hij zo’n klein prullenbakje staan en als hij daarin iets weggooide dan nam hij het gelijk mee als hij naar beneden ging (ookal was het één snoeppapiertje). Dus dat prullenbakje was altijd leeg :joy:.
Hij is ook gewend onder ALLES viltjes te plakken. Dus onder alles wat je semi permanent neerzet in huis en het oppervlakte zou kunnen beschadigen: stoelen, planten, grotere beeldjes… ik zou daar dan niet eens aan denken.

9 likes

Als de deurbel gaat, eerst uit het raam kijken wie het is voordat je opendoet.

6 likes

Ik woon vier hoog, zonder lift, en de deurtelefoon is kapot (ik kan niet horen wie er voor de deur staat, knopje om open te doen doet het wel). Ik doe dus echt niet meer open zonder stiekem uit het raam gekeken te hebben. Vaker doe ik gewoon helemaal niet open, als ik niemand verwacht.

2 likes

O deze is misschien wel apart: we hebben geen prullenbak in de keuken, er staat een vuilniszak die we gebruiken en dan dichtdraaien als we 'm niet nodig hebben. Mijn moeder vindt prullenbakken vies en zegt dat ze gaan stinken.

Maar dat komt vooral door de afval zelf, denk ik, maar oke.

8 likes

Hahahaha same.
‘In dit huis,
laten we de afwas staan,
eten we rare combinaties uit de voorraadkast omdat we geen zin hebben om boodschappen te doen,
dragen we dat shirt nog een keer als het niet naar zweet ruikt,
ruimen we in paniek op als er bezoek komt.’

41 likes

Een zak gaat toch ook stinken?

2 likes

In mijn beleving ook altijd erger dan een prullenbak

Haha ja, ik weet ook de logica er niet achter :joy:

1 like

hahaha ja ik weet het allemaal ook niet, maar het stinkt in iedergeval nooit bij ons in de keuken naar afval? maar misschien zijn we allebei gewoon gewend aan die meur dan :face_with_raised_eyebrow: :open_mouth:

Alles laten rondslingeren omdat moeder het wel opruimt. Helaas blijft het nu dus rondslingeren tot ergernis van mijn vriend.

3 likes