Welke gewoontes heb jij vanuit huis meegekregen?

Geen eten openmaken zonder het te vragen, maar dit was meer zodat de voorraadkast niet ongezien leeggeroofd kon worden. Als ik bij m’n ouders ben vraag ik nog steeds braaf of ik een pak koekjes mag openmaken haha. En als je drinken pakte voor jezelf, ook altijd voor anderen inschenken.

3 likes

Nou net weer bedacht welk ding ik ABSOLUUT niet vanuit huis heb meegenomen

namelijk
dat ze TACO’S met mes en vork eten ?!?!?!?!
dus echt van die harde schelpen met inhoud die ze dan soort van in stukken hakken met mes/vork en dan de kruimels en inhoud op de vork schuiven, echt whyyyy
en vroeger werd me dat ook verplicht!!
en pizza ook!!! mes en vork!

8 likes

Best lastig om te bedenken… volgens mij hadden wij thuis niet echt bepaalde gewoontes. Meer kleine dingen als licht achter je uit doen en je eigen kamer opruimen en schoonmaken enzo…

Oja bij mijn moeder altijd op de bank eten en bij m’n vader standaard aan tafel

1 like

Haha whaaat, dit gaat er bij mij echt niet in. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik die schepen sowieso heel onpraktisch vind om te eten, ik pak liever wraps ofzo.

De enige gewoonte die ik mij zo 123 kan bedenken is het áltijd dicht doen van de deur - ‘Ben je in de kerk geboren??’

Ik denk oprecht dat ik dit nog steeds nooit in mn leven gedaan heb haha

Dat we pasta/spaghetti en alle andere soorten altijd met mes en vork aten, nooit met lepel en vork. Vind het nog steeds storend als ik bij de happy Italy een lepel krijg (en vraag dan om een mes :flushed:)

2 likes

Heb het allemaal eigenlijk niet per se meegenomen, maar:

  • Avondeten aan tafel, lunch/ontbijt niet.
  • Om de zaterdag kippensoep als avondeten.
  • Zelf je ontbijt/lunchtroep afwassen.
  • Zo rond acht uur koffie doen (twee bakjes). En dan het journaal kijken en als er een leuk programma is op tv dat daarna kijken.
  • Deuren altijd dichtdoen.

Als je bij iemand op bezoek gaat, ziekenhuis maar ook bijv. thuis je nooit met lege handen aan moet komen. Altijd iets mee, al is het iets kleins.

2 likes
  • Altijd ontbijten, ik sla het serieus nooit over
  • Altijd goed en gezond koken, geen kant-en-klare troep eten
  • Theetje na avondeten
  • altijd om 17:00 gezamenlijk aan tafel eten
  • de tafel dan vooraf netjes dekken maar wel pannen op tafel
  • zaterdag patatdag op de bank met de tv aan
  • na het eten een schaaltje vla
  • om 20:00 koffie met koekjes en het journaal en gtst kijken
  • op vrijdag en zaterdagavond een plankje met worst en kaas etc op tafel en wijn/bier
  • in het weekend wassen want dan is de stroom goedkoper
  • vaatwasser na 23:00 aanzetten want dan is de stroom goedkoper
  • altijd teveel koken zodat niemand tekort komt
  • altijd op vrijdagavond boodschappen doen
  • op zondagochtend gezamelijk ontbijten aan tafel met afbakbroodjes/eieren/etc
  • op zaterdagochtend onbijten/lunchen met witte bolletjes

Ik heb hier niets van overgenomen :sweat_smile:

Vroeger was er inderdaad nachttarief, weet niet of dat nu nog steeds is!

1 like

Ligt aan je aanbieder. Wij hebben er nu 1 waarbij dat wel weer zo is.

1 like

Hahaha ja, maar volgens mij heeft niet iedereen dat. Dan heb je een dubbele meter in de meterkast.

1 like

Fiets op slot zetten in de schuur. En dat vindt mijn vriend onwijs irritant xD

2 likes
  • Wanneer je een pak drinken opmaakt, altijd weer een nieuwe in de koelkast zetten zodat de persoon na jou ook gekoeld drinken heeft.
  • Laten weten waar je bent en of je aangekomen bent.
  • Op zondag altijd chips met dipsaus
  • Vrijdag patatdag
  • Tijdens het avondeten gezellig kletsen over je werkdag, wat je gedaan hebt. Zag daarom het avondeten altijd als een heel gezellig en “verbonden” moment haha
  • Familie staat op nr. 1

Vast nog wel meer maar kan er zo even niet opkomen haha

2 likes

Weet je waarom dit is? Ik zie het mensen ook vaak doen en ook vaak dat ik of iemand anders niet kan zitten of werken omdat de tas een stoel heeft.
Ik zet deze vaak ook op de grond als het in de weg staat

Hahaha nouja t zag er wel grappig uit :joy:

6 likes

Ik vind het vies.

3 likes

Omdat dat bad karma is. Het zou je stoppen om meer blessings(lees: meer geld) te ontvangen.

1 like

Als er een monteur (of iets in die richting) komt altijd iets te drinken aanbieden. Ik dacht altijd dat dit heel vanzelfsprekend was, maar ik heb echt verhalen gehoord van schilders die een hele week kwamen en niet een keer ene glas water aangeboden kregen

6 likes