Welke gewoontes heb jij vanuit huis meegekregen?

Mijn vriend heeft dat thuis en ik vind dat nog steeds apart. Als we daar eten weet ik ook niet op welke plek we nou precies gaan zitten en dat is altijd zo gek haha

1 like

Mijn ouders noemde sommige dingen bij de Engelse benaming zonder dat wij wisten dat het Engels was zoals bijvoorbeeld OJ (orange juice) en als wij dat dan in het restaurant bestelde; keek iedereen heel raar en wij ook want we snapte niet wat er gek aan was haha

6 likes

Haha ja maar er komt wel serieus nog heel veel tandpasta uit als je er “gewoon” al niks meer uit krijgt haha. Net als wanneer je het yoghurtpak een beetje fatsoenlijk uitknijpt en er ineens nog een extra bak yoghurt uit komt zetten :sweat_smile:

1 like

Zijn er mensen die weer terug thuis zijn gaan wonen en merken dat ze nieuwe gewoontes meenemen naar huis?

Huh echt met borden enzo? Dat wordt toch stoffig?

Ja! Producten kopen van AH basic/oké en alle andere hele goedkope varianten. Mijn ouders kochten dat nooit omdat ze dachten dat het niet lekker kon zijn maar nu ik weer tijdelijk thuis woon heb ik dit thuis geïntroduceerd en zijn ze er achter gekomen dat het goed te eten is haha.

En mijn ouders zijn langzaam het 's avonds op de bank zitten in chillkleding aan het omarmen, heb mijn vader laatst voor het eerst 's avonds na het douchen in trainingsbroek gezien in plaats van zijn normale kleren die hij vroeger dan weer aantrok.

5 likes

Nee gewoon met een kleedje en kaarsen ofzo of een plant
En dan ergens anders eten

1 like

-Iedere ochtend vers geperst sinaasappelsap
-vaak taart, ook als er niks te vieren was
-bed openslaan ipv opmaken

Ik ben niet terug thuis gaan wonen maar ik merk wel dat mijn ouders heel veel van mij overnemen wat ik heel erg grappig vind. Zo kook ik zelden tot nooit met pakjes en zakjes terwijl mijn ouders dat vroeger wel altijd deden. Nu koken mijn ouders ook zelden nog met pakjes en zakjes. Ook heb ik mega uitgebreide voorraad kast (ik koop graag dingen in de aanbieding en lees dan ook elke reclamefolder door en maak een overzicht van producten die ergens in de aanbieding zijn) en ook dat nemen mijn ouders nu over. Zo kan ik nog wel een tijd doorgaan. Wat ik nog wel echt van mijn ouders heb overgenomen is een broodmaaltijd op zaterdagavond.

2 likes

Leuk om te lezen! Er wordt toch best veel overgenomen van huis. Ik denk erover na maar volgens mij heb ik niets overgenomen


Ik heb nooit weer thuis gewoond, maar mn ouders nemen wel geregeld dingen van mij over. Soms gaat dat niet helemaal goed. Tijdje geleden had ik het met mijn moeder over zelfgemaakte pindasaus en dat ik daarvoor de 100%-pinda’s-pindakaas van de AH gebruik. Paar weken later zei ze dat ze het toch niet zo’n succes vond. Wat bleek nou? Ze had de pindakaas gewoon opgewarmd in een pannetje en er verder niks bij gedaan. :joy:

14 likes

Ja dit doet mijn vriend ook. Hoe dronken hij in de nacht ook thuis komt, hij gaat altijd met zijn rug naar binnen.

3 likes
  • Als je thuis komt meteen je ‘buitenkleding’ uit en huiskleding aan
  • Altijd aan tafel avondeten
  • Geen drinken tijdens het avondeten of alleen een beetje water
  • Niks met je handen eten op misschien 3 gerechten na
  • Altijd huisslippers aan, echt nooit schoenen in huis
  • Alles strijken (dit is ook gelijk een biecht zelf sokken en ondergoed)

Bijna al mijn familie in het buitenland heeft dit ook. Gewoon een grote wat nettere eettafel in de woonkamer (voor het bezoek) en dan in de keuken, die zat dus meestal apart, aan een kleinere tafel eten. Ik ken zelfs mensen die een tweede woonkamer hebben om dezelfde reden

1 like

Ik ook die dubbele kussensloop. Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat dat was om je kussen te beschermen als je in bed moest kotsen haha. Geen idee of dat het idee is, misschien mijn moeder eens vragen.

1 like

Voor iedereen die een dubbele kussensloop gebruikt. Bij Ikea kan je ook een ‘kussenbeschermer’ kopen (zoals een matrasbeschermer maar dan voor je kussen). Die kan je om je kussen doen en dan af en toe wassen zodat t allemaal schoon en fris blijft :slight_smile:

11 likes

Ja, als we bezoek hebben eten we in de woonkamer! En normaal in de keuken

1 like

Altijd samen (en aan tafel) eten wanneer mogelijk.

Dat de stekker van de tv uitgetrokken moet worden 's avonds als je gaat slapen, voor de veiligheid. ‘‘Het moest maar eens onweren’’. Hahaha

En hier werd ook nooit bij thuiskomst geswitched naar chillkleding, mijn ouders lopen nog steeds ieder moment van de dag in hun gewone kleding.

1 like

Inderdaad bij thuiskomt switchen naar andere kleding maar niet om te “chillen”, maar om je kleding mooi te houden.

Schoenen meteen uit en pantoffels aan, waar je ik geen geval de tuin mee in mocht.

Aan de eettafel eten met bezoek en met het normale gezin aan de bar eten.

Elke dag meteen bed opmaken als ik op sta, en altijd alles meteen achter mij opruimen.

Grotendeels gelijk gebleven bij mij! Vind het zonde om binnen te chillen ik mooie kleding, loop nooit in schoenen binnen maar op sokken (pantoffels vergeet ik altijd) en eet ook alleen aan de eettafel als ik niet alleen eet (de rest van de tijd achter mn bureau en dat is ook wel weer slecht). Maak nog steeds elke dag m’n bed mooi na het op staan en opruimen is inmiddels een gewoonte.

Wat is dat toch met die schoenen op tafel? Wat is de gedachte daarachter?