Welke gewoontes heb jij vanuit huis meegekregen?

De gewoonten? Of het kekke Xenos bordje?

Dit heb ik wel vaker gehoord, waarom niet?

De tandpastatube doorknippen als hij bijna leeg is en zo het laatste beetje eruit halen.

3 likes

Wat een goed idee! :sunglasses: Ik loop altijd zo te kutten met ‘‘oprollen’’ en eruit duwen :joy:

1 like

Dat doe ik ook bij de meeste tubes maar dat is meer omdat ik vaak vergeet nieuwe te halen. Bij mij eindigt naae de supermarkt meestal in ‘niet vergeten nieuwe tandpasta of douchefris halen’ en het dan alsnog vergeten haha.

4 likes

'S avonds vanaf 8 uur tv kijken, altijd als je thuis bent.

1 like

Dit is mijn lievelingspost.

(Stiekem wil ik nog altijd zo’n bordje op de wc hangen met ‘in onze woonwagen
 blabla.’ :flushed:)

2 likes

Dat zijn wel de beste schoonmaakbeurten. :sunglasses: Dan gebeurt er tenminste Ă©cht veel in een halfuur tijd. Daarna denk ik altijd: okĂ© als het zo snel kan, waarom is het dan bijna altijd zo’n teringzooi in mn huis???

4 likes

Ik raak wel vaak wat kwijt door zulke opruimsessies omdat dingen gewoon even snel uit het zicht moeten :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb vooral geleerd van dingen die thuis gedaan werden die ik met een rede niet doe. Omdat ik het toen al onlogisch vond. Ik ben het vooral op mijn eigen manier gaan doen wat voor mij het beste werkt.

Op de bank eten vonden mijn ouders eigenlijk nooit goed, ik doe het nu wel maar voelt toch alsof het niet ‘mag’ ofzo. Verder heb ik juist mijn ouders wat geleerd! Ik was vanwege allergie mijn beddengoed en handdoeken op 90 graden, en dan ruikt het veel frisser dan als mijn ouders het op 40 graden wassen. Goede tip, vond mijn moeder :grin:

Ik eet juist altijd op de bank omdat we dat thuis ook doen.

Chillkleding heeft mijn moeder wel, van die kekke joggingpakjes. Dat heb ik ook van haar over genomen om daar gewoon geld aan uit te geven en niet je alleroudste slechtst zittende kleding voor te gebruiken. Maar komt ook omdat we elkaar thuis bijna alleen in die kleding zien haha, vaker dan in normale kleding.

1 like

Altijd rond 3 uur een kop koffie met een koek

En eigenlijk doe ik voor de rest alles anders haha

Ik zit hier al dagen over na te denken:

  1. Altijd bed opmaken s’ochtends
  2. Altijd tafel afruimen en afwassen als je niet gekookt hebt
  3. Rond half 5 pas iets snacken (e.g. chipjes of nootjes), nooit daarvoor
  4. Veel lezen, weinig TV kijken!

Verder kan ik echt even niks bedenken. Kom er nog wel op terug misschien

Zachtjes doen als anderen slapen/in bed liggen. Ik dacht eerst dat dit vanzelfsprekend was, tot ik bij m’n vriend thuis kwam. :dizzy_face:

6 likes

Zondag rustdag. Ik ben gelovig opgevoed en dan gingen we naar de kerk. Dat doe ik allang niet meer, maar het liefst spreek ik niet af op zondagen

Naastenliefde. Ik behandel alles en iedereen met respect

Ik ben zelf niet gelovig en ook niet ongelovig overigens. Maar nu ik erover nadenk heb ik veel moois overgenomen, wat inherent is aan het geloof. Zo heb ik meegekregen dankbaar te zijn en probeer ik nooit te oordelen.

1 like

Als ik dit allemaal lees was het bij mij thuis allemaal heel simpel. :’)
Schoenen hoefden niet uit in huis, wij aten bijna altijd voor de tv, bord hoefde niet leeg, ontbeten nooit samen, mochten uitslapen zolang als we wilden, mochten doordeweeks chips, etc etc :no_mouth:

7 likes

Wij moesten altijd onderzetters onder glazen/flessen zetten. Vond het altijd zwaar overdreven vroeger, maar heb er nu zo’n hekel aan als andere mensen het niet doen. Merk sowieso dat ik de laatste tijd meer op m’n moeder ga kijken en ik weet niet echt wat ik daarvan moet vinden :joy:

2 likes

Wij discussiëren altijd best veel en fel en altijd gelijk na binnenkomst (woon niet meer bij mijn ouders) en ik ben dat gewoon gewend en vind het ook een soort van leuk? Haha. Wel altijd op een basis van je kan toch alles zeggen omdat de basis liefde is. Maar ik merk dat bij mijn vriend thuis alles in harmonie en overleg gaat en hoe anders dat dan is?