Weg in eigen land

Heb vandaag wel met de aankoopmakelaar gebeld dus wie weet.
Gok dat t een beetje vlot is.
Maar wie weet, ff-mommies festival in mijn tuin :rofl::rofl: muy dik

3 likes

Ja joh en anders mag je mijn tuin wel lenen. Co-hosten we die shit gewoon.

1 like

Hahahahhahaha dit filmpje blijft goud hè

1 like

Poeh een vriendin en ik willen een paar dagen weg in juli maar het is echt ellende. Duur en weinig beschikbaar. We willen graag zwemmen en verder hebben we niet heel veel eisen, maar we hebben geen auto. Mocht iemand nog een gouden tip hebben :smiley:

Waar wil je zwemmen?

Misschien kun je kijken naar camping Marenland in Winsum (Groningen). Makkelijk te bereiken met het OV. Op de camping kun je ook bootjes, kano’s en sups huren. Je kunt daar in het Winsummerdiep zwemmen, maar ook naar het zwembad in het dorp of met de bus richting Lauwersoog. Je zou zelfs vanuit daar een dagje Schier kunnen doen, zover is dat niet. En je kunt ook op het station in Winsum een ov-fiets pakken (er zijn geloof ik niet zoveel), dan ben je wat mobieler en kun je ook naar Zwembad De Breede in Warffum. Echt een leuk zwembad vind ik. Ze hebben daar niet zoveel, maar het bad is lekker koud en ze hebben veel gras om op te liggen.

Ikzelf ben dit weekend met m’n vriend bij Stayokay Dordrecht geweest. Super leuk! Dat is in de Biesbosch en we hebben daar lekker gewandeld en gekanood en zijn ook een ochtend Dordrecht in geweest. Bij die locatie hebben ze kamers en kampeerplaatsen. Misschien ook een optie? Was niet heel duur vond ik. Zwemmen kan dan in de Biesbosch, bij een plas in de buurt (als er geen blauwalg is…) of in Dordrecht.

3 likes

Maakt niet uit, als er maar water is! Ik ga eens kijken naar die in Winsum. Toevallig zat ik ook te kijken naar die stayokay in Dordrecht! Alleen waren we nog niet helemaal van overtuigd en is niet zo goed te bereiken met ov maar wel te doen op zich.

Met een ov-fiets is die Stayokay goed te doen hoor! En ik heb wel tipsss (als je wil :grimacing:)

1 like

Ik hou m even in gedachten! We neigen nu naar die camping, maar gaan morgen even samen kijken en dan de knoop doorhakken.

1 like

Ik vond het echt een mooie locatie, lekker in de natuur. Drijf, de kano- en supverhuurder, zit ook direct naast de Stayokay. Daar kanoën is echt een aanrader! De Biesbosch is echt prachtig. Ik vond het trouwens meer een soort basic hotel dan een hostel. Er was niks extra’s, maar wel mooi ingericht en schoon. Wij zijn naar aanleiding van Mignon (@mignonnus) haar tips hierheen gegaan en ik snap wel waarom zij zo hyped is over haar stad haha. Als je voor deze gaat zou je op station Dordrecht ook een ov-fiets kunnen huren. Of je gaat wel met de bus + lopen en dan bij de Stayokay een fiets huren. Oh ik zie dat een ander het ook net noemt. Haha sorryyyy.

Oja! Wat Winsum betreft: het is het mooiste dorp van Nederland :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Nee superfijn!! Ik had je vorige post naar m’n vriendin gekopieerd en ze noemde je een wandelende reisgids :grin: ga deze ook even doorsturen haha

1 like

De kleine rug in Dordrecht is echt heeel leuk, ik ben daar de afgelopen 3 dagen geweest. Je gaat dan echt met een bootje naar het schiereiland.
Je kan in een tent op de camping staan, in superleuke trekkershutjes (daar sliep ik) of in het groepshuis (daar huur je dan een kamer).
Ik heb in de trekkershutten, de camping en het huis al eerder als gast geslapen en nouja het bevalt me altijd. Vanaf Dordrecht Stadspolders is het nog geen 10 minuten lopen!
Je kan dus aan het huis gewoon zwemmen door vanaf de steiger erin te springen haha.
Stayokay Dordrecht heeft wel zn eigen aanlegsteiger/strandje, dat geeft wel meer het strand/zwemgevoel misschien voor je.
In dat geval in restaurant de Merwelanden hebben ze heel lekkere vegetarische maaltijden, je kan om de vega kaart vragen! Ze hebben er ook vega knolselderij bitterballen which i love. En sups huren bij Drijf is ook echt heeel leuk.
(oke ben beetje verliefd op mn eigen stad haha)

5 likes

Heeft iemand tips voor Schoorl en Bergen? Dingen om te doen, restaurants, strandtenten? :smiley:

ligt eraan wat je zoekt. Wil je luxe uit eten? Ga naar Merlet in Schoorl. Ga je liever relaxed eten? Ga dan lekker naar de buurt van de Klimduin in Schoorl of eten bij Wonders in Bergen. Zoek je wat leuks om te doen? Je kunt in Schoorl goed mountainbiken, paardrijden (ook voor beginners/niet rijders) door de duinen. Kunstroute door Bergen is ook leuk- alhoewel ik mij afvraag of dit momenteel open is. Wandelen door het Oude Hof in Bergen is mooi. Bergen aan zee is de komende dagen ook aan te raden.

zo kan ik nog wel even doorgaan maar ligt er echt aan wat je zoekt…

1 like

De pizza’s bij montagne in bergen zijn subliem! En wandelen in de Schoorlse duinen!

1 like

@pastelzwart ik wilde liever naar de camping die jij noemde maar m’n vriendin wilde liever naar de kleine rug dus daar hebben we geboekt. Maar die camping lijkt me ook heel leuk voor een keer, dus die hou ik zeker in gedachten!

@Xiomara als jij nog tips hebt voor Dordrecht zijn die welkom :smiley:

1 like

Oooh leuk!! Verblijf je vooral daar of zoek je ook dingen voor in de stad? Sowieso alles wat @Kusjessoldaat zegt, vooral een sup huren inderdaad! Of een kano bij 't Biesboschcentrum. Je hebt daar een zwemvijver maar vgm is er nog steeds blauwalg, maar langs de Beneden Merwede heb je veel kleine strandjes waar je kunt zwemmen in de Merwede, heel chill. Wantijpark is chill om te chillen, daar zit ook een buitenzwembad. Maar volgens mij is er waar jij overnacht ook genoeg water en groen

Ik weet niet of je gaat koken enzo? Maar anders qua eten (of boodschappen) sowieso langs Villa Augustus! Zit ook op je route. Mooie tuin en lekker eten en ook een bio supermarktje. En in ’t centrum Daantje (vegan), Helena (Indonesisch/Perzische keuken voor lunch en avond) Café Flora (broodje avocado en worteltaart lunch), Hazel (koffie/lunch), Nobel’s (koffie/lunch en heel veel lekkere streekproducten voor bij de borrel enzo). Pizza bij Osteria-bar Luca of Otto e Mezzo. Café De Tijd voor bier, het Magazijn is ook leuk om wat (drank) te drinken (eten kan ook). Oh en Post, maar dat is iets meer fancy :nerd_face:

5 likes

We zijn er 4 nachten dus we zullen zeker wel 1 of 2 keer uit eten gaan en een dagje Dordrecht (of vaker). Klinkt goed allemaal!! Thanksss.

Leuk, dankjewel! Heb je misschien ook nog een tip qua leuke strandtent waar je bedjes kan huren? Niet luxe, gewoon relaxed?

De jongens in bergen aan zee. Moet je wel redelijk vroeg zijn

2 likes

Wij gaan een weekendje weg naar een plaats vlak onder Eindhoven/Valkenswaard. Heeft iemand nog leuke tips voor activiteiten of dingen om te zien of te doen in dat gebied/in de grensregio (mag ook in België zijn).