Risotto met kruidenroomkaas, prei, doperwten en vissticks
Gebakken aardappels met
Mexicaanse ovenschotel
Carolineâs familyâs chicken mostaccioli (Half Baked Harvest Super Simple) : laatst toch niet gemaakt dus deze week wel
Risotto met kruidenroomkaas, prei, doperwten en vissticks
Gebakken aardappels met
Mexicaanse ovenschotel
Carolineâs familyâs chicken mostaccioli (Half Baked Harvest Super Simple) : laatst toch niet gemaakt dus deze week wel
Ik wil voortaan ook met weekmenuâs werken omdat we de laatste tijd veel te veel bestellen en uit de airfryer eten. Wel voor 4 dagen zodat het wel een beetje flexibel is. Heb het ook een beetje op basis van de aanbiedingen van komende week gedaan.
Ma: jamie oliver turkse pizza
Di: gele curry met bloemkoolrijst
Wo: pasta met broccoli en blauwe kaassaus
Do: eten bij vrienden
Vrij: nasi
Za: eten bij vrienden
Zo: denk bestellen
Deze week op de planning:
Spaghetti (vega) puttanesca
Risotto met feta, tomaat en gegrilde courgette
Zoete aardappel soep met brood
Gnocchi met citroen/roomsaus en bloemkool
Plaattaart met wortel, feta en courgette
Ovenschotel met krieltjes, broccoli, cherry tomaten en kaassaus
Net de boodschappen voor volgende week besteld voor de volgende maaltijden:
Zit altijd vol verbazing beetje mee te kijken hoe jullie weekmenuâs maken/verzinnen. Hebben jullie tips hoe je dat kan aanpakken? ik heb het wel eens geprobeerd maar ik vind het echt ingewikkeld. Hoe doe je dat als je ergens toch geen zin in hebt? Of als er iets tussendoor komt? En bewaren jullie ook ergens jullie weekmenuâs dat als je eens geen idee hebt je inspiratie kan vinden?
Kwam iets tegen over een versco agenda aanschaffen en daar een weekmenu in te maken en een boodschappenlijstje bijvoorbeeld. Werkt iemand toevallig zo?
Ik ben misschien niet het beste voorbeeld als student, maar ik maak eigenlijk altijd weekmenus op basis van de ah bonus haha. Ik maak meteen een lijstje en doe het meestal niet per dag, maae haal gewoon voor 5 dagen per week. Voor het weekend haal il altijd opnieuw boodschappen en zo kan ik makkelijk wisselen.
En ik heb in mn notities op mn telefoon een lijstje met gerechten (ingedeeld op wraps, avg, rijst, couscous etc etc) en daar scroll ik ook vaak door voor inspiratie. En ik volg kook blogs waarvan ik gerechten opsla in de app bloglovin
Ik maak mân weekmenus via de bonus van de appie en heb indd een lijst met alles wat ik al een keer heb gegeten (en wat ik ook lekker vond) ingedeeld op rijst/aardappel/wraps etc. Zo kan ik een best gebalanceerd menu maken! Plus als ik ergens geen zin in heb is er vaak nog wel wat anders wat ik die dag kan eten. Het is voor mij niet zo zwart wit van ik heb opgeschreven dat ik maandag pasta ga eten dus ik moet dan pasta eten. Vaak zorg ik dat alles wat ik haal t/m vrijdag goed is (doe op zondag booschappen en zaterdag is cheat day) zodat ik ook wat kan afwisselen als ik wil.
Ik baseer mân weekmenu rond mân aankopen op de markt
Ik ga daar zelden met een plan heen maar ik kijk wat er die week goedkoop is en ga als ik thuis kom er gerechten omheen bedenken
Wel zorg ik dat er altijd 1 of 2 gerechten zijn die langer houdbaar zijn zodat er geschoven kan worden als ik trek heb in thuisbezorgd oid
Ik bewaar niet perse weekmenuâs maar heb wel een aantal âklassiekersâ waarop ik altijd kan terugvallen
Het voordeel aan thuiswerken vind ik dat ik nu ook thuis (warm) lunch en dus nog meer variatie kan inbouwen: als ik ergens s avonds geen trek in heb, eet ik het als lunch de volgende dag. Minder kans dat iets niet goed meer is en je het moet weggooien
Ik heb een agenda waarin ik het weekmenu schrijf, super handig ook dat ik mijn vriend niet meer hoor zeggen: ja ik kon nog niet koken want ik wist niet wat we aten.
Daar kan ik dus ook altijd teruglezen en ik schrijf succesrecepten in een apart boekje op. Voor het maken zoek ik gewoon wat rond op blogs, ik heb een hoop kookboeken, en als ik bijv hier wat tegenkom sla ik dat op als ideetje.
En als we een keer onverwacht niet thuis eten oid schuif ik het gewoon door, of gaat er iets in de vriezer, eet ik het een keer als lunch.
Bedankt voor jullie tips! Ik had ook een goede tip gelezen over een verso agenda gebruiken voor weekplanningen met eten maken. Dus heb er vandaag een besteld. Lijkt me ook heel leuk om na een jaar in te kijken om te zien wat je allemaal voor avondeten hebt gehad.
Als je dan eens een goede week hebt gehad dat al je verse boodschappen op zijn, dan had je mooi op elkaar aansluitende recepten. Die weken moet je dan vast koesteren.
za - eten bij vrienden (stoofvlees gerecht meenemen)
zo - kipfilet met brocolli in roomsaus met aardappels
ma - aardappeltjes met vissticks en wortels
di - tagliatelle met zalm, brocolli en roomsaus
wo - patat met loempia en sla
do - wraps met kip
vr/za - kerst
zo - soep met broodjes en salade
Met dank aan de weekmenuâs van hier!
Ma: spitskoolschotel
Di: spitskoolschotel
Woe: pasta met broccoli en erwten onder andere, nieuw recept proberen
Do: tomatensoep met focaccia
Vr: kerst, ws aardappelkroketten, biefstuk, sperziebonen, stoofperen enz.
Za: kerst, gourmetten bij schoonouders denk ik.
Wo: pasta met kip en rode saus
Do: wraps
Vr: lasagne
Za: pizza
Zo: Bami met kipsaté
Ma: aardappels - sla - schnitzel
Di: stamppot zuurkool
Echt 0.0 inspiratie
Ik ben echt te enthousiast geweest met boodschappen doen dus ik hoop dat ik dit allemaal op tijd op krijg, dus heb daarom mân menu gemaakt op volgorde van houdbaarheid
Gnocchi uit de oven met kaassaus, spinazie en bloemkool
Pompoenstoof met boerenkool en pindaâs
Linzen salade met geroosterde winterpeen, chorizo, boerenkool en Griekse yoghurt
Tagliatelle met broccoli, citroen, rode peper en parmezaanse kaas
Gnocchi met saus van gegrilde paprika & room, met walnoten en burrata
Gegrilde bloemkool met rode ui en zwarte bonen
Pasta met pompoen, salie en walnoten/knoflook kruim
Rode curry met sperziebonen en zoete aardappel
Ziet er heerlijk uit. Heb je toevallig een recept van de gnocchi met burrata en de rode curry?