Wat woont er rent-free in je hoofd?

En Danny spreek ik ook altijd op z’n Bassie en Adriaans uit.
Wisten jullie trouwens dat Danny ook de stem van Samsom is?

1 like

Hahahahahhaa omg jongens en deze:

Ik weet nog dat ik als kind al dacht ‘waar de fuck komt dit ineens vandaan?’

8 likes

Ja hallo wat denk jij nou, dat ik mijn feitenkennis over iconische duo’s Bassie en Adriaan en Samson en Gert niet op orde heb?

1 like

Haha ja deze! Dit is echt een goed geheugensteuntje, heel vaak als ik iets moet berekenen per kwartaal/maand/week dan moet ik altijd weer even nadenken hoe het zit en zing ik dit liedje.

3 likes

Ohja ik moet bij Stoon Ijsland altijd aan deze gast denken

Dus vaak als ik iemand met stoney jas zie lopen oh kijk die heeft een skeurvaste jas, handig als het uit de hand loopt

2 likes

Deze heb ik te vaak in mijn hoofd. Laatst op werk kwam de vraag: Pollewop welke muziek kunnen we gebruiken voor * insert zeer ernstige en droevige gebeurtenis* mijn hoofd: plinkie plinkie plong!

5 likes

Wanneer ik dit liedje hoor kan ik niet anders dan meezingen. “Tell me whyyyyyyy”, “now number five.” Chills.

15 likes
  • “zas” als iemand iets met zes zegt

Dat heb ik dus als iemand ‘weg’ zegt, dan denk ik ‘wag’ :joy: is van Prinsesje Petronella volgens mij, maar de meeste mensen kennen het verder niet geloof ik dus ik zeg het alleen bij m’n zusje.

@midheavenmoon ahaha ik denk ook vaak aan ‘iiiiik ben pas zes, Tom ik heb je mes’ en ik heb die film verder ook nooit gezien :'D

8 likes

Deze prachtige mash-up zit ook standaard in mijn hoofd:

5 likes

Die flip flap song zit trouwens ook permanent in mijn hoofd

En van bassie en adriaan heb ik steeds de griekse les in mijn hoofd

Alleen onthoud ik hem steeds verkeerd (was het calinoche, calimero?), dus ik weet nog steeds niet hoe je goedemorgen en goedenacht zegt in het grieks!

2 likes

Haha ik ken dit van Ja Zuster Nee Zuster! “Gerrit is wag!” “Wag?” “WEG!!”

11 likes

Hier heb ik vroeger zo om gelachen, was het alweer vergeten :joy:

2 likes

Hahah ja precies dit :laughing:

1 like

Hierdoor moet ik opeens denken aan het provincies + hoofdstedenlied dat altijd weer intrede doet als ik iets hoor/lees/denk over een bepaalde provincie of hoofdstad

:musical_note: Utrecht met utrecht in het midden van het laaaaand :musical_note:

1 like

Reed toevallig net een busje voorbij waar dus elektrotechniek op stond. Altijd als ik dat woord hoor of lees denk ik er automatisch STOP…coooontact achteraan door dat nummer van de Jeugd van Tegenwoordig

13 likes

Ohh dat kan ook, dat is dezelfde actrice natuurlijk!

1 like

Oja dat is ook zo!

Ik zing thuis vaak dingen op deze wijs

En ja zuster nee zuster heb ik ook vaak last van ja haha
Hebbie 't al gehoord? Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan heeft de kraan open laten staan.

En als het over stekjes gaat een stekje van de fuck fuck fuck sia

13 likes

Ik kan nooit onthouden hoeveel dagen een jaar heeft en dan moet ik altijd even in mijn hoofd zingen ‘drie-honderd-vijfenzestig dagen na elkaar’

Ik dezelfde categorie weet ik nooit uit mijn hoofd de volgorde van letters in het alfabet tussen de g-p en die moet ik ook altijd neuriën met het alfabet-liedje. Dit was echt de hel toen ik tentamens van studenten moest innemen en die op alfabetische volgorde moest leggen. Stond ik daar stilletjes ‘haa-ie-jee-kaa-ellemennopee’. Echt een aanwinst voor het hoger onderwijs was ik.

18 likes

Dit begin ik ook standaard te zingen als ik mijn kind druiven geef :confused: druifie, druifie :musical_note:

3 likes