Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Uit zuidelijk Afrika

en dezeee

4 likes

Wij nemen altijd Kaiserschmarren mee uit Oostenrijk :)!

1 like

Gespot bij Normal in Hoog Catherijne Utrecht

8 likes

1 like

Lijkt dat op die gele en roze stukjes die in tumtums zitten?

Over m&ms gesproken :heart_eyes:
Edit: heb volle zak hiervan in de huurauto laten liggen vorige vakantie. Baal er nog steeds van :disappointed_relieved:

4 likes

Het heeft de vorm van een maiskorreltje :smiley:

Ik heb een tijdje terug Nimm2 meegenomen uit Duitsland, van de Rewe. Als je wil kan ik altijd een zak opsturen!

Mijn favoriet is de combinatie drop+chocolade. Ben hier niet normaal verslaafd aan haha:
image
Ben helaas te arm voor Lakrids want dat heb je gewoon bij de bijenkorf

Bedankt trouwens voor alle liefhebbers van Kaiserschmarrn want ik herinner me net dat dit nog in mijn voorraadkast ligt:

Verder word ik gelukkig van Duitse supermarkten en koop ik daar graag afbakbrood (Brezeln bijv).

4 likes

image

Deze zijn zo gigantisch goddelijk.

3 likes

Dit bij de Edeka in Duitsland. Kan echt overal op. Eitjes, vlees en echt extreem lekker op spätzle. Als het op is rijden we altijd speciaal hiervoor naar Duitsland. Oké en voor goed schnitzelvlees en bier.

2 likes

Ik ken dit niet maar ik heb door het potje en de naam magic Mike associaties😂. Dat is echt al genoeg reden om het uitte proberen

1 like

Oe die heb ik nog liggen! Ik heb ook een queso versie meegenomen, daar ben ik wel een beetje bang voor haha

Hahaha die heb ik nog niet gezien maar deze ga ik echt in grote getalen inslaan!!

doritos-dinamita-chile-limon

Deze Doritos uit Amerika.

Matcha%20soft%20serve

Matcha ijs uit Japan!
2 likes

Dropsaus uit Finland (misschien ook de rest van Scandinavië?), zóóó lekker met vanille-ijs.

Als iemand weet waar je dit in Nederland (Duitsland/België) kan kopen pleaaase tell me!

6 likes

Oh dat klinkt goddelijk! Ik ben ook gek op mochi ijs uit Japan. Zó lekker, maar heb het in Nederland (of Europa überhaupt) nog nooit gespot

Ik wil dit. Drop is mijn leven. (Hoe zouter hoe beter)

Drop

https://www.nytimes.com/interactive/2018/10/24/magazine/candy-salty-licorice-finland-happiness.html

4 likes

Je kan het wel gewoon vinden in de diepvries van de toko. Heb het ook wel eens bij een restaurant op. Zal allemaal lang niet zo goed zijn als in Japan, maar mocht je echt eens een x die craving hebben is het wel leuk om te proberen.

1 like
Drop

Jaa ik ben ook echt fan van drop!

In Denemarken heb je zooveel lekkere combinaties met drop. Ik heb daar wel eens een soort magnums op, maar dan met een droplaag aan de buitenkant. Qua structuur leek dat precies op chocola, maar het had echt een heel sterke (zoute) dropsmaak. En dan zaten er door het ijs zelf ook nog dropsaus swirls. Echt zó lekker. Als ik nu in Denemarken zou zijn zou ik bijna overwegen om maar even te stoppen met veganist zijn.

Die drop met chocola waar je het eerder over had klinkt ook heel goed! Die van de Bijenkorf kende ik helemaal niet, is dat lekker? Als ik het google zie ik dat het allemaal drop-chocoladeballen zijn en dat doet me denken aan die chocoladeballen met dropvulling die Autodrop ooit had. Maar dat vond ik helemaal niks, die binnenkant van drop was heel taai en ook vrij zoet (geen sterke dropsmaak).

Ik las trouwens ooit dit, over een dropmacaron, klinkt ook heel goed:
http://nederdropje.blogspot.com/2012/01/macaron-reglisse.html

1 like
Drop

Jaaa die ijsjes. Daar heb ik er veel van gehad deze zomer! Heb ik echt nodig in mijn leven. Ben echt jaloers op mensen die in Denemarken of Zweden wonen. Een van mijn beste vrienden is Deens en met hem deel ik de passie voor drop.

Lakrids is beroemde ‘gourmet drop’, er zit een winkel in Tivoli in Kopenhagen. Ik ken die Autodropbollen niet! Zou ze wel eens willen proberen.

3 likes