Wat je even kwijt wilt #26

Jezus ongeveer 6 km verderop is een hardstyle feestje en de wind staat op zijn zachts gezegd niet gunstig. Iets minder decibel (pun intended) mag wel😭

1 like

Juist extra lief en bijzonder als een willekeurige onbekende op internet het zegt! Dankjewel!!!

Ik dacht net ‘waarom bouwt Nederland niet in derde wereldlanden aan infrastructuur, ipv het geld dat we nu geven aan organisaties en overheden, soms nogal dubieuze.’

Gebrek aan infrastructuur is echt een enorm probleem in ontwikkelingslanden en je lost veel problemen op als er beter bereik is. En Nederland is super innovatief met infrastructuur, kunnen goed wegenbouwen. Je kan Nederlandse bedrijven inzetten, daar mensen trainen, heb je meteen nieuwe afzetmarkt en je ontwikkelt het daar ook daadwerkelijk voor de lokale bevolking. Die kunnen veel meer voor elkaar krijgen als ze niet dagen moeten reizen om ergens te komen.

Dit is een dom idee of niet?

5 likes

Ik heb het nu inderdaad in dozen staan in de kamer die over is. Afval staat op de gang en deur dicht, breng ik morgen weg.
In die dozen kijk ik dan over x aantal tijd en als ik er tussendoor niks uithaal moet ik het weg doen van mezelf zodat het in 1 kast past.

1 like

Happy birthday lieve @Luzarl :heart::tada: Hoop dat je een fijne dag gaat hebben vandaag :slight_smile:

1 like

Hele sterke beslissing! Dit gaat jou lukken. En als dat in kleine stapjes gaat/moet, ook prima. :kissing_heart:

1 like

Dankjewel!!! :kissing_heart:

Lig al anderhalf uur wakker terwijl ik echt kapot was om 23.00.
Hoe dan

Geloof me, hij is heel leuk en echt normaal is zijn stylo beter dan sokken in slippers

6 likes

Ik slaap bij mijn vriend dus even eruit gaat wat lastig.
Ik vermaak me op reddit

Gefeliciteerd @Luzarl!

Hier nog n slechte slaper
 al sinds 6u wakker

1 like

Volgens mij ben ik wakker geworden van m’n eigen stinkadem, gisteren zo veel knoflook gegeten op een BBQ, niet te doen
Heb alleen te veel spierpijn om op te staan en m’n tanden te poetsen, ik kan me amper omrollen in bed zo erg is het😭

1 like

Succes dan vandaag en morgen va 13 tot 01 :dizzy_face:

1 like

Of nja succes, voor jou sterkte denk ik.

1 like

Dit is echt heel interessant! Ik woon ondertussen 4 jaar in Nederland, kan nog steeds niet tegen open gordijnen (en heb een huis gekocht waar de inkijk minimaal is op mijn balkon), vind stiekem dat als je een goede reden hebt je al eens langs de wet mag gaan lopen (maar weet wel dat dat hier niet kan), ben besties geworden met een collega waardoor privĂ© en werk door elkaar lopen (nu we niet meer samen werken zijn we nog altijd vrienden en ben ik koffieklets gaan houden op zijn werk), ik spreek mensen met een andere functie steevast met ‘u’ aan.

Tegelijkertijd kan ik niet meer zo goed aarden in Vlaanderen. De laatste keer dat ik er was, sprak ik best luid met mijn vriend in de tram, kreeg ik zoveel blikken en duurde het een dikke tien minuten eer ik doorhad dat ik nu die luide Hollander geworden was. Er was familie bij en die keek echt mortified. Dat pinnen in België is ook echt lastig, je kon waar ik verbleef alleen met bancontact betalen waardoor ik steeds even geld moest opnemen en dan dacht ik: ah, straks ben ik weer in een contactloosbetalenland.

Maargoed, Nederlandse studenten in BelgiĂ«, lijkt me echt heel lastig om daar te aarden. Ik weet nog dat mijn medestudenten en ik soms echt zaten te zuchten als de Nederlandse studenten over ‘vanalles en nog wat’ vragen stelden aan de prof en we bijgevolg een uitloop hadden en we uiteindelijk iets hadden van: 'vraag ‘t anders privĂ©, nu zijn we allemaal de klos/te laat’. Nu ben ik zelf geneigd om te sparren omdat ik heb ervaren dat die dynamiek van kennisuitwisseling wel leuk is.

Ik kan hier eigenlijk nog meer over kletsen, maar ik heb met een Nederlandse vriendin afgesproken en het uur van de afspraak is het uur van de afspraak en als ik juist op tijd vertrek, heb ik volgens de buienradar geen last van de regen.

(voel me helemaal ingeburgerd met die buienradar)

46 likes

Ik heb vanochtend een konijn aangereden op de snelweg. Ik reed naast een vrachtwagen en er zaten auto’s achter me dus ik kon niks toen ie opeens de snelweg oprende. Voel me al de hele ochtend zo schuldig en ben er een beetje misselijk van :confused:

Begrijpelijk dat je je zo voelt. Lijkt me ook echt een nachtmerrie. Maar helaas kan je er soms echt niks aan doen, zeker op de snelweg.

1 like

@Luzarl Gefeliciteerd! :relaxed::partying_face:

1 like

:heart::heart::heart:

1 like

Ik heb echt vaak dat ik iets lees hier op het forum en dan denk “hee daar heb ik over gedroomd vannacht!” En dan komt de droom die k niet meer had onthouden weer terug. Lees nu over uit een broek gescheurd en herinner me nu een droom dat ik uit mijn lievelingsjeans was gescheurd. Echt enorm gat bij het kruis. Hoop niet dat dit voorspellend is want zoek al een tijd een nieuwe spijkerbroek maar kan niks vinden dus kan het niet gebruiken als deze kapot gaat.

2 likes