Wat je even kwijt wilt #19

Waarom zei ik ook alweer ja tegen extra werken vandaag??? :sweat_smile::sweat_smile: was eigenlijk vrij…

Vraagje, zit hier iemand met sterke juridische kennis specifiek voor arbeidsrecht? Ik heb een contract met studieovereenkomst incl boeteclausule waar ik graag vanaf wil. En vroeg me af of er iemand is die kan en wil beoordelen!

What’s the what van Dave Eggers: The Valentino Achak Deng story. Officieel is het een roman omdat het plaats vindt in de jaren 80 als Valentino een klein kind is en half Sudan door loopt met een groep kinderen (lost boys) en hij het vertelt als hij in de Verenigde Staten woont en dus hele vroege details niet 100% kloppen. Maar eigenlijk (staat ook in het voorwoord) is het Valentino’s biografie, geschreven door zijn vriend Dave Eggers.

Echt een super mooi boek, zeker omdat het echt is gebeurd dus. Het is wel best oud en bekend dus misschien ken je het al.

3 likes

Ik voel me zooo slecht en ik meld me echt nooit ziek en ga altijd door, maar ben bang dat als ik nu doorga ik echt een week uit de roulatie ben. En daar heeft niemand tijd voor natuurlijk.

Maar ik ga me niet ziek melden vandaag

Een vriendin van mij is na dat boek gelezen te hebben betrokken geraakt bij een hulporganisatie voor Zuid-Soedan en zat een halfjaar later ter plaatse vrouwen van seksueel oorlogsgeweld te helpen (dit is echt waar en ze noemt specifiek dat boek als aanleiding). Weet waar je aan begint hahaha

8 likes

Nouja, kán me niet ziek melden

Ik heb deze week vrij maar het is pas dinsdag 11 uur 's ochtends en ik verveel me nu al

2 likes

Whats The what - Dave Eggers (gevluchte kinderen in Zuid Sudan en vluchtelingenkampen)

Roofstaat: wat iedere Nederlander moet weten - Ewald Vanvugt (Nederlands koloniale verleden, vooral veel genocide in Indonesië)

Balkanschimmen - Robert Kaplan (oorlogen in voormalig Joegoslavië)

Shaking hands with The devil - Romeo Dallaire (genocide in Rwanda vanuit het perspectief van een VN soldaat)

A long way gone - Ishmael Beah (biografie van een kindsoldaat in Sierra Leone)

4 likes

Succes vandaag!

1 like

Ik! Ik heb de smile-behandeling gehad en vond het echt heel erg meevallen. De ingreep zelf was prima te doen en snel voorbij. Van te voren was ik vooral nerveus voor de oogspreiders, maar je wordt goed verdoofd en merkt er vrijwel niks van! Voor m’n gevoel knipperde ik ook gewoon haha. Qua pijn/ongemak viel het me ook reuze mee. Ik heb op de dag van de ingreep een paar uur het gevoel gehad dat er veel zand in mijn ogen zat en daarna nergens meer last van gehad. Kan het iedereen aanraden en zou het zelf ook zo weer doen.

2 likes

Ja of uberhaupt een uitleg waarom het dicht was en nu weer open? Vind het maar raar.

1 like

Van de dierenarts kreeg ik de tip om de oren van onze kat in te smeren op zonnige dagen omdat ze wit zijn en daardoor snel verbranden en de kans op huidkanker groot is. En ik vind het zo schattig om 's ochtends voordat de kat naar buiten gaat zijn oren in te smeren, voel me echt een beetje een moeder ofzo haha. Hij vind het zelf minder grappig trouwens en loopt ook met wat gele oren op het erf nu.

27 likes

OMfG ik was zenuwachtig omdat ik loon krijg vandaag en het steeds misging met die kut loonheffingskorting. Was nerveus dat ik nu weer veel te weinig zou krijgen etc. Is het 100 meer dan wat ik in het gunstigste geval had uitgerekend :see_no_evil: Zo FOCKKING chill

23 likes

Ik ga vanavond uiteten. Ik ga nooit door de weeks uiteten :scream:

3 likes

Moet samson nu naar het asiel?

13 likes

Nee Samson gaat solo, volgens het NRC artikel: ‘Samson de hond verdwijnt niet van televisie’

6 likes

Wat zijn nou makkelijke dr martens schoenen. Als in, die zijn het makkelijkste in te lopen en lopen al vrij snel gewoon lekker. Er zijn zoveel soorten dat ik het gewoon echt niet weet :sweat_smile:

Pascal Virginia! Dat zijn hele zachte, heb totaal geen problemen gehad met inlopen.

1 like

Wat @Banananana zegt die zijn het prettigst en de vegan leren docs schijnen ook makkelijker in te lopen zijn dan de standaard echt leren versie. Patent leather is btw een enorm kreng.

1 like

Vriend en ik denken dat hij met een oplichter praat op Marktplaats en we voelen ons echt Alberto Stegeman hahaha

Update: dikke oplichter dit hoor, hij stuurt een neppe Tikkie-link. We gaan hem aangeven bij Marktplaats. #ffbiskills

Update 2: hij vraagt of het lukt met de betaallink. We gaan hem nu een foto van Alberto sturen.

Tot volgende week.

84 likes