Ik zag die Korean van gisteren in de bar net bij een bagel restaurant en hij was dus gewoon Amerikaans Denk ook dat zijn roots niet eens in Korea lag
Van harte gefeliciteerd, en wat een leuk cadeau!
Gert Verhulst stopt definitief met kinderduo Samson en Gert https://www.nu.nl/media/5821947/gert-verhulst-stopt-definitief-met-kinderduo-samson-en-gert.html (via @NUnl)
Ughh heb zo’n last van mn hooikoorts vandaag.
Geen adres, maar wel een plattegrond waar iemand zou wonen. Postcode staat trouwens nog steeds in het mommyblogtopic. Weet niet zeker of het hierom ging
Een van mijn lievelingsboeken.
Meer tijd voor ons tweetjes
Weg
Ik voel me belabberd, wil zo graag naar huis maar durf dat niet. Alleen kan me echt niet concentreren, komt echt weinig uit m’n vingers zo.
Ja klopt… ben al naar rechtsbijstand aan het kijken. Maar ben me wel bewust van wat jij zegt, je woont er toch een stuk minder prettig. Waar gaat jullie conflict over? Of zijn het allemaal kleine dingetjes?
Mijn telefoon is officieel overleden en ik baal zo gruwelijk hard want ik heb geen geld voor een andere en ik krijg mijn moeders telefoon pas als haar vriend het zeker weet (wat ik ook wel kan begrijpen). Kutzooi, mijn medicatie ligt ook nog eens in een afhaalautomaat waar ik een smsje van krijg met een code.
Huh wat eet hij nou zichzelf op???
Yes heb eindelijk in de stad een zomers shirtje gevonden waar ik niet een blubberige appel in lijk en ben de hele dag vrij dus ga straks lekker met een liter thee Harry Potter kijken. Eindelijk eens een prima rustig dagje.
Gelukkig, goed bezig! Scheelt je een hoop werk en ellende uiteindelijk. Let wel op de wachttijd die meestal geldt bij zulke verzekeringen (3 maanden).
Het verhaal
Het is een beetje een lang verhaal maar als volgt. Ik deel met 2 andere meiden (eind twintig) een huis. Afgelopen jaar is van alles kapot gegaan en alles is met enige tegenzin van de huisbaas gefixt. Nu ontvingen we in maart een gigantische energierekening en blijkt dat onze slimme meters niet ‘aan’ stonden de afgelopen 3 jaar waardoor het verbruik van de afgelopen 3 jaar nu in rekening wordt gebracht, dat is nu een lopende kwestie met Eneco wat hopelijk nog stukken lager gaat worden. We kwamen er vervolgens achter dat het huis energielabel G heeft en een CV ketel van 13 jaar oud. De huisbaas weigert de CV ketel te vervangen ondanks rapportage van de CV monteur dat dat ding gigantisch veel verbruikt en is dus begonnen met haatmails dat wij zeuren en maar moeten bewijzen dat het aan de CV ketel ligt. We hebben een gezamenlijk huurcontract en 1 van ons gaat emigreren naar Barcelona. Nu heeft de huisbaas gezegd dat we geen nieuw iemand mogen aandragen, en dan de huur maar met zn 2en moeten betalen, wat wettelijk gezien ook nog mag ook. Nou je snapt het, gezamenlijk met die enorme rekening en een dwarsliggende huisbaas zijn we het zat en gezamenlijk besloten allemaal eruit te gaan. Hopelijk krijgen we op normale wijze onze borg terug.
Een aantal tips van mij die ik graag had geweten voordat ik hier was gaan wonen:
Tips als je gaat huren
- Maak foto’s van alles waarvan jij denkt dat zij een probleem gaan maken mocht je er weer uitgaan, ivm borg en om te bewijzen dat dit niet is ontstaan door jouw toedoen.
- Zorg ervoor dat de borg is overgemaakt naar de huisbaas zelf of makelaar, nooit contant!! Bewaar het bewijs dat je het hebt overgemaakt goed. Dit is je vordering mocht je het moeten terugvorderen.
- Maak foto’s van de meterstanden zodra je er gaat wonen, water, elektra en gas en bewaar deze goed.
- Zorg ervoor dat je geen gezamenlijk huurcontract hebt met meerdere mensen. Zodra iemand eruit gaat, kan een huisbaas dan eisen dat er geen nieuw iemand in het huis komt en dat je de huur moet ophoesten met de mensen die over zijn gebleven. (Dit is de reden dat ik nu ook noodgedwongen moet verhuizen).
- Bewaar alle maar ook echt alle correspondentie heel goed in een mapje op je laptop of fysiek, inclusief alle whatsapp gesprekken waarin de huisbaas toestemming verleent voor bepaalde zaken.
- Neem een rechtsbijstand verzekering
Hoop dat je er iets aan hebt en ik hoop dat iedereen dit soort ellende bespaart kan blijven! Het is voor mij vooral een wijze les geweest. Groetjes, een naiefe rechtenstudent die beter had moeten weten.
Ik weet 100% zeker dat je sowieso niet op een blubberige appel lijkt.
@Karl_Lagerfeld en nog een tip, waar mijn moeder lanterfantent pas mee kwam toen het al misging: verreken je laatste huur met je borg. Op die manier loop je geen kans dat je je borg zomaar niet terug krijgt. Het is bovendien aan de verhuurder om te bewijzen als borg ingehouden mag worden en dat is een langdurig proces. Op deze manier kunnen ze in ieder geval niet zomaar borg inhouden.
Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn die slecht tegen muziek kunnen? Het is bij mij een emotieversterker x10000 als ik me rot voel. Of het nou een uptempo-liedje is of een ballad, ik moet eigenlijk van bijna elke muziek huilen. En als ik me goed voel denk ik er niet eens aan om muziek aan te zetten.
Kwam deze petitie tegen!
Haha lief . Maar met een appelfiguur en nogal wat vetrolletjes, voelt het vaak wel zo. Al helemaal als ik nieuwe kleren probeer te passen. Maargoed met m’n nieuwe shirtje valt ‘t allemaal mee dus ben weer beetje blijer.