Wat je even kwijt wilt #19

Ik heb dit weekend voor het eerst iemand van mijn eigen generatie ontmoet wiens héle identiteit het moeder-zijn was.
Was echt fascinerend om te zien hoe ze op werkelijk waar élk onderwerp iets kon antwoorden met “Met 3 kinderen… [insert belerende opmerking over hoe het leven met 3 kinderen anders/zwaarder is]”

4 likes

Ja ze mogen wel zelf dingen toevoegen maar volgens mij moet dit wel redelijk zijn. Er staat bijvoorbeeld in dat er geen mensen bij mij mogen blijven slapen langer dan 1 nacht?? :sweat_smile: en heb net wel aangegeven dat ik een vriend heb en dat die wel 2 of 3 nachten bij mij slaapt in de week en dat was dan geen probleem.

Ik vind het allebei niet heel shocking maar volgens mij vinden mensen een pil erger omdat de risico’s groter zijn :grimacing:

Denk dat het idd ook mede als waarschuwing/dreigement bedoeld is. Zo van: kijk, dit kunnen we doen als jullie dat doen! :smiling_imp:

Op zich snap ik het, maar kun je ook op een andere manier laten weten. Bijv. via de huisregels…

2 likes

Haha, een serie die The bridge heet en het begint dus met een moord op de brug tussen zweden en Denemarken

3 likes

Ik denk dat dit voornamelijk cultureel zo gegroeid is. Als je ernaar vraagt zullen mensen zeker met argumenten komen, maar het lijkt mij voornamelijk iets wat ‘gewoon zo is’.

(Net als dat honden eten niet als ‘oké’ wordt gezien en koeien/varkens/kippen eten wel.)

2 likes

Wat @Penny_Lane dus ook al zegt, haha.

1 like

Elke maandagmiddag pauzeren Mark Rutte en ik rond dezelfde tijd want elke keer kom ik hem op mijn wandeling op ongeveer dezelfde plek op de route tegen. En ik vind dat dan vet leuk. Vandaag was hij met Dijkhof trouwens. En aangezien verder niemand dit ook leuk vindt, deel ik het maar met jullie :joy:.

130 likes

Thanks! Ik ga ze denk ik ook maar bestellen, als ik tenminste door het Duitse bestelproces kom :wink:

GEloof in jezelf, het komt goed. Ze hebben je niet voor niets uitgenodigd. Vertrouwen hebben.
Ik ga voor je duimen.

1 like

je kunt de taal op nederlands zetten! in de balk onder het zoekgedeelte aan de rechter kant. Staat ergens DE en kun je veranderen naar NL :blush:

1 like

Er zijn mensen die me op kantoor voorbij lopen en me niet feliciteren, ik zit tussen 4 meter vlaggen. Of zouden ze denken dat ik een grap ben :joy::disappointed_relieved:

Gefeliciteerd!!!

3 likes

Heb al zo’n heerlijk productieve dag gehad en ben nu 20 minuten op de bank aan het hangen en ik lijk er niet meer vanaf te komen :tired_face: en ik wil
Nog zoveel doen!

2 likes

Ik voel me echt even kut. :unamused:

Ik heb nu net vijf dagen Spanje erop zitten met de muziekvereniging en daar heb ik (al
jaaaaren) een vriendengroep. Het viel alleen wel op dat er in de vriendengroep drie groepjes waren door de kamerindeling. En toen vertelde degene waarmee ik op de kamer was dat er onderling veel geroddeld wordt over elkaar. En toen heb ik gevraagd wat er over mij rondging. Kortgezegd komt het erop neer dat ik een sfeerverpester ben mede omdat ik niet altijd naar feestjes ga/eerder wegga en ik daar mensen in meesleep? Echt wtf sowieso dat laatste doe ik nooit.

Ik heb dit gister gehoord en ik kan nu echt even niet meer leuk tegen ze doen. Het kwetst me best. Ben blij als ik over een paar uurtjes weer heerlijk thuis ben. :tada::tada::tada:

2 likes

Zal ik je er even af komen duwen? :stuck_out_tongue:

Ik heb nog geen productieve dag gehad, maar ik ga NU mijn uitstelgedrag overwinnen!

1 like

Ja graag haha!!! Echt schandalig dit :joy:

Zullen we er samen dan NU invliegen? :wink: succes!!!

1 like

Ik hoef dit niet eens te lezen, weer een verhaal over ~vrijen~ van Grunnie. Die stomme sekscolumn van hem in de Volkskrant is ook zo vervelend.

Edit: ik realiseer me nu wat ik zo irritant vind aan dit soort fragmenten: zijn idee van hoe vrouwen denken is zo alleen gebaseerd op wat hij zelf geil vindt. Man ga nou weer eens gewoon politieke en maatschappelijke stukkies schrijven, daar hebben we wat aan.

7 likes

jemig wat kinderachtig zeg, hoe oud zijn deze mensen?

2 likes

Zou je dan echt door iedereen gefeliciteerd willen worden?

1 like