Wat je even kwijt wilt #12

Je kan vragen of ze zich altijd al met duurzaamheid bezig gehouden heeft (vaak een natuurlijk opstapje naar hoe ze het bedrijf begon),
Reacties die ze van buitenaf krijgt. (Mensen geïnspireerd of juist mensen die duurzaamheid onzin vinden). Maar ook de praktische zaken kunnen boeiend zijn: hoe komt ze aan dat koffiedik?

Vooral het gesprek aan het rollen krijgen, doorvragen. Succes! Mag ik het lezen als het klaar is?

1 like

Ik ben ook erg benieuwd naar de komende afleveringen. Vind het interessant om te zien, mede ook omdat we de laatste tijd weer veel te maken hebben met GHB intoxicaties/onthoudingen op de SEH.

Pff ik ben gestrest. Er moet morgen iets naar de drukker en volgens mij staan er nog dingen in waar ik over twijfel maar de enige persoon die het zeker weet is op vakantie. Het is niet van levensbelang maar ik zit me er helemaal over op te winden.

Maar oke ik kan er verder niks aan doen en het is geen ramp als het niet 100% klopt dus nu ga ik het loslaten.

1 like

Interessant, ben wel benieuwd wat er dan vooral komt (inderdaad jongeren of ook anders?) en hoe lang mensen daar blijven. Want als mensen bijkomen nemen ze vaak al gauw weer een nieuwe dosis, hoe gaat dat dan als ze in het ziekenhuis zijn? Of gaan ze dan gewoon direct met ontslag?

Ik ben zo verschrikkelijk blij! Ik zat al een tijdje te azen op een uitverkochte theatervoorstelling als cadeautje voor mijn moeder, en nu is het gelukt om toch nog kaartjes te bemachtigen, en dan ook nog heel goede plaatsen :grin::grin::grin: . Bizar hoeveel geluk ik heb gehad.

11 likes

Als je irritant wil zijn kan je vragen hoe duurzaam en slaafvrij de koffie is.

4 likes

We zien met name jongeren (veelal tot 40j).

Als mensen een onttrekking krijgen dan krijgen ze medicinaal GHB volgens een protocol opgesteld door de psychiater. Zodra ze medisch klaar zijn proberen we ze wel te ontslaan. De psychiater wordt betrokken en er wordt contact gezocht met de verslavingszorg (via de psychiater). Ik werk in een ziekenhuis zonder PAAZ of medisch psychiatrische unit, dus dan liggen ze op de gewone afdeling (of soms eerst intensive care). De verslavingszorg heeft ook lange wachttijden, met als gevolg dat we een aantal patiënten soms meerdere malen per week op moeten nemen.

2 likes

Ik moest een keertje met spoed naar een tandarts, was midden in de nacht dus die praktijk was al afgesloten maar alles ging weer aan voor mij. Zo ook automatisch het tv scherm. Het was een onchristelijk tijdstip dus laat ik het erop houden dat er ook nogal onchristelijke reclame spotjes werden uitgezonden… ik probeerde dit kenbaar te maken maar lag daar half te janken met m’n mond open vol met bloed dus de boodschap kwam niet over…

32 likes

@Ohappyday Heb je je belangrijke gesprek al gehad? Als je je echt zo beroerd voelt, kun je daarna misschien naar huis gaan? Zet 'm op vandaag & beterschap!

Heeft iemand ervaring met de ultra light down jacket van Uniqlo? Ik zoek al vrij lang een jas voor als het echt koud is met capuchon. Hij is heel licht, maar is hij echt warm?

Nee, degene met wie ik gesprek heb is ook ziek. Moest het op de mail zetten. Heel klote, ook nog geen reactie nu. Ik gooi mezelf zo vol met paracetamol en ga dan naar mijn werk. Kan denk ik niet eerder weg (zorg) maar ben morgen en vrijdag vrij :grimacing:

Oh wat rot zeg, ook dat je je de hele dag tevergeefs probeert op te peppen en dat dat gesprek dan niet eens doorgaat. Konden we dat soort dingen soms maar van tevoren weten he? Hopelijk kom je je werkdag goed door!

1 like

Nou inderdaad. Als ik dat eerder geweten had, had ik me ziek gemeld. Hier wordt niemand beter van :sweat_smile:. Werk met een fijne collega dus t komt vast wel goed allemaal :slight_smile:

Werk helaas tot half 11 maar dat douchen is wel een goed idee!

Is er hier iemand die (al langere tijd) Setraline slikt? Zo ja, merk jij wat aan de kwaliteit van je haar? Ik slik het nu twee jaar en mijn haar is er nog nooit zo slecht aan toe geweest. Vraag me af of het met elkaar te maken heeft.

Inmiddels al gelukt? Dit was een van de thema’s binnen mijn afstudeerproductie (journalistiek), dus mocht je nog hulp nodig hebben :ok_woman:t3:

1 like

We hebben vanavond teamuitje, ben benieuwd de vorige keer zat ik snachts innig de wc te knuffelen :joy:.

Jaa het is gelukt!! De voorbeeldvragen die hier werden gesteld had ik allemaal al, ik moet even op zoek naar de diepere laag maar denk dat t wel gaat lukken!

4 likes

Oke, top. Succes!

1 like

Ik heb voor iedereen al kerstcadeau’s gekocht/besteld. Echt een lekker rustgevend gevoel. Alleen voor mijn moeder moet ik nog iets kopen, weet wel al wat het word.

2 likes