Wat je even kwijt wilt #11

Het schijnt dus dat emdr ook veel wordt gebruikt bij mensen met vliegangst bijvoorbeeld. Je schetst dan de situatie waar je angstig/nerveus voor bent en door middel van emdr kun je zulke angsten (gedeeltelijk) wegnemen. Super goed dat je het weer aan gaat!

1 like

Ja zeker gewoon doen! Wellicht helpt het je goed. Lijkt me sowieso wel handig als dat het beroep van je vader is… of valt dat tegen in de praktijk?

1 like

Ja ik heb eerder emdr gehad van een psycholoog maar daarbij hielp het niet! Lag overigens ook aan de psycholoog. Ik ben er alsnog wel sceptisch over (en dat terwijl ik zelf psycholoog ben ook hahaha) maat goed het is het proberen waard.

1 like

Valt tegen. Zeker als je in de pubertijd zit. Maar blijkbaar ben ik wel geïndoctrineerd want ben het nu zelf ook🤷‍♀️

Goed dat je het weer gaat proberen en hopelijk helpt brainspotting voor de spanning! Doe je een normaal examen of zo’n speciale voor faalangst/examenvrees? Ik zal voor je duimen in ieder geval! :smile:

1 like

Bnor voor tweede keer! Staatsexamen dus.
Faalangstexamen 4e keer gehad en is wel vergelijkbaar qua structuur

1 like

Heb vanochtend een oogmeting gehad voor een bril en de opticien zei dat de achteruitgang van mn ogen minimaal was (wel een beetje bijziend maar niet brilwaardig) en het niet perse hoefde om een bril te kopen. Maaaaar nu heb ik er een paar op gehad en wil ik echt een bril. Ben alleen bang dat ik hem direct voor ‘vast’ ga gebruiken in plaats van met auto rijden

Gefeliciteerd!!! :tada::tada::tada:

1 like

He, van harte gefeliciteerd! Na alle suggesties kun je er haast niet omheen, jij moet aan de taart!

1 like

Ik was totaal vergeten om een belangrijk document voor werk te versturen, dus ik heb nu gemaild dat mijn vorige mail “blijkbaar niet was verzonden”. :grimacing:

8 likes

Mijn vriend wil leren breien want hij zag mooie wol dus nu wil hij er een trui van. Dus nu zit ik op m’n vrije middag te leren breien zodat ik het hem uit kan leggen 🤷

29 likes

Ja inderdaad! En ook bang dat ik het stiekem toch niet kan, dat ze zich vergist hebben ofzo hahaha

Ahw dit vind ik echt lief haha

1 like

Ik heb dit met mijn diploma.

1 like

Ik zit in de bus (Sidenote: de verkeerde bus dus kom nog te laat op mijn afspraken ook) en er zit een meisje te bellen over ‘Dave’: “Jaaa en zijn ouders zullen ook wel fucking teleurgesteld zijn die vinden mij super leuk meisje weet je en zijn tante enzo… jaaa en een vriendin zei ook al DOE NIE BEEST weet je maarja he”.

Doe nie beest?? Was da jong is dat een nieuwe hippe uitdrukking?? Iets als in: doe niet zo stoer?? Ik voel me oud.

5 likes

Ik heb voor €60 aan koffie, thee en koekjes gekocht voor het thuisfront als souveniertje.

Oké dan.

10 likes

Hebben ze in Limburg geen koffie?

6 likes

Nou jongens ik wil weer beginnen met rijlessen en moet opnieuw mijn theorie halen. Iemand tips voor (gratis) online theorie boeken en of online oefen toetsen?

Ik hoor dat die gratis dingen over theorie op internet echt heel slecht zijn. Je kunt beter gewoon oefentoetsen kopen en een boek denk ik.
Wat mij heel erg hielp was een cursus theorie, 3 avonden en het hielp zo enorm! Zeker omdat ze je ook voorbereiden op wat je kunt verwachten tijdens je examen.

Ah oke. Nou ja ik vind het in mijn geval zonde om heel veel geld aan uit te geven. Ik heb al vier keer examen gedaan dus denk dat ik inmiddels wel weet wat ik kan verwachten (helaas haha) en hoe het er aan toe gaat. Ik zal ook echt niet alles vergeten zijn denk ik. Daarom zou het fijn zijn om even zo’n oefentoets of zo te kunnen doen om te kijken of ik nog wat heb onthouden van 6 jaar geleden.

edit: Ik had destijds een theorie boek geleend van een vriendin maar die heeft hem inmiddels ook niet meer.

1 like