Wat je even kwijt wilt #11

Thuisbezorgd wordt 18 jaar!!
Tijd om groots uit te pakken met 18% korting op de eerste 18.000 bestellingen :balloon:Wees er snel bij!

Bestel nu met vouchercode:
HOERA

(net in mn mailbox gekregen)

8 likes

Jeej ik heb eindelijk weer noodles gevonden die ik wel lekker vind. Lang leve de toko. :tada:

3 likes

He verdorie, ik heb net besteld

Als ik een schaal lasagne nu ga maken, in de ovenschaal doe en dan op het aanrecht laat staan tot kwart voor 6 om er dan pas kaas overheen te strooien en in de oven te doen. Wordt dat dan wel lekker?

Huh ja waarom niet? Al zou ik hem in de koelkast bewaren.

1 like

Ik ben bang dat dan de “versheid” er van af gaat en alles naar elkaar gaat smaken als er zo lang tussen zit.
Volgens mij kun je een hete ovenschaal (lasagne zo uit de pan) niet zo in de koelkast zetten ivm bacteriegroei toch?

Weet iemand iets van forensische opsporing? Er komt een term voor in een boek waar ik mee bezig ben en ik denk niet dat die klopt, maar ik weet ook niet of er wel echt 1 duidelijke term voor bestaat.

De term

De vertaler gebruikt ‘stapplaten’ en in het Zweeds staat er ‘plattorna’. Het zijn platen die in een huis zijn neergelegd ter bescherming/zodat er geen sporen worden achtergelaten, denk ik. Maar ja, hoe noem je dit?

Ik had snoepbanaantjes gekocht van Haribo, echt mijn guilty pleasure, maar ze zijn een beetje taai??? Nu ben ik heel erg teleurgesteld :frowning:

1 like

Oh ik dacht dat je 'm vooraf wilde laten staan en daarna pas in de oven. Ik zou een hete ovenschaal niet in de koelkast stoppen nee
Maar op het aanrecht kan ook prima, is nog geen 2 uurtjes, daar wordt het echt niet minder vers van ineens :smiley:

1 like

Ik hoop dat je gewoon lekker blijft wie je bent
Grof gebekt en alles

6 likes

Ik heb het gisteren uren laten staan (met kaas er zelfs al op) en dat is gewoon prima gegaan hoor. Had er wel aluminiumfolie overheen gedaan maar dat is niet echt heel effectief denk ik verder.

1 like

Ik weet best wel wat van forensische opsporing/onderzoek, maar ik heb geeen idee. Kun je niet gewoon die term gebruiken? Ik kan ook niks vinden als ik google.

1 like

Ja op zich wel, maar ik vind het zo knullig klinken. ‘Loopplaten’ of ‘beschermingsplaten’ vind ik al mooier, misschien suggereer ik dat. Of 1x zoiets gebruiken en daarna alleen ‘platen’.

1 like

Ik vind het ontzettend schijnheilig dat er gedaan wordt alsof iedereen met dezelfde maat beoordeelt wordt. Dat is sowieso niet realistisch maar het komt ook gewoon arrogant over. Ik zie het vaker gebeuren dat @anon44204370 hard wordt aangepakt over de manier waarop ze post. Terwijl er ook de aantal forummers zijn die constant gemeen en bitchy doen tegen andere forummers nota bene. Als het echt de negativiteit is zoals eerst gezegd, dan lijkt het me onlogisch dat niemand daarover valt.

Maar daar wordt dus zelden wat van gezegd.

Geef gewoon toe dat je van de ene forummer iets meer kan hebben dan van de ander. Dit is al de derde collectieve aanval op @anon44204370 en ik vind het echt vals.

21 likes

Dit is echt een heel leuk idee, ga ik met mijn klas doen!

los van wat ik van de situatie vind, zie ik eigenlijk nooit forummers die constant gemeen en bitchy reageren? Ik denk dat iedereen hier wel nice reageert eigenlijk, soms wat kleine gedoetjes maar het is hier over het algemeen toch gewoon gezellig? Ik vind jou heel leuk ook, maar vind dat je hier geen gelijk in hebt.

5 likes

ik wil zeggen dat ik inmiddels twee pb’s heb ontvangen over mijn eerdere bericht hier vandaag met herkenning en dat doet me goed

3 likes

Ja, ik ben het met je eens. Over het algemeen is het gewoon gezellig. Maar ik zie wel bepaalde mensen die vaak bitchy reageren. Ik vind wel dat ik gelijk heb haha:p maar ik kan me voorstellen dat jij hier anders over denkt. Ik vind jou ook een leuke forummer. Prima toch als onze meningen verschillen!

En ik wil daar even bij zeggen dat ik snap hoe irritant het is om te zeggen zonder namen te noemen. Maar mijn mening daarover vind ik niet relevant en is niet bepalend. Dus ik zou dat ook niet zo openbaar willen benoemen.

1 like

HAha hoe heb je dataangepakt? Ben nu wel nieuwsgierig!

1 like

Hoe heb je dat gedaan? Vind dat zelf altijd zo lastig.