Nadat iemand hier de tip had gegeven dat degrassi op YouTube staat ben ik dat aan het kijken. Al bijna bij seizoen 5
Je ziet jezelf daar gewoon weer zitten, zo nostalgisch dit. Hoe er zomaar 20/30 jaar voorbij gaan!!!
Is het nog steeds zo op basisscholen, vraag ik me af?
Ja ook die zelfgeknutselde placemats met die bonte kleuren glitters en je eigen geknutselde waxinelichtjeshouder
Met van dat gekleurde/doorzichtige papier wat op een of andere manier nooit in de fik vloog.
Weten jullie nog die kerstman in de hal van onze flat die JINGLE BELLs skreeuwt als je langsloopt en je het bijna aan je hart krijgt? Iemand heeft een mondkapje op zn mond gedaan en hij houdt gelijk zn schret Die verdient echt een Oscar
Omg ja een kerstdiner van gevulde eieren en bladerdeeg cocktailworst hapjes en je was op school maar het was DONKER echt crazy
Ik kan me ook dat witte papieren tafelkleed zo goed herinneren
Haha dit klinkt alsof je het volop geprobeerd hebt ik zie nu echt een kleuter voor me die driftig probeert dat papier in de fik te steken maar dat dat niet lukt
Wat ik wel kut vond waren de koude pannenkoeken momenten, die kwamen zo’n 2/3 keer per jaar voor. Na een vossenjacht of een of ander random uitje naar de kinderboerderij. Ik had zo’n teringhekel aan die kleffe taaie koude pannenkoeken.
Ik baal zo
Mijn familiegeschiedenis is iets wat taboe is gezien mijn overgrootvader. Nu dacht ik, ik ga eens neuzen in archief van Amsterdam en heb gezocht in de databanken van myheritage
Er is dus 0.0 te vinden over mijn opa, of zijn moeder.
Ik vind dat zo jammer
En de hard gekookte grijsblauwe eieren
Bij mij op de basisschool was het een kerstlunch, dan mis je wel een beetje de magie van ‘s avonds naar school gaan. Maar ik ben wel een paar keer naar een kerst mis met school geweest
Ja iemand op EGF had dat inderdaad gezegd, volgens mij over de Roemeense cultuur! In die post vertelde ze dat ze tegen een Roemeens meisje had gezegd dat ze mooie oorbellen had en dat meisje bijna moest huilen omdat die oorbellen van haar oma waren geweest, erg dramatisch.
Ik ken overigens best veel Roemeense meiden, maar die hebben me nog nooit iets cadeau gedaan alleen omdat ik het mooi vond.
Ahh ja, dat herinner ik me nog. Je mooiste kerstkleren aan en dan kwam je op school en dan was het lokaal nog wat donker want de lampen waren uit maar de kaarsen en de kerstboom waren aan en ohh… dat was echt gezellig
Ja het is nog steeds zo, althans voor corona… zo gezellig altijd, lekker kletsen en eten en muziek en gewoon echt leuks en groepsgevoel.
Ooh wat jammer! Je zou altijd eens kunnen vragen of ze dieper kunnen graven.
Mijn hele stamboom en geschiedenis van m’n vaders kant is online te vinden haha.
Edit: oh de site is opgedoekt, jammer
Oooh dat is zo’n mooi beeld!
Ik hoopte altijd zo erg dat we na een vossenjacht of herfstwandeling een broodje knakworst zouden krijgen maar vaak was het een broodje kleffe kaas of ham😔
Lijkt me echt zo bijzonder als je hele geschiedenis op kan zoeken