Is je schoonmoeder toevallig een tukker?
Haha, nee, is dat normaal voor Tukkers?
Donderdag wordt die afgrijselijke opblaasvogel met kerstmuts geleverd en moet ik hem natuurlijk in mijn keurige dorp in de voortuin gaan zetten. We wonen hier pas een half jaar en kennen de meeste buren nog niet eens hahahaha
Dat of het is genetisch bepaald. Bij mijn oma en moeder ging je ook niet weg met lege handen
Mijn leven is verder een puinhoop maar voel me echt accomplished als het om kerst gaat. Ik heb alle cadeautjes voor mijn man en schoonfamilie al binnen. Inclusief wat gepersonaliseerde dingen die ik een tijdje geleden had besteld. En het is gelukt om voor iedereen een leuk cadeau te vinden dat ik zelf heb bedacht en wat heel goed bij ze past. En ik heb alles al helemaal mooi ingepakt en versierd met strikken etc. Geen last minute stress hier
Er is wel een cultuur weet ff niet meer welke waarbij iemand zegt âmooie oorbellenâ en dat jij je oorbellen dan aan diegene moet geven.
Zo erg is het gelukkig niet
Ja weet niet maar heb al best veel in huis en ik vond dit al niet echt nodig haha.
Wow nice
Het is gewoon volgende week al kerst heb nog helemaal niks versierd oid. Moet nog een boom gaan kopen zelfs.
Ach, na donderdag weet heel de buurt wie jullie zijn
Ik ben zo onverzadigbaar in carpaccio. Ik hou er zoveel van. Vandaag broodje bij bakker Bart, maar het is nooit genoeg
Ik heb nog nooit zoveel van iets gehouden
Echt super leuk, wel een foto delen hoor
Haha, in het kersttopic als het zo ver is!
Ik vind het toch zoân heerlijk vooruitzicht dat ik over een maand nooooooit meer een tentamen hoef te maken
Je kan ook goed hoepelen op Hybrid Theory van Linkin Park.
Hoelen in de winter is echt goed om mijn shitgevoelens tegen te gaan.
Ahh vind het zo zielig voor kinderen. De laatste week voor de kerstvakantie was altijd zo fijn en knus. Ineens een paar dagen ervoor een plotselinge sluiting! Ik kan me die weken nog herinneren als hele gezellige weken, met lichtjes en sfeervolle momenten. Volgens mij ook altijd met een kerstdiner ofzo en dan savonds rondrennen op je eigen school. Dat voelde altijd zo bijzonder. Echt een core memory van mij haha. Is iedereens herinnering ook zo?
Oh en ik vind het een beetje gek om te lezen dat je tussen de reacties bij deze maatregelen ook reacties leest van leerkrachten die wel blij zijn want echt behoefte aan vakantie. Beetje ongepast? Want dat is het idee erachter toch helemaal niet. alle mensen in andere sectoren zijn ook zwaar overwerkt en hebben geen schoolvakantie toch. En kinderen dan die nu thuiszitten. Snap dat je zulke dingen kunt denken, maar online gooien? vind het een beetje gek ofzo om dat zo te lezen in deze hele trieste situatie.
Er gaat bovenop alles veel gevraagd worden van iedereen.
Ja, een maand geleden ondertussen. Het stelt de grootste pijn wel uit inderdaad. Maar goed, het kan nu even niet anders.
Ik vind t ook sneu voor de kinderen en het vraagt ook veel van ons als leerkrachten, weer een planning aanpassen, toetsen naar voren halen omdat je die niet over de vakantie wil tillen, knutselwerkjes afmaken, leeswerk meegeven, nog even vlug een kerstviering ertussen proppen en noodopvang draaien (en misschien zelfs thuisonderwijs verzorgen, dat is nog niet duidelijk). Hopelijk na 3 uur tijd om bij te werken en daardoor in die 2 weken vakantie niets meer te hoeven doen, omdat dat in die week ervoor zou kunnen.
Maar 3 weken vakantie hebben wij niet(op onze school iig).
Hoop nog 3 fijne dagen en dan 10 januari weer te beginnen en verder te gaan waar we vrijdag gebleven zijn
Ja ik herinner het me precies zo. Vond dat echt de allerleukste tijd om naar school te gaan, dan kwam je sâochtends t lokaal in en had de juf de kerstboom al aanstaan en de adventskaarsjes en buiten was t nog een beetje donker. Zo gezellig.
Ik weet nog wel dat ik een keer in groep 6 ofzo die week strontziek was en ik die hele laatste week niet naar school kon, en ik kon ook niet het schaap spelen tijdens het jaarlijkse kerstverhaal in de kerk toen IK smeekte mân ouders of ik toch mocht gaan maar lag elk half uur kotsend boven n teiltje.
Vond dat echt erg toen!!!