Wat je even kwijt wil #57

Ik ben zo jaloers op iesereen die zonder zorgen de kerst in gaat. Ieder voelt zijn eigen leed het zwaarst en ik wil met niemand een vergelijking maken maar als je gelukkig bent, tel je zegeningen :heart:

20 likes

Ik ook! Voel me zo gek vandaag, heeeeel slaperig. Ga zo maar even hardlopen.

2 likes

Dacht ik doe voor eens de verandering al m’n kerstinkopen op de 23e ipv 24e. Omg het was alsnog druk, heb denk ik in totaal een uur in de rij gestaan bij de kaasboer, visboer en slagerij, maar kreeg bij de kaasboer wel twee glazen wijn tijdens het wachten :cupid:
Naast de slagerij zit de kaasboer en never forget dat de man voor me een kwartier in de verkeerde rij heeft gestaan 🥲

24 likes

Hoe leven mensen met een bril al die tijd met maskers?

Net voor het eerst ooit want kon m’n lenzen ff niet in door droge ogen. Direct amper zicht, alsof ik door een Turks Stoombad op zoek moest naar m’n boodschappen, elke keer knielen om van dichtbij te kijken naar de schappen maar dan moest er weer iemand langs en moest ik weer volledig gedesoriënteerd opstaan en aan de kant.

Het heeft me een kwartier gekost in de jumbo om kransjes te vinden en toen bleken ze alleen nog maar kokos en quinoa!!! kransjes te hebben, ik was echt helemaal over de zeik.

9 likes

Masker ongeveer tot net onder je ogen, goed aandrukken en dan je bril net iets meer naar voren op je neus dragen. Nog steeds geen garantie, soms werkt het opeens helemaal niet maar dit is wel voor mij de beste tactiek!

8 likes

Dit probeer ik elke keer als ik besluit om mijn bril die dag te dragen en dit werkt nooit :’(

5 likes

Ik kreeg een lief kaartje en twee vegan en ecologische seepjes bij mijn Vinted pakketje :pleading_face:

13 likes

Meestal sluit mijn masker goed genoeg aan en zit mijn bril laag genoeg om niet te beslaan door mijn adem. Ik maak mijn bril soms snel schoon als hij beslaat in de winkel. Dat werkt ook!

1 like

Ah shit! Ik doe hem wel echt zo ver omhoog dat ie bijna in m’n ogen zit en dan m’n bril zo ongeveer op t puntje van m’n neus. Maar ligt wel ook aan welk mondkapje, de wegwerp van de Kruidvat bevallen mij het best.

Maar alsnog vind ik het geklooi en draag ik daarom ook amper mijn bril meer (normaal deed ik denk ik 2dagen per week bril en 5 lenzen, maar nu draag ik bijna alleen nog maar m’n bril als ik thuis blijf of alleen even kort naar de supermarkt hoef oid).

4 likes

Ja dat probeerde ik, maar dat lukte kennelijk niet goed genoeg?

1 like

Ja kan misschien ook aan het mondkapje liggen. En ik merk dat het zittend soms nog meevalt, maar als ik beweeg beslaat die sowieso.

1 like

Ik zet hem af en als ik iets niet kan lezen zet ik hem even op. Kan dan net lezen voordat ie beslaat. Voel me dan echt oud.
Met goed aansluitend mondkapje geen last van. Doe de bril dan net stukje erover maar met nieuwe bril gaat wat lastiger.

1 like

Echt niet te doen bij de AH nu vanmiddag. Beetje jammer dat ik mijn kerstdiner morgen nog moet halen. Sterker nog: ik moet nog bedenken wat dat gaat worden. Enige dat ik weet is dat ik eerste en/of tweede kerstdag niet alleen eet :joy:

Herkenbaar :kissing_heart: knuffel voor jou :heart:

3 likes

Er zijn online en bij de opticien sprays te koop waarmee je je bril kunt behandelen. Met die vloeistof smeer je je glazen in, en als het opgedroogd is poets je je glazen op met een theedoek of brillendoekje. Vervolgens beslaan je brillen nauwelijks of niet als je een mondmasker draagt.
Ik geloof dat wintersporters het ook gebruiken.

Degene die ik gebruik is van Artnog en kocht ik bij Bol:

11 likes

Ik heb op zolder mijn herinneringen doos uitgezocht. Met allemaal oude brieven, foto’s, werkstukken, kaarten etc.
Ik ben nu helemaal mentaal gesloopt ervan. Al die herinneringen en t besef van tijd etc.

6 likes

@grace, ik zie dat jij ook een zumba workout hebt gedaan? :rofl:

52 likes

what the fuck shit has gone too far

zoals grace gisteren zei, er komt een moment dat je als samenleving moet zeggen: dit is genoeg

14 likes

Nou dit wat afgrijselijk zeg. Moest laatst TWEE WEKEN (:cry: :cry: ) een bril op door oogontsteking. Ik snap niet hoe mensen dat doen. Krijg dat mondkapje echt niet zo dat je bril niet beslaat. En het erge is dat ik door dat stoombad meer zie dan zonder bril. Zette hem laatst af op de uni en iemand die op 1 meter afstand van me stond (kon net zien dat er iemand stond) zei hoi, ik weet gewoon niet wie dat was? Want ik zie wel waar diegene dr hoofd zat, maar niet of ze uberhaupt wel iets van ogen en een neus heeft. Echt laf m’n lenzen en dat ik ze weer in mag :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Sowieso leef ik in constante staat van irritatie maar wat ook helpt is je bril even afzetten zodat ie kan opwarmen maar dan niet door je vochtige adem. En wat @Acquiesce zegt en je allergrootste bril.

En een andere jumbo.

7 likes