Wat je even kwijt wil #57

Tentamen gehad (voor wie editie nl heeft gezien, bij ons was het net zo superspread als op de uva) en voor ik met leren voor de volgende begin ga ik lekker een avondje tiktokken :ok_hand:t2:

5 likes

Ik heb een extreem sterk vrijdag-gevoel en dat icm dat het dit weekend kerst is maakt het zo oneerlijk dat ik nog 2 dagen moet werken deze week :rage:

7 likes

hallo ik nog 3 :cry:

3 likes

Wow je moet leed niet met elkaar vergelijken ook ik mag klagen!!!

15 likes

Ik zei tegen m’n vriend dat ik ging sporten. Lig al een half uur op een matje, telt dit als yoga? :sweat_smile:

2 likes

Jazeker, dat is savasana (corpse pose). Top bezig dus

22 likes

Deed net mee met een kerstquiz van mijn werk.
Win ik een Fashioncheque van €75!
Hallo nieuwe kleding

49 likes

5g is niet verbeterd en heb nu wel enorme spierpijn meer dan ik bij Janzen had.

2 likes

Maar als jij een 10-uren contract hebt moet jij die uren minimaal werken. Zo niet, moeten zij jou alsnog minimaal die 10 uren uitbetalen dus als ze je niet inplannen is dat hun verlies

Waar @RubyBlue het over heet heet Rechtsvermoeden. Uiteindelijk kan iedereen zich daarop beroepen, zowel medewerkers met 0 uren contract (en dan moeten ze dus uren geven als rechtsvermoeden klopt) en jij ook als je structureel meer werkt

8 likes

Ja dat doen ze dus niet. Mn loonstrookje van dit jaar januari was 5 uur. Ga morgen hopelijk mn contract inzien en anders maar de confrontatie met haar aan, want neem aan dat als ik om mn contract vraag wel vragen krijg.

2 likes

Je kan rechtsvermoeden zelfs met terugwerkende kracht claimen! Dus dit is het absoluut wel waard om uit te zoeken en voor te vechten. Zij kunnen jou wel niet willen inplannen of willen betalen, maar je hebt er gewoon recht op dus laat het je niet ontnemen

6 likes

Nee lekker op m’n spaarrekening. :blush:

1 like

Ze mogen ook gewoon aanspraak maken op de regelingen met jouw 10 uren contract dus ze horen gewoon te betalen!

2 likes

Bedankt allemaal, dan ga ik t maar gewoon aan ook al ga ik als klein kind janken omdat ik dat altijd doe. Ik hoef echt geen gratis geld, wil best werken. Maar dit is echt persoonlijk genaai voor mn gevoel.

2 likes

Zeker weten! Laat je niet wegjagen, je staat helemaal in je recht :blush: en huilen is niet erg, is ook spannend om aan te gaan. You can do it!

2 likes

Ik vind “ik kan m’n contract thuis niet vinden” ook een hele goede reden hoor! En als je durft kan je er meteen bijzeggen dat je wil uitzoeken hoe het met je uren zit.

Volgens mij zoekt iedereen en zn moeder personeel dus ze gaan je lijkt mij niet ontslaan en zo wel dan heb je vast zo wat nieuws!

5 likes

het is de tijd van het jaar waarin de eenzaamheid niet meer te ontkennen en te vermijden valt

ik zorg echt slecht voor mezelf, al weken geen normale maaltijd gekookt

ik heb een intense crush op een collega, maar goed dat de vakantie aanbreekt, want hij is bezet en gelukkig (maar we zijn wel workbesties gelukkig!)

dat was wel weer ff wat ik kwijt wilde :upside_down_face:

20 likes

Ik heb scheefgroei gekeken (gesprek op npo1, serie gesprekken over die fucking ongelijkheid in Nederland op allerlei gebieden ) en mijn eeuwenlange frustratie is echt alleen maar meer getriggerd :triumph:
Vanavond ging het over onderwijs btw.

Maargoed: mensen die vinden dat iedereen evenveel kansen heeft in NL, ik hoop dat je deze serie gaat kijken en je je blik verruimt. Kijk iig deze eerste aflevering

19 likes

Woon je een beetje rondom Rotterdam? Anders vind ik het serieus geen probleem om een paar maaltijden te maken en die naar je te brengen. Ik herken zó erg het gevoel van niet kunnen of willen koken, dan is het soms fijn als iemand je nét dat beetje helpt. Stuur me maar een PB als ik je kan helpen oké?

69 likes

Wat ontzettend lief dit!

2 likes