Mac laten bezorgen van mijn 13e maand. Was zelfs nog warm
ik krijg morgen mijn salaris + 13e maand + thuiswerkvergoeding + loonsverhoging met terugwerkende kracht wegens verandering cao en ik voel me nu al helemaal Dagobert Duck!!!
Saaame, kijk er al dagen naar uit! Krijg ook nog een random eenmalige uitkering bovenop dit allemaal
Oh ja die krijg ik ook!! Heerliepeerlie
Mān baas kwam net naar me toe en vertelde hoe blij hij met me is en als blijk van waardering mij deze maand dubbel salaris gaat geven.
Zoooo lekker! Ga je er iets leuks mee kopen?
Godver ik sta dus nul uur ingepland wat volgens mij niet mag. Maar ik heb mn contract niet meer. Dus ben bang dat t juridisch loket me ook niet kan helpen want kreeg daar vandaag want bericht terug dat ze meer info over mn contract willen.
Kan wel janken.
Je kan je contract toch altijd opvragen bij hr, die moeten hem ook hebben
Ja ik werk bij een franchise filiaal dus moet denk ik sowieso via mn eigen filiaal. Hoop dat mn leidinggevende erbij kan en anders moet ik donderdag naar filiaalmanager en daar heb ik echt geen zin in. Want volgens mij is het ook gewoon persoonlijk. Had gewoon vorig jaar al wat moeten doen.
Mijn vriend heeft maandag te horen gekregen dat hij wordt ontslagen. Ze gaan kijken of er een andere functie voor hem beschikbaar is binnen het moederbedrijf, maar het lijkt erop dat ze alleen iets kunnen aanbieden wat stappen terug gaat zijn. Minder salaris, geen lease auto meerā¦ Het alternatief is helemaal weg en een ontslagvergoeding. Ik vind het zo erg voor hem, hij probeert positief te blijvenā¦ maar is onderhand toch wel erg verdrietig. Lekker zo voor de kerstdagen en in een lockdown.
Ik ben benieuwd of mijn kind dit ook gaat vragen over een paar jaar. Ze zit op een katholieke school (klein dorp dus weinig keus) die openbare school gaat worden in de toekomst. Vorige week vroeg ze opeens āwie is jezus eigenlijk?ā
Juridisch Loket:
Hoort bij uw nieuwe functie een lager salaris? Het nieuwe salaris mag niet lager zijn dan 90% van uw oude salaris. Uw werkgever mag u in zoān situatie niet meteen de volgende maand al 10% minder betalen. De verlaging van uw salaris moet langzaam gaan, met steeds enkele procenten minder, verspreid over de maanden erna.
Dit geldt alleen niet bij slecht functioneren, meer bij reorganisaties enz
Heb je deze nooit via mail ontvangen misschien? Ik heb toen ook zo een kopie ontvangen
Bij mij waren ze vanochtend de kaartjes te vervangen van 2+ 1 naar 1+ 1 gratis
Edit: zie nu pas dat ik veel later reageer
Nee blijkbaar niet
Misschien zit ik er naast en slaat dit niet op jouw geval, maar als je drie maanden x aantal uur gemiddeld werkt, wordt dat gezien als je gemiddeld aantal vaste uren en kan je daar beroep op doen.
Vanaf morgen worden de dagen - gelukkig - weer langer. Al klinkt een winterslaap ook niet verkeerd.
Mijn hond ligt te dromen in haar slaap. Op zich schattig, maar ze schopte in mijn zij nu
Mijn 2 katten slapen en mijn vent ook. Ik heb mijn boek uit en kan niet opstaan.
Nee ik heb gewoon een 10 uur contract, vast.
Maar zou dit wel gelden voor nul uurcontracters? Want daar is zaterdag glashard tegen gezegd als jullie niet werken ook geen geld.
Wat een kutbedrijf.
Voor de mensen die weten waar ik werk, niet slecht over de hele zaak denken, ik zit bij een franchise.