Wat je even kwijt wil #57

Help hoe lang duurt een heilige mis? Ik wilde even kijken in de kerk in het dorp maar nu was de mis bezig en ben ik maar gaan zitten :joy:

Edit: soms word ik echt moe van mezelf haha. Ik ga ook helemaal mee in het feestje, ik heb zelfs net de hosti gehaald (ben overigens wel christelijk dus het mag officieel wel)

Edit 2: 09.01 Iā€™m out, het duurde 30 minuten haha

15 likes

Tot over drie uur!

5 likes

Haha ja doei! Ik durf ook niet meer weg te lopen

1 like

Laat iemand je bellen, dan loop je verontschuldigd weg en kom je niet meer terug

4 likes

Altijd leuk wanneer het gevroren heeft. Mijn haar wilt vandaag een grote pluizenbal zijn. Ook goed. Zal vandaag wel last hebben van statistisch elektriciteit

2 likes

Uurtje max meestal, afhankelijk van hoe graag de voorganger preekt en of er gezongen wordt. Ben je in NL? Dan ga ik uit van een uurtje.

De officiƫle lezing is overigens dat als je niet katholiek bent (als in; gedoopt en eerste communie gedaan) je niet de hostie mag halen. Andere christenen mogen het dus officieel niet.
Maar yolo, niemand ziet het aan je neus en het is bijna kerst en de gemiddelde pastoor is al lang blij als er wat mensen in de kerk zitten. :smiley: Als je er respectvol mee omgaat en ā€˜meedoet met de restā€™ zie ik er geen kwaad in. De intentie is immers goed.

6 likes

Het duurde gelukkig maar een half uurtje dus ik ben al weer thuis! Ik ben overigens gedoopt, communie gedaan en mā€™n vormsel dus volgens mij mag je dan toch gewoon de hosti halen (of heb ik nu heiligschennis gepleegd?)

7 likes

Zometeen de konijnen weer terug verhuizen naar hun vaste plek want we zijn klaar met verbouwen.
Ben benieuwd hoe blij ze zullen zijn met extra ruimte en hun tunnels en speeltjes

11 likes

Oh dan mag je zeker de hostie halen! Geen heiligschennis gepleegd hoor. :blush:

1 like

Oooo yeaaah ik heb de gratis bank binnen en het is zo chill <3

27 likes

Ik werd net wakker en merkte dat ik een armbandje niet meer om had en heb meteen blinde paniek. Geen idee of ik m toen ik naar bed ging nog wel om had of misschien is ie met douchen afgevallen gisteravond en door het putje gegaan en en en :sob::sob::sob::sob:

1 like

Ik was laatst bij een mis en ben protestants dus mag het officieel niet halen. Herinnerde me alleen wel dat jij ooit iets had gezegd over dat je dan je armen voor je borst moet kruisen of zo en dat de priester dan weet dat je alleen de zegen wil ontvangen? Maar wist het niet precies meer en zag het al helemaal gebeuren dat er een heel awkward situatie zou ontstaan dus toch maar niet gedaan :stuck_out_tongue:

Maar was wel heel leuk om weer eens een mis mee te maken! Er stond echt een fantastische kerststal in de kerk, kreeg er gewoon efteling vibes van. Dat mis ik wel aan protestantse kerken.

Oh ja en er werd ā€˜omgeroepenā€™ dat je die zondag erop je kerststal mee kon nemen om die te laten zegenen (wist niet dat dit een ding was) en toen zei diegene erbij ā€œuiteraard zonder de baby in de kribbeā€. Toen dacht ik ha dit weet ik van het forum, love de random feitjes die ik hier leer :+1:

11 likes

Kerst was vroeger zoā€™n getouwtrek tussen 2 familieā€™s met veeeeel (troep) cadeauā€™s. Dit jaar heb ik aangevraagd om twee kerstdagen te werken (lekker veel geld en mijn collegaā€™s blij) en kerstavond vieren we met 2 vrienden. Ik voel me zo uitgerust en ik ga dit nooit meer anders doen. :heart_eyes:

16 likes

Klopt! Zo:

Alleen wel doen bij een priester of diaken, want een leek die de hostie uitreikt begrijpt het mogelijk niet. Je krijgt dan de zegen en niet de hostie.
Leuk dat je bij een mis was. Katholieken kunnen er zoā€™n heerlijk circus van maken, zeker rondom Kerst.

Dingen zegenen is inderdaad een ding, al wisselt het per plek hoe vaak dat in de praktijk gedaan wordt. Voertuigen, dieren, etc.
In mijn vorige kerk was er rond dierendag altijd een speciale viering en dan kon je je hondje meenemen en laten zegenen.

6 likes

Ik heb de aflevering niet gezien, maar ik vind het echt niet oke dat vallen op volle vrouwen aan bod komt in een programma genaamd ā€˜dit is mijn keusā€™ en waarover gezegd wordt dat het om spaakmakende gasten gaat. Alsof het echt iets heeeeel raars en heeeel vreemds is als je als dun persoon een relatie hebt met een vol iemand en alsof je je daarvoor zou moeten verantwoorden en de maatschappij je op handen moet dragen omdat je klaarblijkelijk een held bent als je het aandurft

25 likes

Laat me raden, ze hebben Big girls you are beautiful of Fat bottomed girls erachter geplakt?

1 like

Geen idee, heb het niet gezien, maar zou me niks verbazen

Alsof je een potje moet schamen dat je op volle vrouwen valt. Rot toch een eind op

1 like

Ja dat. En daarnaast, sinds wanneer is het een keuze op wie je valt? Alsof die man weloverwogen alle voors en tegens op een rijtje heeft gezet en daarna heel gemotiveerd een volle vrouw heeft uitgekozen?

2 likes

Dat is met dit hele programma. De helft vd gasten komt uit het bnn programma ik durf het niet te vragen en jurres dates. En er zijn tientallen docus over sekswerk en ze denken dat ze daarmee vernieuwend zijn.