Wat je even kwijt wil #57

Nou jij zegt grapje, maar het komt er in feite wel op neer hoor! Die drank business zou ten eerste belachelijk veel geld voor de overheid kosten als die dicht moeten, maar degenen die daar afhankelijk van zijn zouden ook een probleem kunnen veroorzaken.
Het is best triest, maar ik was blij dat de afhaal bij de coffeeshop bijvoorbeeld nog open was, niet dat ik een enorme stoner ben, maar ik rook in t weekend heel graag m’n joint om te ontspannen na een drukke week en er zijn zat mensen die hier dagelijks afhankelijk van zijn.
Uiteindelijk zullen ze deze winkels openhouden om financiële redenen, maar er valt toch ook echt wat te zeggen over de impact die het zou hebben als mensen opeens hun flessie Glen Talloch niet meer kunnen kopen. Dan gaan ze echt naar Den Haag met bommen en granaten vrees ik.

7 likes

Ik woon in België :sweat_smile:

2 likes

Uit m’n ervaring drinkt het grootste deel van mensen die afhankelijk zijn van alcohol goedkoop supermarktbier, dus die zullen er niet door aangedaan zijn. Maar er zal inderdaad wel een deel over moeten stappen van sterk naar wijn/bier als de slijterij dichtgaat. Gok dat het vooral te maken heeft met het geld dat er in om gaat ja :grimacing:

En idd wel fijn dat afhaal bij de coffeeshop open is, denk dat dat anders echt wel tot gedoe leidt en ook meer mensen het illegale induwt.

2 likes

Was helemaal vergeten m’n profielfoto aan te passen voor kerst :open_mouth: Laat denk ik zien hoe weinig ik nog in de kerststemming ben

20 likes

Nieuwe variant van “de stoel”, de stoe met schone was die nog moet worden opgeruimd :tired_face:

3 likes

Maar… snoepwinkels, kaaswinkels of winkels met een ander voedselsoort zijn toch ook gewoon open? Misschien naïef, maar ik denk eerder dat het heel moeilijk is een lijn te trekken wat wel mag en niet open mag als het allemaal voedsel/drank is (supermarkt vs die andere winkels) en dat dat een flinke rol speelt dan dat het per se geld/lobby is.

1 like

Vandaag te horen gekregen dat ik een half jaar eerder met mijn opleiding mag beginnen! Zo ontzettend blij!

40 likes

Oohhh ik heb helemaal zin om de tafel aan te kleden etc
Maar moet nog 3 dagen werken bah :weary:

1 like

Ik heb vanavond 6 bestellingen geplaatst, allemaal briefjes met wie wat wilde voor kerst, waar te krijgen, hoe en waar ik ze kan afhalen/bezorgen wat een gedoe joh, welke vestigingen blablahet is 5 uur later inmiddels.

Maargoed maar eens zien of er iets voor de kerst klaar ligt. :clap:t3:

Pff, net best een intens gesprek gevoerd (voor de ander vooral) en ik ben ergens toch een beetje ongerust over de ander (heb ik sowieso heel snel), maar ik moet het maar loslaten. :sweat_smile: Meer dan luisteren (en eventueel erheen) kon ik nu sowieso niet doen.

2 likes

Zat er net weer helemaal door heen. Ik ben gewoon blij als ik eindelijk normaal kan lopen zonder pijn, maar dat duurt nog even…

2 likes

En dat is vaak al zoveel waard! Ik hoop dat je het wat kan loslaten voor nu en wel de slaap kan vatten zo.

1 like

hahaha mn baas stond net ineens voor mn deur omdat ze zichzelf buitengesloten had (geen tel, geen sleutels, niets) en mijn werksleutel nodig had. 23.45 en dan doodleuk even aan komen bellen. ik helemaal in chillmodus omringd door chaos en met een fleecedeken om een romdrama aan het kijken, staat ze met een vriendin ineens melig te zijn in mn huis. i love it hahaha
ik snap dat deze situatie voor menig forummer onvoorstelbaar is en totale stress zou geven maar ik word hier echt blij van haha (ik hang ook nog wel eens om 02.15 met haar aan de telefoon om te kletsen en we zitten regelmatig nachtelijk te appen dus niets nieuws onder de zon). m’n leven is de laatste tijd zo saai dat dit echt de dingen zijn die mij opfleuren

75 likes

Ja, dat zei die ander ook al inderdaad. En hoop ik ook! Waarschijnlijk heb ik morgen slechter geslapen dan die ander :joy:

1 like

Het is nu zo mooi buiten! Een heldere sterrenhemel, en het is heel licht door de grote maan. Het gras is al bevroren en dat glinstert een beetje in het maanlicht.

Ik houd echt van koude, stille winternachten.

13 likes

Heerlijk toch dat je zo met elkaar om kan gaan. Bij zoveel bedrijven ben je maar een nummertje.

3 likes

Hoezo nog niet wakker. Ik wou een smoothie maken dus zet de blender aan en ik vond het al zo’n gek geluid dat dat ding maakte. Ik kijk er eens naar maar er valt me niks op, en ik kijk nog een keer en er zit nog helemaal niks in??? Dat gaat niet werken natuurlijk, echt omg :woman_facepalming:t3:

20 likes

Vandaag is mijn eerste vakantiedag :partying_face: Ik ga met mijn vriend naar het buitenland om zijn ouders op te zoeken en ik ben zo blij dat het daar qua corona juist heel rustig is en we wel gewoon uit eten kunnen gaan enz. Mijn vriend moet vandaag nog werken en is echt helemaal uitgeput van alle stress en werkdruk, maar in zijn woorden ‘morgen ontsnappen we’ en kunnen we hopelijk even helemaal tot rust komen. We hebben een enorm zwaar halfjaar achter de rug en dat is helaas ook nog niet over, maar er even tussenuit zijn zal ons allebei wel goed doen denk ik. Vandaag ga ik nog even kerstcadeautjes afleveren bij m’n zus en ouders en vanavond nog een kerstpubquiz van werk dus ik ben blij dat ik alvast in vakantiestemming kan komen en hopelijk ook een beetje in de kerststemming :blush:

30 likes

Ik ben heel benieuwd hoe groot de chaos vandaag is op mijn werk. Hopelijk valt het mee.

Haha dit doet me denken aan deze sketch:

‘Wat voor de een een banaan is, is voor de ander nougat’

6 likes