Wat je even kwijt wil #57

Ik stop mijn moussaka echt altijd te vol, waardoor de bechamelsaus over het randje loopt. Nu heb ik eindelijk een grotere ovenschaal, dus had iets meer gemaakt, gebeurd het weer :sob:

4 likes

Click & collect mag gewoon

1 like

Oh dat zal t wel zijn!

1 like

Ik denk in Belgiƫ daar is alles nog open

Ik heb mijn booster prik door een bijna gepensioneerde arts gekregen. Waarschijnlijk vindt iemand hem sexy, maar hij was niet echt mijn type

3 likes

Nu mijn plannen vanavond niet doorgaan meteen maar mijn pyjama aangetrokken en ga ik vanavond lekker een beetje rommelen. :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Jezus ik zit hier 500 dingen tegelijk te doen, tv aan op de achtergrond en ineens hoor ik deze conversatie:

Persoon 1: heeft u ervaring met prikken en spuiten?
Persoon 2: alleen in de bil, niet in de arm

Dus ik jenk jooooo rtl wat doen jullie om 19:30 uur joh. Maar ging natuurlijk over tante coroon en de boosters

2 likes

De afspraken op het werk waren goed gegaan, wel emotioneel maar oke. Ouders kwamen de as van hun overleden kindje halen en daarna had ik 2x een as verstrooiing van 2 jonge mensen. Nog een paar uurtjes en ik ben klaar.

34 likes

Ow wow dus jij gaat ook in gesprek met de nabestaande? Dat wist ik even niet.
Daar heb ik echt respect voor.

3 likes

Ik ben gister voor het eerst in bijna een jaar weer op mijn stupid daily walk for my stupid mental health ( :stuck_out_tongue: ) gegaan en vond het zo fijn. Nu is de kunst om het er inderdaad gewoon in te houden, vorig jaar vond ik dat zo fijn om elke dag even te doen. Ben vanmiddag tijdens de lunch al even geweest en toen was het heerlijk weer, maar om terug te komen op de mensen hier iets boven mij: ik vind in de avond wandelen ook echt wel wat hebben. Lekker in mā€™n eigen wereld, muziekje aan en dan lekker doorstappen en niemand die het ziet als ik een beetje aan het meeplaybacken ben met de Backstreet Boys bijvoorbeeld :stuck_out_tongue:

26 likes

Ja, de gesprekken achteraf, nadat de crematie heeft plaatsgevonden. Dan heb je een memento afspraak, zo heet dat. Dan kom je de as van je dierbare halen en evt verstrooien. Soms hele heftige afspraken ja, maar wel ontzettend mooi en dankbaar.

19 likes

Ik vind het ook zo raar dat de Leonidas gewoon open is :sob: bonbons, heel essentieel.

Dit is wel echt een goeie reminder. Ik was er eerst zo goed mee bezig en de afgelopen maanden echt veel te weinig gewandeld, zeker op werkdagen. Gisteren en vandaag wel weer geweest rond lunchtijd en dat was fijn, maar misschien moet ik het ook eens in de avond proberen!

1 like

Terwijl ik vandaag in de Hema was om wat te halen en daar nu zelfs het ā€œsupermarktā€ gedeelte afgezet is. Waarom mag dat dan weer niet? Heel raar

2 likes

Ja maar dat bedoel ik, wat is de lijn tussen essentieel en niet? In dit kleine kutdorp hebben we een Coop en een Texaco die een verkapte Walmart is (echt alles wat je zoekt, verkopen ze) en die mogen openblijven omdat ze in 1e instantie een tankstation zijnā€¦maar wat er dus gebeurt is dat iedereen daar naartoe gaat om alles van verzorging, tot DIY, tot voeding etc. te kopen. Rijen met mensen, parkeerplaats propvol autoā€™s.

2 likes

Volgens mij zijn winkels die eten of drinken verkopen wel open. Wel krom als het onderdaad om luxe koffie of lekker eten gaat maar goed. Aan de andere kant zou het ook zonde zijn als die winkels steeds eten en drinken weg moeten gooien door dit gedoe.

4 likes

Ja het hoort denk ik onder ā€˜winkels in de levensmiddelenbranche voor mens en dier, zoals supermarkten, dierenwinkels en slijterijenā€™. Beetje vergezocht wel.

Dat slijterijen openblijven is natuurlijk ook wel wat over te vindenā€¦misschien om te zorgen de ziekenhuizen niet nog verder belast worden met alcoholisten die acuut moeten stoppen en gaan ontwennen :sob: (grapjeā€¦)

@Soy.peor ja snap het ook wel hoor, en je kunt natuurlijk moeilijk onderscheid maken ook (wanneer is iets ā€˜luxeā€™), maar het voelt wel krom. Wel benieuwd of nu veel mensen in plaats van een Rituals-setje een doosje bonbons gaan krijgen voor kerst dit jaar :grimacing:

2 likes

Eens, maar dit gebeurt ook zonder corona. Wel veel meer nu natuurlijk, maar de shitload die aan t einde van de dag word weggepleurt in supermarkten is een heel onderwerp op zich. En oh wee als een werknemer een product van de vuilnisbelt wil redden, dan dreigt je ontslag.

2 likes

De slijterij om de hoek bij mā€™n psycholoog was vanochtend voor 10 uur al open. Na mijn afspraak snapte ik pas waarom dat essentieel is (grapje).

11 likes

Het hangt er toch van af hoe een winkel staat ingeschreven of een winkel wel of niet open mag.