Wat je even kwijt wil #57

Toen er in groep 3 bij ons een jongen met Afrikaanse achtergrond in de klas kwam werd er zo’n heisa van gemaakt door de leerkrachten “HIJ KOMT UIT TANZANIA”, volgens mij kon het ons weinig schelen waar hij vandaan kwam, we vonden hem allemaal meteen heel aardig maar het waren vooral de ouderen die er een heel ‘ding’ van maakten. Hij werd er ook altijd uitgepikt als iemand iets had ‘gedaan’ door de leerkrachten, zelfs als wij zeiden dat hij het niet was.

Ah nou wat een onzin joh. Wat naar voor dat jongetje ook.

1 like

Ik mocht deze week geen Ritalin slikken omdat m’n bloeddruk te hoog was. Nu flip ik vaker met dat soort controles en is m’n bloeddruk gelijk hoog. Dus moet ik wachten tot ik een 30 minuten meting kan doen en nu merk ik pas echt hoeveel baat ik bij deze medicatie heb.

In mijn oude flat in tilburg zijn de hekken nu dicht vanaf 00:00 vanwege daklozenoverlast. Leuk detail: als je eenmaal binnen bent kan je er niet meer uit. Ook als je bezorger bent ofzo… Ik sta nu tegen een deur geleund en nu moet degene die heeft besteld alsnog naar beneden komen die bestelling ophalen :joy:

4 likes

Het zal wel aan mij liggen. Maar kan eigenlijk niet meeleven met basisschoolkinderen die een extra week vakantie hebben eigenlijk

26 likes

Ik ook niet met de leerkrachten. Tuurlijk even aanpassen en onrustig nu, maar voor velen wel heerlijk een extra lange vakantie. Misschien past deze beter in het opbiechttopic, maar nouja. Onee een mening is geen biecht, impopulair dan :geek:

2 likes

Nou ik dacht ook dat ze vakantie hadden, maar blijkbaar is het de bedoeling dat er online wordt lesgegeven…

1 like

Hoop niet dat jouw mening impopulair is hoor, want ik vind jouw gedachten (als leerkracht) ook heel logisch! En ben het er ook heel erg mee eens :biggrin:. Het enige wat ik wel echt hatelijk vind is dat dit weer pas op dinsdag bekend is terwijl dit ook 3 weken eerder besloten had kunnen worden.

3 likes

Ik zit er gewoon weer ff door heen. Ik ben moe, heb pijn, slaap slecht en kan niks. Daarnaast moet ik nog ongesteld worden ook dus krijg boven op alles nog all mijn PMS klachten en dat trek ik gewoon even niet meer.

1 like

Hoe gaat het met je herstel van de operatie?

Echt wel redelijk, ik reageer minder heftig op de antibiotica en met paracetemol is de pijn nog aardig te doen. Geen duizelingen of misselijkheid dus mag ook ergens niet echt klagen. Ik ben wel wederom meeeeega bont en blauw.

1 like

Mijn moeder maakte elk jaar een kerstjurk voor me :pleading_face: zelf de kleur kiezen (elk jaar velours of een glimmende stof wat FEEST) en tekenen en dan ging zij in de weer met de naaimachine. Vraag me eigenlijk af waarom ze daarmee gestopt is en of ze dat dit jaar niet nog ff kan doen?

43 likes

Volgens mij moeten de leerkrachten gewoon naar school.
Kinderen zijn vrij, maar leerkrachten niet.

Volgens mij niet, ik heb een aantal vriendinnen in het basisonderwijs en zij zijn gewoon vrij. Op waarschijnlijk het faciliteren van noodopvang na, maar dat doen ze niet met alle leerkrachten tegelijk. Dus dan zullen ze nog 1 dag die week naar school moeten.

1 like

Mijn vriend (leerkracht basisonderwijs) is gewoon lekker vrij hoor

1 like

Mijn moeder maakte wel eens matchende outfits voor mij en m’n pop of knuffel :flushed: misschien kan ze dat ook voor jou en je baby doen

6 likes

Nee, er is geen lesplicht.

Kind riep toen hij wakker werd ‘yes, mijn droom is uitgekomen! Een maand vaaaakantieeeee :heart_eyes:

Tja. 🥲

39 likes

Gecondoleerd met een maand lang een kind entertainen

3 likes

Maar JEZUS wat ga ik blij zijn om mijn eigen huishouden te kunnen runnen :smiling_face_with_three_hearts: Ik ben zijn rommel en zijn gezeur zo moe!

Nu heeft zijn kat speeltijd nodig maar ik ben aan het werk. En meneer ligt nog te snurken en vindt het niet nodig om mij te verlossen van dit kleine monster (ik hou van haar hoor, maar ze vernietigt mijn planten en mijn voeten als ze zich verveelt).

21 likes

Oh ja, boeit me 0 eigenlijk, dat vindt deze moeke wel gezellig. Maar ik ben dan ook fucking privileged en heel de dag thuis.

2 likes