Wat je even kwijt wil #55

@Nysmn heeft het toch alleen over mensen die geen basisbeurs hebben gekregen? Maar dat ze het lullig vindt als de groep die naast de studie heeft gewerkt ter compensatie van de niet ontvangen basisbeurs niet gecompenseerd wordt omdat ze geen schuld (meer) hebben openstaan.

2 likes

? Voor 2015 kreeg iedereen de basisbeurs, of je ouders nou 10K of 100K per jaar verdienden. Jij hebt het over de aanvullende beurs.

Ah oke nee ik heb het niet over voor 2015. Ik begon mijn hbo studie in 2016.

Voor 2015 kreeg iedereen een basisbeurs à €290 per maand (ik ga uit van uitwonende studenten). Na 2015 kreeg niemand die meer. Ik zou het eerlijk vinden als iedereen die na 2015 is begonnen, ook dat bedrag gecompenseerd krijgt (in de vorm van kwijtschelding van schuld of schenking). Er werd hierboven ook genoemd door iemand anders dat de mensen die voor 2015 zijn begonnen ook compensatie zouden krijgen, maar daar ben ik het niet mee eens want die hebben een basisbeurs gekregen en hebben die compensatie dus al gehad. Daar heb ik het over!

2 likes

Oh ik volgde niet dat dat een reactie daarop was en dat het daarover ging nu. Nu snap ik je.

Ah ok, dochter heeft vaak neten gehad inderdaad, niet elke keer luizen. WĂĄt een ellende is dat allemaal zeg, is niet doorheen te kammen bij haar (dochter heeft krullen) Haha ok boeiend verhaal alstublieft.

3 likes

Ik lees nu ergens iets op internet over stakingen op Spaanse luchthavens en nu ben ik bang omdat ik morgen naar Mallorca vlieg maar kan nergens echt fatsoenlijke informatie vinden maar zal wel op insta dat iemand een story postte van stakende lui op Malaga airport. Huilie

Omg ik hoop zo dat er iets van compensatie komt :crossed_fingers:t2: Zal wel niet, maar zou echt zo fijn zijn.

Ik heb nooit een basisbeurs gekregen want in 2015 begonnen met studeren, ook geen korting gekregen op het eerste jaar want dat ging pas 1 of 2 jaar later (?) in en omdat ik al eerder aan een bacheloropleiding was begonnen moest ik gewoon het volledige collegegeld betalen. En die compensatie voor studievertraging vanwege corona dus ook niet want dan moest je voor 31 augustus zijn afgestudeerd en dat was ik niet :sob:

Ik heb lekker een massage geboekt voor vanmiddag!!!

31 likes

Kut mijn moeder vliegt morgen naar Spanje en volgens mij op Malaga.
Waar zag je die insta post?

Hahaha nee kan me goed voorstellen hoor, schijt irritant die beesten (oke, eitjes). Hopelijk is ze er gauw (voor langere tijd!) vanaf (en jij dus ook
 :))

mijn oma is dementerend, ze vergeet veel en elke keer als ik haar zie zegt ze tig keer op een dag ‘heb je al verkering?’ ‘hoe gaat het met je verkering?’ en dan ga ik haar elke keer vertellen dat ik inderdaad verkering heb en de naam van m’n verkering. dus toen mijn relatie onlangs uit ging dacht ik, ik ben benieuwd in hoeverre ze dit gaat begrijpen, laat staan onthouden. ga ik deze week naar haar toe, zeg ik: hee oma mijn verkering is uit. zegt ze “JA ik hoorde het van je moeder!!! die vertelde dat al!” nou die vrouw heeft ineens haar informatie op orde hoor, is dit nou het gevolg van jarenlang de privĂ© en story “voor de puzzels” kopen?

52 likes

Ik viel nog net onder het oude stelsel (niet dat je veel hebt aan 100 pm, maar over 4 jaar scheelt dat natuurlijk wel bijna 5k!), maar die coronacompensatie snap ik echt niks van. Waarom krijg je alleen compensatie als je je diploma hebt gehaald? Komt over als een soort van ‘wat was het zwaar maar wat goed dat je je papiertje hebt hier heb je geld’, terwijl het compensatie voor iedereen zou moeten zijn, want alle studenten hebben onder die omstandigheden gestudeerd. En ja als je in de b2 een vak niet haalt kan dat mee naar de b3, maar dat betekent een extra studielast en haal je daar weer een vak niet

6 likes

Ja die begrijp ik ook echt totaal niet. Ik heb wel studievertraging door corona, maar mijn 4e studiejaar liep tot 31 augustus 2021. Dus als ik vertraging heb door corona zou ik daar overheen gaan. Dus ik had die compensatie eigenlijk sowieso nooit kunnen krijgen.

2 likes

Gisteren niets gemerkt op Palma de Mallorca airport!

1 like

Ik had gisteren voor het eerst in anderhalf jaar weer een concert en het was zĂł fijn, ik heb bij de eerste nummers gewoon een beetje gehuild omdat ik het zo gemist had.

36 likes

Heel fijn om te lezen dit, stelt me ook wel wat meer gerust. Ik kijk het aan en maak het bespreekbaar zodra ik daar ben. Wil de behandeling zo snel mogelijk achter de rug hebben.

1 like

Haha, m’n vriend heeft Ă©Ă©n Superdry-shirt (ook een donkerblauwe, haha Wopke-style) en die zat per ongeluk in de stapel handdoeken- en ondergoed-was, dus m’n vriend had hem nog net kunnen redden van een krimpende 90 graden-was toen ie alles in de trommel deed, toen zei ik: “jammer, had ik expres gedaan” (was niet, maar vond het een leuk grapje) en nu is ie beledigd. :joy::joy::joy:

23 likes

Bedankt!!!

Moest mijn paspoort verlengen en heb vanochtend de lelijkste pasfoto ever laten maken. Wallen tot halverwege mijn gezicht. Zegt die man ook nog: nou ja, als het gisteravond dan maar gezellig was hĂš! NEE, ik lag om 21.30 in bed :rage:

Verder staat er de hele dag een steiger letterlijk voor de deur van mijn winkel. Niemand kan naar binnen en dus ben ik maar naar huis gegaan. Dit is niet mijn dag.

12 likes