Wat je even kwijt wil #55

Moet het kind dan meteen naar huis ja? Bij ons op school gelukkig niet, mijn dochter heeft al 10 keer luizen gehad :sob: omdat ze het steeds aan elkaar geven, soms zie je dat niet direct. Anders had ze maanden niet naar school gekund

Ik word soms zo onzeker op mijn werk. Ik studeer natuurlijk journalistiek maar ben op mijn stage veel bezig met instagramposts maken in fotoshop en inplannen enzo. Dat is gewoon een heel ander vak en ik zie gewoon niet welke kleuren bijv mooi bij elkaar passen en alles moet me honderd keer uitgelegd worden en daar word ik dan verdrietig van

@Blush zou jij me een crash course willen geven? :sob:

3 likes

Zo herkenbaar! Ik studeer Media, Informatie en Communicatie en zolang het om blogs/artikelen/nieuwsbrieven of uberhaupt tekst gaat, gaat het helemaal prima. Maar zodra ik iets met fotografie/Instagram/foto’s bewerken moet doen, wordt het een ramp. Ik zie het gewoon niet :woman_shrugging:t2:

1 like

Ja, in principe als de ouders thuis zijn en in de gelegenheid, laten we kinderen naar huis gaan om het meteen te behandelen. Als ze dan met de kam eruit zijn gehaald, dan kan het kind natuurlijk wel weer naar school volgende dag. Bij neten gaat er ook alleen een mail uit en is het niet zo dat het kind naar huis moet.

Gelukkig ben ik niet alleen in deze pijn :stuck_out_tongue_winking_eye: ik heb het ook nooit geleerd op school dus mijn arme stagebegeleider moet die taak nu op zich nemen. Gelukkig zijn ze positief over me en gaan andere dingen me wel goed af. Maar ik maak nog zoveel foutjes. Nouja; heb even mn onzekere kwartiertje

1 like

Huh dat is helemaal niet wat ik zeg?
Ik zeg alleen dat ik het jammer zou vinden voor diegene die keihard gewerkt hebben om hun studie te kunnen bekostigen (waar ik overigens dus niet eens onder val) omdat ik gezien heb dat klasgenoten echt veel hebben moeten werken naast hun studie en daardoor weken maakten met een 64 uur aan studie/werklast. Anderen kozen ervoor (of konden het niet) weinig of niet te werken en leenden bij DUO.

Ik zeg precies nergens dat deze laatste groep niks mag krijgen. Enige wat ik zei is dat ik het jammer zou vinden als de eerste groep niet gecompenseerd zou worden, maar dat ik niet verwacht dat dat gebeurt.

2 likes

Heb je al het met een kleurenwiel geprobeerd? Als je daar op googled kun je zien welke kleuren elkaar complimenteren of juist niet samenwerken.

In de mode wereld zeggen ze ook altijd groen kost poen (dus dat is geen goede kleur om te gebruiken op bijv verpakkingen, social media etc) dus dat is ook alvast een tip.

1 like

Ik dacht dat groen juist in was de laatste tijd :stuck_out_tongue:

1 like

Oh wat goed!! Wij gebruiken juist heel vaak groen blauw en paars en als ik dan een keer iets anders wil kom ik op oranje roze en rood maar dat is totaaaaaal niet ons. Dus ik moet tussenkleuren en tinten gaan vinden

2 likes

Lekker oet de panty goan

1 like

Misschien staat er wel een cursus hierover op domestika? Ik heb daar wel eens iets over infographics gevolgd en vond het heel informatief.

Haha ja in kleding zelf wel, maar dus niet in alles er om heen.

@Luzarl ja die kleuren liggen te dicht bij elkaar (oranje roze rood) 1 contrast kleur helpt dan vaak al.

1 like

Ah geen stress! Wel gek dat jij ook de posts moet ontwerpen, dat is écht een ander vak.

Is er een huisstijl handboek dat je kan doorlezen?

Dankje!Het is een examen Engels dat ik moet doen als onderdeel voor de aanmelding van een master die ik wil gaan doen :blush: vandaar de rare timing haha

2 likes

Ja ik werk bij een hele grote organisatie met heel veel submerken dus het boek is heel algemeen, alleen de lettertypes staan vast en we werken met templates, maar kleuren en tekstjes enzo moet ik dus zelf doen

Probeer eens te zoeken naar kleurpalleten, bv op Colorhunt.co of coolors.co. Hierin kun je RGB kleuren plakken en mooie kleuren erbij zoeken.

3 likes

Denk jij ook meteen Rob Geus B…?

• Ja
  • Nee
  • Nu wel

0 stemmers

2 likes

Heel logisch toch, dat je je hier druk om maakt. Ik denk dat de meerderheid van de vrouwen dat al doet, laat staan als je dan ook nog moet dealen met PTSS.

Ik heb een mannelijke gynaecoloog en zag daar de eerste keer enorm tegenop, maar al met al voel ik me veel prettiger bij hem dan bij de vrouwelijke gynaecologen die ik heb gezien. Hij legt alles net wat beter uit, waarschuwt als hij gaat aanraken, vraagt vaak of het nog okee gaat. Ik voel me sneller op mijn gemak bij een vrouw, maar heb bij deze man minder last van herbelevingen/nare gevoelens tijdens of na het onderzoek door hij handelt. Misschien dat een (of deze) man dan toch iets bewuster is van een 1-0 achterstand omdat hij man is. En co-assistenten gewoon de kamer uit sturen hoor, dat mag zonder uitleg of toelichting en dat gebeurd absoluut vaker.

Hopelijk is t voor jou nu eenmalig/niet heel frequent, maar ik kom er vaker en heb nu ook in mijn dossier laten zetten dat en waarom ik behoefte heb aan geen onnodige mensen erbij, extra uitleg, stoppen als ik stop zeg etc. Misschien een tip :slight_smile: Hebben ze gewoon een soort waarschuwing voor die oppopt als ze je dossier openen.

1 like

Maar de eerste groep is al gecompenseerd, die hebben namelijk basisbeurs gekregen. Sommige mensen hebben zelfs dat niet gehad en dat zou gecompenseerd moeten worden. Niet de volledige studieschuld, maar wel het bedrag aan basisbeurs dat ze hebben misgelopen.

Ja wat je zelf zegt dus al. Niet de gehele groep. Genoeg mensen wiens ouders genoeg verdienden maar niet bijdroegen aan hun schoolkosten, dus kregen ze geen basisbeurs.