Wat je even kwijt wil #54

Mijn oma is ondanks haar hoge leeftijd erg goed op de hoogte wat betreft de uitdagingen die jonge mensen hebben op de woning- en arbeidsmarkt. Ze legt ook soms dwarsverbanden tussen haar jonge jaren, die van haar kinderen (toen ze nog leefden) en mijn generatie. Dat de generatie van mijn ouders het heel makkelijk had. Dat je met 1 mbo-salaris gewoon na je afstuderen als single twintiger een woning kon kopen en dat ik met 3 diploma’s, veel meer werkervaring en lagere wooneisen heel blij mag zijn als ik überhaupt wordt uitgenodigd voor een bezichtiging.

En ze probeert ook wel mee te denken en zegt ook vaak ‘dat je ook bij mij mag wonen’ :pleading_face:. Maar het is voor mijn eigen ontwikkeling ook gewoon heel belangrijk dat ik nu weer iets voor mijzelf ga hebben.

Als ik over een half jaar nog geen zicht heb op een woning ga ik wel terug naar mijn oude sector. Meer verdienen is meer mogelijkheden.

En hopelijk vinden jullie ook snel iets anders. Of wordt 2022 het jaar waarin FF’ers hun woondromen uitkomen.

Jij een woning, iedereen een woning.

30 likes

Stiekem is dat ook echt de droom.
Ooit als ik rijk ben misschien en mij ook kan veroorloven om 10 weken vrij van werk te nemen

1 like

Haha ja als ik ooit de loterij win neem ik je mee hoor!

1 like

Ik vond het eigenlijk alleen maar heel bevrijdend. Afgelopen 7 maanden heb ik zonder bijna al mijn spullen geleefd, ze zaten in een opslag. Ik kreeg alles de afgelopen dagen terug en kon het zo heel makkelijk besluiten! Gewoon heel veel gratis af laten halen en naar de kringloop en stort gebracht.

8 likes

Aw zo lief van je oma wel dat ze zo mee denkt erover. En ik hoop met je mee :’) Iedereen een woning :cry:

2 likes

Ik zweer bij Chanel mascara! Ici Paris heeft 1 keer in de zoveel weken/maanden 40% korting op mascara en dan is ie nog duur, maar scheelt wel ongeveer €10/€15. Ik doe er overigens ook langer mee dan de 3 maanden die ze voorschrijven voor mascara maar kan prima :nerd_face:

3 likes

Haha het klinkt ook altijd zo drammerig

1 like

Ik had hetzelfde met de Estée Lauder-mascara, hiervoor was ik blij met mijn Essence Princess Lash-mascara

2 likes

Ik heb ook ooit een tester van een Chanel mascara gehad en vond hem helaas ook fantastisch.

1 like

Net de vogelbadjes bijgevuld en de vogels staan al in de rij, zo grappig. Eerst joeg een vink een koolmees weg en toen kwam een stoere pimpelmees die vink weer uit het water jagen.

(Herinnering aan iedereen om zeker op warme dagen water te voorzien voor vogels en andere tuindieren! Een onderschotel van een plantpot is al voldoende.)

24 likes

https://www.tubantia.nl/enschede/lars-18-mag-niet-met-gelakte-nagels-achter-kassa-bij-jumbo-glanerbrug-laat-mij-gewoon-mezelf-zijn~a2cf0085/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ik geef die jongen groot gelijk. Die supermarkt moet echt even normaal gaan doen. Ik hoop dat ze flink wat negatieve reacties gaan krijgen en dat Lars gauw een nieuwe baan vindt.

23 likes

Park

Ja ik ook. Wat stom! Ik werd hier pas ook geholpen door een jongen met nagellak en vond dat gewoon prima verder. Zeker achter de kassa.

1 like

Pff ik word hier zo boos van. Ook die supermarktmanager “We hebben hier allerlei mensen werken. Homo’s, lesbiënnes”. Ja maar blijkbaar wel alleen als ze daar niks van laten merken. Goed van deze jongen dat hij het verhaal openbaar maakt!

5 likes

Ik heb een uur eerder weekend en ben net thuis. Alleen jammer dat ze zon al weg is vanaf het balkon. Dus nu ga ik maar even in bed liggen :+1:

Misschien een domme vraag maar komen daar niet veel muggen van, als je een schaaltje met stilstaand water in je tuin hebt? Wij komen echt om in de muggen (even door de hordeur naar buiten en weer naar binnen lopen en dan zitten er alweer 2 binnen zeg maar) dus ik heb laatst een lege plantenpot die vol met water stond leeg gegooid omdat ik meende daar allemaal muggen larven in te zien :confounded:

Omdat “Glanerbrug daar nog niet klaar voor is” wat een bullshit.

8 likes

@kleinmeisje ik denk dat het veranderen van je kledingstijl het probleem niet gaat oplossen. Ik denk dat je de oplossing (voor zo ver die er is) meer moet zoeken in het werken aan je eigen zelfbeeld en jezelf minder vergelijken met anderen. En dat is heel moeilijk. We zijn geneigd om onszelf te vergelijken met anderen en vaak lijkt het gras van de buren groener, maar als je dan dieper inzoomt ligt er toch een dode veenmol in het gazon.

Ik werd op mijn werk vaak bij de eerste ontmoeting voor student of stagiaire aangezien. En daar zal mijn jonge gezicht, weinig vrouwelijke vormen en kledingkeuze wel een belangrijke rol bij spelen. Maar zodra ik opstond, ging praten en bijvoorbeeld bepaalde ideeën opdroeg, ging er bij nieuwe collega’s wel een lampje branden. Die Paranimf is toch geen zestienjarige, maar een volwassen vrouw. En als je dan een leuke collega hebt die jonger is maar ouder lijkt, dan werd ik ook wel eens onzeker van. Maar als ik dan weer erbij stilstond wat ik had bereikt en verder kan, dan was dat gevoel al gauw weer weg.

Je kan je dus beter focussen op wat je al hebt (bereikt) en wat je verder de wereld te bieden hebt. En soms zijn de mensen die op het eerste oog het meest volwassen lijken, de grootste kleuters. :wink:

19 likes

Ik draag vandaag voor het eerst in mijn leven een croptop en iedere keer als ik mezelf zie in een weerspiegeling oid denk ik wow staat echt goed eigenlijk

61 likes

Nou echt he. Dan zorgen ze maar dat ze er klaar voor zijn. Waar hebben we het over zeg. Nagellak.

3 likes