Zojuist voor het eerst Indiaas besteld bij een restaurant hier in de stad en hoop dat het lekker is! Had al zo lang zin in butter chicken. Nu weet ik alleen niet of ik er ook rijst bij krijg, dat kon ik nergens vinden
Oeh die liggen hier nog in de kast, ga kijken of die
me kunnen opvrolijken.
@Circe hopelijk hebben we morgen allemaal een veeeeel betere dag!
Vaak krijg je bij een Indiaas restaurant wel rijst!
Ik heb vandaag gehoord dat we nooit meer teruggaan naar de oude onderwijssituatie. Dat er dus altijd een combinatie van fysiek en online onderwijs zal worden gegeven en ik weet niet wat ik daarvan moet vinden.
Oh goed idee ik ga straks ook iets lekkers halen voor mezelf.
Voor altijd? Of dit jaar nog
Voor altijd. Weliswaar op een andere manier dan hoe nu alles gaat i.v.m. corona maar de tijd van alleen fysiek onderwijs geven is voorbij. stopt bij een ict-bedrijf om de computer te ontlopen, zit vervolgens weer dagelijks achter een scherm
Specifiek voor de school waar jij les geeft of scholen in het algemeen? Verwacht eigenlijk dat laatste, ook al heeft misschien niet elke school het al uitgesproken. Jammer, vind ik echt niks.
Niet overal, maar voor een specifiek onderdeel van een organisatie. Maar het zal mij niks verbazen als meer onderwijsinstellingen mbo/hbo/wo in de toekomst wel meer digitaal zullen blijven doen.
Ah oke. Ja ik denk het haast wel.
Ik wil daar echt al de hele corona tijd bestellen, maar ik ben zo bang voor kruisbesmetting met pinda’s of noten dat ik het niet aan durf . Hoor wel altijd van mensen die er hebben gegeten dat het echt lekker is!
Ik kijk er nu vooral egoïstisch (nog) naar omdat ik juist na 12 jaar beeldscherm staren wat anders wilde. Maar ik denk dat met een groot deel van mijn doelgroep nooit hetzelfde leerrendement kan worden gehaald als met fysieke lessen. Ik geloof hooguit dat voor sommige dingen bijvoorbeeld instructievideos, digitale tools en e-learning modules wel iets kunnen bijdragen aan normale lessen.
Wow hmm misschien zure boomer van me maar het lijkt mij helemaal geen wenselijke ontwikkeling om onderwijs overwegend digitaler te maken dan het pre-Corona was
Ik heb net de baterijen uit de klok gehaald. Word helemaal gestoord van dat getik.
Ik ben er zelf ook niet blij mee. Denk echt hè dat tijdens die 2e lockdown van 2,5 maand hooguit 20% van de stof bij mijn studenten is blijven hangen.
@EllaFitzgerald Nu hebben wij wel ruimtetekort (voor langere tijd) dus dat zal ook zeker meespelen, maar alsnog.
Iets anders dan onderwijs, maar tegenwoordig zie ik bij veel vacatures ook staan van “na de pandemie gaan we over op 1 dag per week op kantoor” en dan denk ik ook mwah, een beetje flexibiliteit is zeker welkom maar dat we bijna net zo als in de pandemie verder zouden gaan, ik vind het beklemmend en helemaal geen leuk vooruitzicht.
Nou zat ik in de luxe positie dat ik bij verschillende bedrijven sowieso elke niet dag op kantoor zat, want 5 dagen had ik sowieso nooit uitgehouden in een kantoortuin. Ook niet met superdeluxe noise-cancelling koptelefoon en een PiNgPoNgTafel en vrijmibo’tjes.
Als ik per se 40 uur moet werken dan het liefst uiterlijk 2 dagen op kantoor.
Ik weet niet wat je doelgroep is maar ook veel vrienden/familie die ik ken die HBO doen, hebben er heel veel moeite mee. Zelfs vriendinnen die aan een HBO studie of WO studie wilden beginnen, maar het niet gaan doen omdat ze online onderwijs zo vervelend vinden. Echt zonde als scholen veel meer online zouden gaan doen, inderdaad online vragenuurtjes of kennisclips bieden een toevoeging, maar verder niks.
Online lessen zijn voor iedereen slechter te doen dan gewoon fysiek. Maar ik heb wel gemerkt hoe lager het niveau des te grotere drama’s en hoe korter alles moet zijn. Online instructies moeten zijn zoals Karens: pittig en kort.
Ah jeetje, dit vind ik echt heel lief! En niets beschamends aan toch? Iedereen z’n ding
Ik ga even die brief afwachten (of er achteraan gaan waar m’n brief blijft…) maar als ik er met die informatie niet uitkom hou ik het in gedachten! Echt heel fijn!