Wat je even kwijt wil #44 (Deel 1)

:eek:
Ik vind het wel een grappig beestje maar ik hoef hem niet zomaar ergens in huis tegen te komen!

Jeeemig ze begonnen al om 7 uur met verbouwen aan het gebouw hier tegenover dus teringveel herrie. Chagrijniger kun je me niet hebben

2 likes

Like voor de herkenning!! Hier rijden de wagens ook alweer af en aan.

1 like

Mijn opa is vandaag 96 jaar geworden. We hebben echt al 20x afscheid genomen in de afgelopen 15 jaar, maar hij blijft stug overeind. Zelfs nu er corona is uitgebroken op zijn afdeling lijkt hij de dans te ontspringen.
En vandaag krijgt hij honderden kaartjes van vrienden, familie en onbekenden en komt er een draaiorgel voor zijn raam om het te vieren.:tada::tada:

98 likes

Ik vind het raar dat jij voor alle moslims spreekt.

1 like

Ik denk dat dat verschil tussen reactie op wat er gebeurt in Frankrijk en China ook komt omdat Frankrijk nou eenmaal dichterbij ligt en we ons daar meer mee identificeren. China is voor veel mensen een ver van ons bed show. Dat is echt geen nieuw fenomeen hoor, in Zuid-Sudan is al jaren een burgeroorlog (met gruwelijke gevolgen voor de bevolking) aan de gang en daar hoor je niemand over, maar als er een aanslag is in Wenen is het groot nieuws. Dat is ook psychologisch te verklaren, ik heb er ooit een artikel over gelezen in een krant (nrc?) maar kan hem zo gauw niet vinden.

1 like

Wat geweldig, gefeliciteerd met je opa!

1 like

Ja dat ben ik met je eens hoor. Ik vind dat vanuit alle twee de ‘kampen’ mensen zich raar en kinderachtig gedragen

1 like

Vanochtend al vroeg bloed moeten prikken, daarna rondje wandelen erachteraan geplakt. Eenmaal thuis omgekleed en nog rondje gaan hardlopen, en nu met m’n bakje yoghurt en müsli gewoon op het balkon met m’n hoofd in het zonnetje. Op fucking 3 november! So far so good voor vandaag

19 likes

Hahah vind ik wel principieel van je, knap. Is er geen concurrerend kraampje in de buurt waarmee je ze nog harder kan pakken? :joy:

1 like

Ik vind mijn leven even niet leuk, maar eigenlijk heb ik zit al best lang. Continu het gevoel van is dit het nu?

Ook onwijs veel gedoe rondom de kinderen van mijn vriend, wat niet echt meewerkt. Lijkt nooit langer dan een maand probleemloos te kunnen.

Ga wel 1 dec bij een nieuwe baan beginnen, maar ben helemaal niet blij of opgelucht waardoor ik heel erg twijfel of het wel de goede keuze is. Heb spijt dat ik een ander gesprek afgezegd heb voor deze baan, denk steeds wat als…

En dan tikt mijn biologische klok ook nog. Wil zo graag kinderen maar ben inmiddels 31 en begin weer helemaal opnieuw voor mijn gevoel. Intussen zijn die andere kinderen al 6 en 9 en mijn vriend al bijna 38. Pff weet t gewoon echt even allemaal niet.

Zou willen dat ik een uitknop had.

2 likes

Ja wow ik was al in een hemdje gaan hardlopen maar het was echt nog steeds super warm. Vond het wel heerlijk met de zon op m’n gezicht (kan deze uitspraak nooit meer zonder miss lipgloss zien :woozy_face:)

4 likes

Wat vervelend om te lezen! Van welke activiteiten word je blij? En kun je er goed met mensen over praten?
Staat je vriend open voor meer kinderen?

Dat weet ik niet, ik word blij van knutselen maar zo weinig tijd om lekker ergens voor te kunnen gaan zitten.

Ja daar staat mijn vriend gelukkig wel voor open, maar wil graag eerst weer een vast contract en dan ben ik dadelijk al 33… als het volgens plan loopt.

Wat zit er toch verschil in klantvriendelijkheid tussen verkopers. Dat is natuurlijk oud nieuws maar toch. Ik ging bij een schoenmaker sleutels laten bijmaken, heel aardig en behulpzaam. Daarna naar een andere zaak voor andere sleutels. Zo’n chagrijnige oude man die niks zei en de sleutels op de toonbank gooide wtf. Wilde nog 1 sleutel daar laten bijmaken maar ik dacht fuck you, ik gun je dat geld niet. Superdoei.

2 likes

Ik ging naar een Jumbo een dorp verderop en dat ga ik echt vaker doen want:
winkel is pas geleden verbouwd en vergroot; vegan assortiment is veel groter dan in eigen dorp!
de afprijsbak was goed, beyond burgers voor 1 euro (das toeval natuurlijk :rofl:)
En fijne service, kwam er na het betalen achter dat 1 van mijn bananen op de tros niet goed was, kreeg een andere tros die eigenlijk iets duurder was gewoon mee!

en het is super rustig, bij ons is het veel drukker, dus minder prikkels. Blij dat ik durfde te gaan.

/alleen ik kan blij zijn over boodschappen doen/

31 likes

Dat geloof ik niet. In Bangladesh en Pakistan zijn enorme menigten op de voet (honderd duizenden) die compleet opjut door hun leiders absoluut worden opgeroepen tot geweld en daarin meegaan. En sommige imams in Europa en Canada weigeren het geweld te veroordelen, in Canada zei een imam zelfs dat onthoofding een passende straf is voor Mohamed karikaturen.

Ik ben het er mee eens dat het hier niet zomaar mensen aanzet tot geweld, maar zeer zeker wel in zuid-Azië op het moment en mogelijk ook in andere landen.

4 likes

Ja en ook tussen dokters-assistenten!
De dermatoloog-assistent en apotheek wilden/konden me niet helpen vanochtend (ipv lotion een gel afgeven). Terwijl ik al 4 jaar de lotion gebruik, dus het was ergens een typo/misverstand (aan hun zijde). En de dokters-assistent die het net gewoon fixt en mij 3 belletjes en 2 bezoekjes bespaart :pray:t3:

1 like

Ik begrijp dat je een vast contract wil, maar wat als je dat straks nog steeds niet hebt. Je weet nooit hoe het leven loopt! Is het echt onmogelijk om je gevoel (eierstokken :’)) eerder te volgen?

Zou fijn zijn als je meer tijd kan inbouwen voor dingen waar je blij van wordt…

1 like

Trouwens super raar dat dit niet op nu staat

Wat verschrikkelijk :sob: