Wat je even kwijt wil #44 (Deel 1)

Ja is gissen, ik hoop ook dat het niet zo is. Maar is toch gewoon hoe dan ook triest? Ook als het een volledig overwogen en “slimme” keuze was om ze neer te knallen? Dat ontken ik ook niet. Ik vind het alleen heel pijnlijk.

@Max Hotel Des Indes is een aanrader

1 like

Dat is echt geniaal! Ik heb wel eens een klacht ingediend omdat een bedrijf een of ander keiharde rock had mét een keiharde kraak/ruis in de lijn en daar stond ik 20 minuten mee in de wacht :sweat_smile:

3 likes

Maar wil je dan niet weten welke foute cd ze aan hebben staan? :open_mouth:

Wat maken jullie zoal in de airfryer (als in echt koken/bakken, dat je er patat en snacks en broodjes enzo in kan gooien weet ik)

Ik heb een airfryer gekregen maar weet bij god niet wat ik ermee aan moet :sweat_smile: ben ook geen mega held in de keuken

Ik heb een aantal weken geleden een afval insta aangemaakt maar er zit al weken een meid berichten te sturen (ze volgt me niet) Helemaal prima en leuk, dus reageerde zojuist weer eens, maar zodra ik niet snel genoeg reageer krijg ik allemaal “joehoeee” “hallooo” berichten :face_with_raised_eyebrow: Laat me lekker

5 likes

Pfff vind het zo erg. Ik vraag me echt af, waarom moesten ze dood? Hoezo geen slaapspuitje oid

Ik snap het echt niet, dit doen we toch ook niet met mensen.

Ik ben onlangs die Fadim’s beautyspace facebookgroep gejoined en zoveel dingen die daar gepost worden zijn echt topkwaliteit irritainment :ok_hand:t2:

7 likes

Mijn DNS server gaf een foutmelding en nu heb ik dankzij een stappenplan van de consumentenbond weer internet. Maar weet iemand of dit kwaad kan ofzo? Heb een andere DNS ingevuld, open DNS

Dit lees ik op de NOS:
Volgens gedragsbioloog Godelieve Kranendonk van Stichting AAP hebben de dierenverzorgers de juiste keus gemaakt. “Chimpansees zijn in potentie levensgevaarlijk. Zeker als ze agressief gedrag vertonen. Geen risico nemen en de dieren doodschieten is dan het beste.”

Kranendonk stelt dat het simpelweg verdoven van de dieren geen optie was. “In films zie je dat een aap wordt neergeschoten met een verdovingspijltje en dat het dier meteen wegzakt. In het echte leven kan dat wel een halfuur duren, of werkt het verdovingsmiddel helemaal niet doordat het dier vol adrenaline zit.” Bovendien kan de aanval en de pijn die een pijltje teweegbrengt de dieren nog agressiever maken.

Dus dat lijkt me wel iemand met verstand van zaken.

2 likes

ik dacht afval insta? plaatst ze daar foto’s van zwerfafval? of spreekt ze mensen aan op hun hoeveelheid afval? oh nee misschien bedoelt ze een afval insta zodat je naar shit van anderen kan kijken zonder dat ze weten dat jij het bent! ja dat zal het zijn

ik ben zo dom soms hahaha

13 likes

Hekel aan muziek tijdens wachten. Je kon hier trouwens kiezen uit pop, klassiek, jazz en stilte. :joy:

1 like

Haha was ook mijn eerste gedachte!

2 likes

great minds think alike haha

1 like

Conclusie: chimpansees horen niet in gevangenschap te leven. En al helemaal niet in een klimaat waar ze niet thuishoren. Beter voor mens en dier.

16 likes

Is dat een bekende van je of een random fan?

Maar helaas heeft de mens het zo verpest dat veel diersoorten niet meer kunnen leven waar ze horen te leven, en een dierentuin dan een degelijke optie is. Ze deugen niet allemaal, maar de regels zijn strikt en veel dierentuinen dragen bij aan conservatie wat op diens beurt weer de dieren helpt om te kunnen leven in het wild of bijdraagt aan het redden van een soort. Plus veel dieren kunnen doordat ze al een tijd/altijd in een dierentuin hebben geleefd niet overleven in het wild (of vanwege andere valide redenen). Maar ik snap je, ik wou ook dat het anders was.

4 likes

Ik weet het. Ik ben vooral van mening dat de desbetreffende fokprogramma’s het geld weg leiden van de echte conservatieprojecten. En wat is het punt van dieren fokken als ze geen thuis meer hebben waar ze heen kunnen? Laten ze zich eens focussen op de natuurlijke leefomgeving van de diersoorten te beschermen. De enige effectieve en duurzame manier om de bedreigde diersoorten te redden.

6 likes

Ik vind het heel discutabel. Het ‘nut’ van een dierentuin wordt idd gegooid op educatie en conservatie. Maar er hangen ook hele fokprogramma’s en handel in de dieren achter. Dieren die er te veel zijn door de fokprogramma’s en niet naar een andere dierentuin kunnen gaan, worden geëuthaniseerd. Ik vind het heel naar, we zouden meer moeten investeren in conservatie in de natuurlijke omgeving van de dieren dan in de dierentuin…

7 likes

Haha ik dacht ook: o leuk. Misschien over recyclen, composteren, afbak scheiden.

3 likes