Vraag me af waarom menstruatie de ene maand gepaard gaat met vreselijke krampen en op hol geslagen darmen en de andere maand niet. Hele ochtend weer op de wc gezeten en op zulke dagen ben ik blij dat ik thuis werk. Ben er echt ziek van. Snel 2 Aleve genomen en 1 paracetamol maar dat werkt ook pas na 1,5 uur
Schoonmaken bij ouderen vond ik ontzettend leuk en dankbaar werk. Zeker met alle koekjes, koffie en thee die je erbij krijgt . Maar ik vond het ook wel zwaar. Stofzuigen met apparaten van weet ik het hoe oud, er moet een klik zijn, sommigen zijn dementerend en daardoor achterdochtig. Bij de een ben je rustig aan het poetsen en bij de ander zit je 2uur lang te beppen. Wellicht helpt dit bij het afwegen van je keuze.
Ik ga zo naar een alpaca boerderij om de knuffelen met alpaca’s
We gaan “voor ons zoontje omdat die dat vast leuk vindt”
Maar eigenlijk wil ik zelf gewoon heel graag haha
Ik mag serieus mijn eigen bibliotheek gaan ontwerpen haha. Mits het past binnen het budget en de ruimte natuurlijk. Net een gesprek gehad met de architect. Heel cool.
Bedoel je met inpakken echt cadeaus inpakken, of pakketjes voor een webshop verzorgen/inpakken?
Ik heb een tijdje bij een diervoeding webshop gewerkt als inpakker en het is best wel chill werk, maar ook vrij zwaar omdat je constant met dozen loopt te sjouwen. Maar het is wel vrij relaxed werk want je bent steeds met je eigen bestellingen bezig en je hebt niet heel veel contact met andere mensen en als je dan 's avonds klaar bent met alle orders geeft het wel veel voldoening haha. Overigens was dit wel bij een kleinere zaak dus ik weet niet hoe het is om bij een grotere webshop te werken.
Bibliotheek gastvrouw lijkt mij overigens wel het leukste baantje!
Jezus dit is echt bizar, kan er met m’n hoofd niet bij. Echt een eyeopener dit
Werkte je bij een bedrijf? En had je veel tijdsdruk? Als ik thuis schoonmaak ga ik bijvoorbeeld wel eens rustig zitten, lijkt me echt kut als dat niet even kan tussendoor. Vond je het ongemakkelijk om bij mensen te zijn die je niet kende?
Ah nee hij is gewoon dicht… kind huilen en ik huilen meh
Same, deed vandaag boodschappen voor €12, had bijna €10 bonus, echt nice #lovedeappie
Gek is dat he, ik zou dus ook in slaap kunnen vallen als ik niets zou doen. Zou het dan toch met de omslag van het weer te maken hebben oid?
Weet niet of het iets tijdelijks is, maar op de lange termijn lijkt de bieb me het fijnst als werkplek. Stel dat dat gastvrouwschap niet helemaal bevalt (denk dat het meevalt zoals hierboven al gezegd wordt), dan kun je misschien doorstromen naar iets anders in de biebwereld?
Ja ik werkte voor een groot bedrijf. Had geen last van tijdsdruk, had altijd tijd voor alle basisdingen (keuken, badkamer, vloeren, bed, afstoffen) en soms nog een extra taak zoals de ramen. Meestal is het zo’n 2,5 tot 3,5 uur per woning. En als iets niet af is dan komt het de week erna wel. De meesten vinden het heel gezellig dat je er bent en dan heb je samen een pauzemomentje. Dat is waar de koekjes tevoorschijn komen haha. Het was vaak gezellig, veel ouderen zijn allang blij dat ze bezoek hebben en vinden het leuk om te kletsen. Het nadeel is dat je geen kantoor hebt en onderweg je brood eet voor lunch (of thuis als je in de buurt bent). Ik was wel blij dat ik het als bijbaan deed, fulltime lijkt me heel erg zwaar. Je bent toch heel erg actief bezig, je wordt er zelf wel fitter door maar soms is het wel funest voor je rug als je weer met zware apparaten in de weer bent.
Mijn school is soms echt het toppunt hoor. 5 gebouwen en lekker mailtjes sturen met maatregelen maar eindstand is alles dicht. Ja je kan naar binnen en zitten in de mini lounge, maar omdat verder alles dicht is (ook de mega aula en ook de afgesloten studiehokjes/ruimtes) zitten daar 50 studenten op elkaar. En het is zo makkelijk om gewoon afstand te houden in die grote ruimtes. Maar nee we maken ons er weer lekker makkelijk vanaf en gooien álles dicht.
Ik zou kiezen voor de bieb! Ik denk dat je daar ook het meest snel kan doorgroeien.
Wat ga ik koken vandaag? Moet met spruiten zijn. Is het al winter genoeg voor stamppot uit de oven met kaas erover ?
Als je er in zin in hebt gewoon doen toch? Ik lust ook in de zomer wel snert en stamppot andijvie hoor. Oke behalve bij 35 graden maar dan heb ik in weinig trek.
Jazeker, daar is het altijd weer voor!
Ik vind dit recept ook heerlijk met spruiten: https://www.ah.nl/r/1187611
Gebruik zelf altijd gewone aardappel (in schil) en chorizo ipv salami.
Ik eet wel eens spruitjes uit de oven met pompoen en rode ui en vegaballetjes. En kruiden (kerrie, paprika, chilipeper, komijn oid) erover en dan een sausje van griekse yoghurt!
Ik heb zoveel belafspraken gehad vandaag dat ik helemaal schor ben vh praten. Zo de laatste nog
Gbrlhm gezeik op mijn werk. Echt geen trek in. Kan ook niets bedenken om me op te vrolijken
2 uur naar werkdocumenten aan het staren geweest en ik snap er nog steeds niks van (is verder niet erg ofzo, alleen frustrerend voor mezelf). Nu helemaal gaar nog 2 meetings doen