Wat een raar weer joh, ik kom helemaal bezweet van mijn fiets af gadver. Maar het regent ook en het is bewolkt
Ja vreselijk. De luchtvochtigheid is ook ontzettend hoog vandaag, in Overijssel zelfs 97%
Nein die pagina kan blijkbaar alleen in de app
Ik heb een doosje wierrook gekregen en dacht, ach steek er eentje aan. Ik ben weer heeelemaal terug in mn tienerkamertje bij mn ouders. Echt nostalgie dit.
begrip tonen en afhankelijk van de mate van somberheid misschien nog iets als âmogelijk/hopelijk kan het zonnetje je de komende dagen opbeurenâ.
een paar weken terug heb ik deze poll geplaatst en mocht iemand het interessant vinden om de afloop hiervan te weten: we hebben zelf besloten de vakantie te verplaatsen naar volgend jaar (dat kon tot 31 augustus).
na afgelopen dagen een paar keer de balen erin te hebben gehad, mede door verhalen en fotoâs van mensen die wĂ©l lekker vakantie vierden op zonnige bestemmingen, volgde maandagavond het nieuwsbericht dat de griekse eilanden op code oranje zouden gaan. dus nu zijn we heel blij met onze keuze. en de vakantie wordt nu een autovakantie door duitsland!
Onze kat heeft een hele tijd bij familie gelogeerd vanwege Corona, hittegolf, etcetera.
Toen we hem overnamen van de vorige eigenaars was hij veel te zwaar, dus we hebben 3 jaar ons best gedaan om hem langzaam af te laten vallen. Was best pittig, want hij miauwt veel en houdt ons 's nachts wakker, tenzij we hem eten geven. Een paar maanden geleden kregen we complimenten bij de dierenarts, omdat het zo goed ging en hij er gezond uitzag. Hij moest nog een halve kilo kwijt.
Fast forward 10 weken later, na de logeerpartij. Blijkt de kat bijna op zijn oude gewicht te zijn!!! Nu kwam hij bij familie wel buiten, en bij ons niet, dus hij liep meer en heeft vast op jacht ook wel het een en ander opgevroten. Maar in 10 weken ZOVEEL aankomen is toch belachelijk. Ik ben eigenlijk best wel boos. Ik snap dat ze het goed bedoelen en hem een beetje verwennen en dat ze niet weten hoeveel hij buiten eet, maar kom op hé. Na drie jaar zijn we nu terug bij af en hebben we weer een kat met overgewicht.
De DA gaf me een lichte preek en heeft me een foto laten maken van de kat op de weegschaal die ik naar familie door moet sturen. Ik twijfel of ik dat moet doen. Ik ben natuurlijk ook blij dat hij bij zulke liefdevolle mensen terecht kon die âgoedâ voor hem hebben gezorgd.
Wat zouden jullie doen?
Ik zou het niet doen, je kan er nu toch niks meer aan veranderen. Als je hem ooit nog een keer daar heen moet brengen zou ik het wel heel nadrukkelijk aangeven hoeveel hij mag.
Ik ben echt jaloers op al die mensen die normaal per se naar Canada Bali weet ik veel waarheen moeten op vakantie en nu ânoodgedwongenâ naar Duitsland en Oostenrijk gaan en erachter komen hoe mooi het daar is en helemaal verbaasd zijn. Ja duh. Je hoeft niet 10 uur in het vliegtuig te zitten voor een mooie omgeving. En dan nu gaan wandelen/hiken en dat normaal nooit doen en oh het is zo leuk.
Ik wil ook!
Ja dat eerste is waar.
Ze wisten wel hoeveel hij mocht. We werken met een vrij strak systeem en wegen zijn voer af. Bij extraatjes, zoals een stukje vis, krijgt hij minder gewoon voer. Ik denk dat mijn familie daar geen rekening mee hield en hem daarnaast ook veel vaker extraatjes gaf.
Ben gewoon een beetje verdrietig, want mijn kat is vrij oud en ik wil zo graag voorkomen dat hij ziek wordt als gevolg van dat overgewicht
Ik zou het ook niet doen. Snap wel dat het rot is. Mijn hond kwam ook altijd dikker terug als we hem in de vakantie een paar weken bij familie hadden ondergebracht, maar het is allemaal lief bedoeld en het is best een verantwoordelijkheid om op iemands huisdier te passen (vind ik). Het lijkt me best wel naar om dan te horen dat je iets niet goed gedaan hebt. Ik zou het de volgende keer ook duidelijk aangeven. Hopelijk lukt het om hem snel weer wat te laten afvallen!
Ik zou het zeker sturen. Gewoon er bij zetten dat je dankbaar bent dat de kat bij hen mocht logeren, maar dat hij zwaarder is geworden en dat eigenlijk niet de bedoeling was.
Ja sorry hoor, maar je houdt toch rekening met een beest zân dieet als je daarop let? Zeker als je instructies hebt gekregen van de familie.
Zou ook echt not amused zijn als iemand mijn hond vet zou mesten.
Sorry ik weet niet goed wat te doen in jouw situatie maar moet wel een beetje giechelen om je dierenarts (om de kat op een weegschaal vooral, alleen maar goed dat hij/zij hierop let) en hier aan denken:
Oh my god mijn vriend vertelt net super casual dat hij een kind in zijn klas heeft die JA RULE heet dit is echt mijn hoogtepunt van de week
Niks smeedt zo snel een band als gezamenlijk eenzaam in de auto zitten snacken op de Mac Donaldâs parkeerplaats. Dat je zo 2 meter naast je kijkt en iemand anders ook ziet klungelen met eten.
Ja paar jaar geleden ben ik uitgelachen toen ik zei dat ik daar heen was geweest voor vakantie. Gast ging helemaal lachen en âecht??â.
Misschien wordt het wel normaler nu en beter voor milieu en zo dus prima, maar ergens voelt het stom dat ze het eerst niet zagen zitten maar nu Bali etc geen optie is, het pas overwegen.
Hoe vind ik deze ouders om beste vrienden met ze te worden?
Looof Duitsland wij gingen er met school vaak heen haha.
Woah ik was zojuist bij een kort college van Erik Scherder wat een inspirerende gast