Wat je even kwijt wil #41

Je bent geen lam die naar de slacht wordt gebracht he, je kan best tegen die collega zeggen dat je het erg onprettig vindt dat hij dit zonder overleg geregeld heeft en je dat weinig respectvol vindt.

Als hij een aardige normale kerel is zal hij zeggen: joh ik snap het, had ik niet moeten doen, het leek me gewoon gezellig, kan ik iets doen om jou tegemoet te komen? Of hij stelt zelf voor om het op een openbare plek te doen.

Als hij boos of defensief reageert dan zeg je gewoon: prima dan doe ik dat project, maar mijn vertrouwen is hierdoor geschaad, je wil niet meedenken over een oplossing, dus dan eindigt ons gezellige contact hier.

6 likes

Hmm ja ik heb dat totaal niet flirterig bedoeld eerlijk gezegd. Ik vind het moeilijk om mijn grenzen aan te geven en ā€œgrappendā€ een grens aangeven is dan voor mij een goede/makkelijke manier om dat te doen. Als iemand mij zoā€™n e-mail zou sturen zou ik mezelf terugtrekken als ik verkeerde intenties zou hebben namelijk. :no_mouth:

Ik snap dat je het niet flirterig bedoeld hebt, maar het probleem zit bij de andere kant. Degene die het interpreteert. En dan kun je de communicatie maar beter zo duidelijk en voor een uitleg vatbaar mogelijk houdenā€¦

(Ik zelf doe dat door geen knuffels, geen ik mis je, geen smiley met een kus te sturen terwijl hij dat wel doet omdat dit een jongen is die telkens denkt dat het nog wat kan worden tussen ons. Ik let dus erg op wat ik zeg om geen verwarring te scheppen)

3 likes

Ja ga het maar gewoon laten staan ( het is een kaars in een bepaalde vorm ((zonder doordenks))). En ga het brief erbij wel weghalen en nieuw briefje neerleggen met welkom terug etc

1 like

Hm ja ok, dat is waar. Nouja dan ga ik maar moed verzamelen en mijn zegje voorbereiden haha, heb gelukkig nog even tot de eerste afspraak. Dankjewel!

Succes, vervelend dat hij je in zoā€™n positie brengt!

2 likes

Hm ja maar dat is het dus een beetje. Ik snap dat als ik de dingen die jij benoemd niet te sturen, zou sturen, ik verkeerde verwachtingen zou scheppen.

Maar ik zeg alleen dat hij een slome schildpad is en ik vraag of hij zijn zweetband al klaar heeft liggen voor darten. Gewoon beetje ouwehoeren en flauwe geintjes. Dus dat vind ik een beetje gek! Wat ik tegen hem zeg zou ik ook tegen mijn familie, vrienden, buren zeggen. Dus ergens denkik van joh hoe kan hij dat nou fout interpeteren. Er zit echt 0,0 lust of romantiek of wat dan ook in wat ik zeg.

@Aksiram Als je het project eigenlijk niet wil doen, kan je dan niet een bericht naar hem sturen met iets als: Ik vind het gezellig om collegiaal / vriendschappelijk contact met je te hebben, maar ik vind het een stap te ver gaan dat je, zonder overleg met mij, opeens hebt geregeld dat we een project met elkaar gaan doen. Eerlijk gezegd zie ik dat project niet echt zitten dus ik vind het vervelend dat je mij in deze positie hebt gebracht. - Dan ben je eerlijk en duidelijk en hopelijk begrijpt hij dan dat hij een grens over is gegaan, misschien kan hij dan nog wat oplossen voor jou.

Als het toch door gaat, kan je eventueel ook bij je baas aangeven dat je vanwege de reistijd er niet echt om zit te springen om heen en weer te reizen en of hij er okĆ© mee is dat jij bijv. niet iedere week naar die vestiging gaat, maar 1 keer per maand o.i.d. en de rest via Skype. De coronacrisis heeft al laten zien dat dat prima kan. Dat maakt het misschien wat gemakkelijker voor jou en is ook weer een signaal naar die collega dat jij geen interesse hebt om meer bij hem in de buurt te zijn dan wat nodig is om als collegaā€™s samen te werken.

1 like

Dankjewel voor je tips, goed idee!

1 like

@Rozecoupeschaar ik ben net naar de kapper geweest en heb even een vraagje haha. Ga normaal altijd naar een dure kapper ivm verven, maar nu wou ik het alleen laten knippen en dan vind ik 50/60 euro een beetje zonde, dus was naar een andere goedkopere kapper gegaan. En die vrouw begon mijn haar heel fanatiek in een middenscheiding te kammen. Dus ik zo ja heb eigenlijk wel een zijscheiding, het valt altijd vanzelf in een zijscheiding en zo draag ik het ook. Maar zij beweert dat je het dan alsnog in een middenscheiding moet knippen, omdat anders de ene kant korter is dan de ander. Maar als ik het daarna in een zijscheiding laat vallen is het dan toch juist aan een kant korter als zij een middenscheiding knipt? Salon B knipt mijn haar altijd in zijscheiding, omdat het zo valt en omdat ik het zo draag. Heb 1x eerder een kapper gehad die bij hoog en laag beweerde dat het echt in middenscheiding moest worden geknipt en toen was de ene kant een stuk korter dan de andere kant en het zag eruit alsof er echt happen uit waren genomen. Maar ik durfde er net niet echt tegenin te gaan. Wantja zij is kapster en ik heb er nul verstand van. Maar toen ik buiten stond heb ik een staart in gedaan ivm de hitte en nu durf ik het niet los te doen om te kijken. Het zag er net met die spiegel gewoon oke uit, maar ik heb een beetje slag, dus lengteverschil valt dan nooit direct op. Pas als ik het steil maak of als ik t van dichtbij ga bekijken

Ik heb gister MacDonalds laten bezorgen en extra besteld zodat ik er nu mee kon ontbijten. 0,0 regrets.

44 likes

Ik moet een week passen op zes guppies van de buurvrouw dus ze staan nu bij mij in huis en ik heb echt de neiging om om de paar uur te gaan tellen of ze er nog zijn :sweat_smile: ben doodsbang dat er een uit het aquarium springt ofzo

14 likes

Ik heb jarenlang standaard een zijscheiding gehad (altijd aan dezelfde kant) en dan liet ik het ook echt wel in die scheiding knippen. Anders zag t er gek uit en vooral ook heel zwaar zegmaar aan de ene kant. Waarom zou het vanuit het midden gedaan worden als je het nooit in een middenscheiding draagt denk ik dan. Maar goed ik ben ook geen kapper verder.

Heb nu vaker een midden scheiding of wissel het af dus heb het de laatste tijd wel vanuit het midden laten knippen, maar dus bewust daarom.

Ja ik snap die logica niet. Misschien is het heel logisch hoor, maar het klinkt niet logisch. Dan moet je precies gaan zitten uitvogelen in welke middenscheiding je het moet gooien. En een middenscheiding vind ik ook niet mooi bij mezelf

Ik zit mezelf echt in de weg, heb nergens zin in vandaag dus gelijk vind ik mn dag kut.

Haha we moesten inloggen op KPN voor iets met het internet en komen er nu na jaren achter dat we een telefoonnummer hebben :smile:

23 likes

Tering mijn vriend en ik hebben sinds 30 juni 2219 spraakberichten naar elkaar gestuurd. Ik heb keertje gesprek verwijderd haha dus weet niet hoeveel het in een jaar tijd is maar heel veel in ieder geval. Damn. :sweat_smile:

1 like

Goede vraag haha. Lastig om uit te leggen als ik het niet kan laten zien. En ik heb natuurlijk niet gezien hoe jij het precies draagt en hoe de kapper alles geknipt heeft. Ik knip meestal als iemand een zijscheiding heeft het ook zoals het valt, maar controleer het wel nog even na vanuit een midden scheiding om lange plukken te voorkomen voor als het wel een keer anders valt bijvoorbeeld. Maar de enige manier om te kijken of het nu goed is gegaan of niet is toch om het wel even los te doen en te doen zoals je het normaal hebt. Als het dan scheef is even terug naar de kapper gaan en uitleggen zoals je het mij nu ook hebt uitgelegd.

1 like

Ik heb nog nooit gehad dat de kapper mijn haar in een middenscheiding knipte. Ze vragen altijd hoe ik mijn haar normaal heb. Denk overigens niet dat het per se aan de prijs van de kapster ligt, maar aan hoe ze is opgeleid. Heb jaren bij een kapper gezeten die me voor een tientje knipte en die knipte het ook bij mij in een zijscheiding.

2 likes

https://www.google.nl/amp/s/www.businessinsider.com/chrissy-teigens-trick-for-reheating-mcdonalds-cheeseburger-2018-3%3Famp