Wat je even kwijt wil #41

als ik het zo lees denk ik niet dat hij het puur vriendschappelijk bedoelt
misschien apart maar ik denk altijd je hebt wel andere vrienden om te appen 's avonds laat met een biertje in je hand als het echt zo vriendschappelijk is
en ik noem mijn werkvrienden ook geen schatje en schoonheid haha

niet dat je niet met hem moet samenwerken maar zou het wel in je achterhoofd houden

2 likes

Uh ik vind jouw denkwijzen naïef ja. Als ik je post lees vind ik dit niet ook zomaar grapjes. Zeker niet met die koosnamen erbij, dat hij je 24/7 bericht ook in het weekend (en jij hem blijkbaar ook terug?). Misschien bedoelt hij het wel gewoon flirterig zonder je echt te willen versieren, maar het is zeker flirten en niet onschuldig grapjes.
(En ik doe dat ook wel eens met een collega, maar ik probeer zelf wel die grens te bewaken wanneer het te ver gaat. Koosnaampjes of contact in het weekend zou voor mij not done zijn).

10 likes

Ja en ik denk eigenlijk dat zijn vrouw het ook niet heel grappig zal vinden. Ik denk ook dat hij opzoek is naar ‘spanning’ en aandacht

3 likes

WTF?

Eigenlijk het hele verhaal = WTF

:triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post: :triangular_flag_on_post:

70 likes

@Aksiram en kom aan, je zegt dat het puur vriendschappelijk en werkgerelateerd is, maar ik weet zeker dat je dit goed voor je ego vindt voelen. Toch? Of om je dagen wat spannender te maken ofzo. Kan me niet voorstellen dat je meegaat in zo intensief contact en iemand je schat/schoonheid laat noemen als jij denkt neeee stop dit is puur werkgerelateerd.

7 likes

Maar is dat ook als je er niks van zegt en zelf intensief terug appt en grapt etc? Niet dat ik grensoverschrijdend gedrag nu wil bagatelliseren, maar waar ligt die grens? Voor mij komt het over alsof het van beide kanten komt, dan is het toch niet grensoverschrijdend?
Als iemand mij te veel berichtjes stuurt en hij/zij daarmee doorgaat nadat ik heb gezegd dat ik het niet wil en diegene gaat daarmee door, dan vind ik het niet ok. Zelfde als met bijnamen. Maar als ik gewoon normaal erop reageer, ja is het dan niet mijn eigen schuld dat het zo doorgaat?

6 likes

Nouja dat ook en dit :
" We plagen elkaar/dagen elkaar uit op een grappige vriendschappelijke manier en tonen interesse in elkaars privé. "

Maar hij zwijgt wel zijn gezin dood, ja dan kan je toch niet denken dat dit puur vriendschappelijk is
Die man wil gewoon batsen

28 likes

Haha ok thnx, duidelijk.

Die koosnaampjes komen trouwens van hem alleen af hoor, ik noem hem alleen soms sporter van het jaar omdat hij dart en ik dat geen sport vind. Maar zulke dingen heb ik ook met vrouwelijke collega’s en MT-leden. Niet specifiek met hem ofzo.

Hij bericht ‘s avonds thuis nooit, behalve na darten, en in de weekenden dus tem zaterdagochtend. Ik app hem zelf alleen tot 15u smiddags terug omdat ik wil voorkomen dat hij me ook ‘s avonds gaat appen en ik mijn vrije tijd echt zie als geen contact met collega’s. Maar goed, ik ben dus duidelijk te goed gelovig en zie teveel onschuld.

Dus nu kop uit het zand. :see_no_evil: Volgende vraag:
Hoe zouden jullie dit aanpakken als ik daar op de vestiging ben?

Hij zal me heus niet gaan bespringen (althans, ga ik vanuit haha). Ik wil eigenlijk niet heel ongemakkelijk gaan zeggen dat ik denk dat hij andere intenties heeft dan ik. Zijn berichten negeren kan ook niet echt, want we hebben elkaar elk uur wel voor iets nodig per e-mail. :thinking:

1 like

Ik dacht eerst ooojaaa leuk een opkomende kantoor romance totdat ik las dat hij een relatie heeft en 2 kinderen? Dat is niet ok. Klinkt alsof hij meer intenties heeft. Wat wil je hier zelf uithalen?

7 likes

Ik geef deze week plantjes water van een vriendin op vakantie. En nu had ze een briefje neergelegd met een woordgrap en een voorwerp dat bij die woordgrap hoorde. Is het nou de bedoeling dat ik dat voorwerp meenemen als ‘cadeau’ ofzo? Want het is sowieso iets waar ze vanaf willen, het is niet iets dat ik wil hebben of kan gebruiken. What to do. Is het lullig als ik het laat staan?

Ik wil er zelf eigenlijk niets uithalen. Zag/zie het gewoon als gezelligheid. Ik werk momenteel (nog) thuis en normaal heb ik wel geintjes, ouwehoeren en contact over vanalles op kantoor met collega’s. Nu dus met hem! Op meer dan dat was/ben ik niet uit.

1 like

Die berichten sturen vind ik niet grensoverschrijdend, want dat doen ze al een hele tijd en de poster stond/staat daarvoor open. Maar het vragen aan de baas (zo te lezen zonder overleg met de poster) om samen een project te doen vind ik wel heel erg grensoverschrijdend en niet oke en @Aksiram je vertelt dit tussen neus en lippen door maar hoe voel jij je daarover?

5 likes

Ik zou er gewoon eens mee naar een juwelier gaan en vragen of zoiets kan en wat het ongeveer gaat kosten. Met echt goud kan het sowieso wel, lijkt me, maar met een niet-edelmetaal weet ik het niet.

@Spaarlamp ik zou sowieso even laten kijken waar het van gemaakt is! Als het echt goud is, zou je ermee naar een goudsmid kunnen (of de wat betere juwelier denk ik). Heb eens een ring iets groter laten maken, maar dat kostte wel iets van 75 euro denk ik? Goud is duur en het kost relatief veel tijd.

Als het zilver is of iets anders kost het qua product minder maar ze zijn er net zoveel tijd mee kwijt wel dus of dat dan veel goedkoper is?

Ja vrij ongemakkelijk. :smile: Ik heb hem, toen hij dat aangaf, gemaild van “Je lult? Waarom moet ik opeens met jou een project gaan doen, wil je me zo graag zien??” Waarop hij aangaf dat het werkgerelateerd was en wat argumenten waarom het handig was dat wij het project samen zouden doen.

Ik heb toen bij de directeur gecheckt of het wel echt waar was, en die gaf aan dat hij het een heel goed idee vond van die collega - maar wel op voorwaarde dat we fysiek afspreken en niet alles via Skype doen (hij’s van de oude stempel) want hij merkte dat ik er niet echt om stond te springen om daarheen te gaan.

2 likes

Ik zou dan zeker bij je collega aangeven dat je het niet relaxed vindt dat hij het niet met jou heeft besproken of jij dat wel goed vindt en hem van tevoren alvast duidelijk maken dat je jullie contact absoluut als alleen vriendschappelijk ziet. Kans bestaat alsnog dat hij je niet gelooft en toch wat probeert.

Vind het wel moeilijk dat je aangeeft eigenlijk helemaal niet te willen en soort van gedwongen wordt door je baas (waarschijnlijk omdat hij geen idee heeft dat je zoveel contact hebt met die collega en diens vraag om samen een project te doen niet 100% uit professioneel belang is)

Edit: ik vind dat je eigenlijk moet kunnen aangeven dat je niet wilt, dat kan niet aan je baas zonder verdere uitleg, maar eigenlijk moet jouw collega dit maar oplossen

7 likes

ja en hoezo op voorwaarde dat jullie fysiek afspreken? Alsof ie in het complot zit :sweat_smile:

(Waar zou dat trouwens zijn, op kantoor of een door jullie gekozen plek buiten kantoor?) @Aksiram

4 likes

Hmm ja ik begrijp wat je bedoeld, alleen ik vind het er nu wel heel zwaar staan.

Ik ervaar het zelf niet als echt gedwongen worden tot iets wat ik niet zou willen omdat ik het puur alleen als een collega en gezelligheid zag/zie. Maar dat gevoel verandert wel als die collega inderdaad andere intenties heeft dan ik. Wat als ik jullie mag geloven, zo is. :persevere:

Nu ga ik echt met lood in mijn schoenen erheen.

@FredPaillet die man is Corona-moe. :see_no_evil:

De afspraken zijn @ de vestiging waar die collega manager is (1,5u rijden bij mij vandaan). Er werken 2 collega’s daar in de dienst onder hem, maar die zijn allebei rond 30jr oud en “de collega” is 38 en bepaald wat daar gebeurd en wie waar is.

Ik denk dat het ook een beetje een communicatie dingetje is. Jij bent - zo te lezen - vrij naïef, maar geeft hem wel ruimte. En ik denk echt dat je dat niet doorhebt en ik vind ook dat het niet zo moet werken, maar dat ‘huh een project met mij? Wil je me zo graag zien?’ Kan best wel flirty opgepakt worden.
Mijn tactiek bij jongens die aandringen of blijven proberen ofzo is heel duidelijk zijn. Geen dubbelzinnige taal, niets zeggen wat eventueel anders opgepakt kan worden. Extreem duidelijk zijn. Dat is oneerlijk dat die verantwoordelijkheid bij jou komt te liggen want hij heeft een gezin en hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen, maar werkt wel goed.

15 likes

Ben benieuwd wat het is haha. Maar als je het zelf niet wil zou ik het gewoon laten staan. Misschien ‘haha’ of iets op het briefje bijschrijven als erkenning dat je de grap hebt gezien?

1 like