Wat je even kwijt wil #41

Ik ging dit kijken en toen herkende ik de vrouw, zij waren ook eens bij Floortje naar het einde van de wereld (seizoen 1 aflevering 12) maar die tijdlijnen kloppen totaal niet met elkaar? Bij floortje (na wat onderzoek voor het eerst uitgezonden in 2015) zeggen ze dat ze daar al 6 jaar wonen. Volgens de website van floortje hebben ze nu een ecolodge voor toeristen

Bij leef je droom (our wildest dreams) uitgezonden in 2018 is het “de eerste keer dat ze daar gaan wonen” en het kind is maar ietsje ouder dan bij floortje. Het is ook een totaal ander huis, niet aan het water zoals bij floortje, en ze emigreren zogenaamd vanuit Londen

Edit: dit ging over een post van @Enthusiasm over Leef je droom

1 like

Ja het is echt zooo moeizaam. Het is wel zo dat er ook geen goed ouderschapsplan is en dat ligt ook wel bij mijn vriend. Maar zij wilt gewoon de controle en ze maakt mijn vriend zo vaak duidelijk dat hij niks in te brengen heeft. Terwijl hallo, hij is de vader…

En ja klopt! Pff maar ook van dat huisdier. Zij of haar nieuwe partner kan dat beest toch ook wel eten geven. Doe even normaal. Maar ze probeert alles aan te pakken om de kinderen bij zich te houden.

Ik zie gewoon dat mijn vriend er doorheen zit. Maar het voelt voor mij ook machteloos. Ik wil hem heel graag helpen maar dat gaat niet. Alleen ik zit nu wel met een chagrijnige vriend en dat vind ik dan voor mezelf eigenlijk ook wel rot :woman_shrugging:

Maar ik heb gisteren we gezegd dat hij eens moet bellen naar een juridisch loket. Ook al is het maar voor wat info. Wat mijn vriend heeft ook het idee/gevoel dat hij amper rechten heeft.

1 like

Hoe lang duurt het vervellen na eeltsokken? Zit nu op dag 5 en ik wordt geeeeeeek

Mondhygiënist maar 1x per jaar eigenlijk haha. Tandarts ben ik laatste tijd wat vaker geweest ja omdat ik me snel zorgen maak sinds ik 2 kiezen mis en als ik op een punt kom dat ik weer de hele dag mijn tanden en kiezen sta te checken dan maak ik een afspraak zodat ik het weer kan loslaten zoals woensdag het geval was. :relaxed:

1 like

Ik heb ze vandaag ook aangehad en ik zie een beetje op tegen het ontvelproces haha. Maar het kan dik een week duren! Je kunt het versnellen door je voeten te weken in een badje (maar met het watertekort zou ik dit niet dagelijks doen haha). En er overheen wrijven met een washandje onder de douche.

Oh wat super naar en echt een vervelende positie bevinden jullie je in. Snap dat jij je ook rot voelt
Vind het stom dat die ex nog zo’n invloed heeft, hoop dat er snel een goed ouderschapsplan komt zou denk ik veel rust geven. Hoop dat de kinderen niet teveel last hebben van deze situatie

2 likes

Is het niet een idee voor je vriend en zijn ex om een naar een mediator te gaan? Die is onpartijdig en kan middels gesprekstechnieken helpen om een volledig, juist ouderschapsplan op te stellen waar beide partijen zich in kunnen vinden.

Ik heb eindelijk het gevoel dat ik weer na kan denken nu het iets koeler is.

1 like

Ja ze hebben dat ook al eens gedaan toen ze uit elkaar gingen. Dat is nu bijna 10 jaar geleden ofzo. Maar mijn vriend zegt dus dat hij superweinig inbreng had. Hij had ook een advocaat maar die deed ook niet zoveel. Eigenlijk wat zijn ex wilde heeft ze allemaal gekregen en mijn vriend had dat te accepteren. En mijn vriend was mega jong, had nog geen geld want studeerde nog, moest na de break weer terug thuis gaan wonen en heeft zich er toen bij neergelegd.

Het is voor mij moeilijk te geloven dat het zo is gegaan vanuit het rechtssysteem. Ik heb wel het idee dat in Nederland de rechten gewoon gelijk zijn. Maarja ik geloof hem wel en ik heb laatst ook de documentaire vergeten vaders bekeken en er zijn echt moeilijk situaties.

Maargoed uiteindelijk wilt hij dat wel natuurlijk. En ik probeer het ook wel een beetje te sturen daarop. Want met een ouderschapsplan is er duidelijkheid, zwart op wit. Maar zij zal daar ook niet makkelijk aan mee werken. Het wordt dan ook wel een strijd ben ik bang.

Er was in het nieuws dat er een meisje van 15 doodgestoken was door een meisje van 16. Nu zag ik dat bericht vandaag weer voorbijkomen in mijn tijdlijn alleen nu zat er een foto bij. Ik schrok me echt wezenloos want ik herkende het meisje op de foto. Het slachtoffer zat dus op de school waarbij ik stage liep en ik heb haar dit jaar nog begeleid. Ben er verdrietig en van slag van. Vind het heel erg voor haar familie en vrienden. Jeetje.

16 likes

2 weken

Ik word zo slaperig van dit weer, mijn ogen vallen de hele tijd dicht

Wat schrikken zeg :frown: snap dat je van slag bent

1 like

Oh pff ik kan me voorstellen dat dat heel erg schrikken is inderdaad. Zo heftig ook :cry:

@Violet_Hill, ik heb mijn hond als pup zijnde ook veel mee genomen. Dan went hij er ook juist aan. Maar was ook nog veel thuis inderdaad, ongeveer 50/50. Maar vond het juist fijn om restaurant of iets te doen en hem dan mee te nemen, daar rust hij ook en dan leert hij het ook meteen (om te rusten dus). Zolang pup er relaxt uitziet en niet overprikkeld is lijkt het me geen kwaad te kunnen :blush:

Nou mijn gebeden zijn verhoord! Ik klaagde vannacht en vanmorgen dus over hoe warm de hotelkamer was. En had al helemaal plannen om een ventilator te kopen. Kwam ik vanmorgen beneden, werden er net 20 ventilators geleverd bij het hotel :raised_hands:t2: Dus nu lig ik op bed te chillen, hond ligt onder het bed, waaier erop, vakantie chill modus aan :heart: Straks lekker uiteten en strandwandeling!

3 likes

Gisteren is mijn elektrische fiets geleverd :star_struck::star_struck::star_struck: nog nooit zo veel geld aan 1 ding uitgegeven maar wat is ie mooi :heart_eyes: ik ga er morgen lekker mee fietsen, ik denk naar het strand! Houd zo van het strand maar net ff te ver fietsen vanuit Rotterdam vind ik maar vanaf nu niet meer!! :tada:

25 likes

Vraag over iets wat ik volgens mij ooit hier gelezen heb: er is een versie van het gameboy/Nintendo DS pokemon spel die niet door de normale makers gemaakt is maar door spelers zelf of zoiets
Ik dacht dat het Pokemon Candy ofzo heette maar daar kan ik niks op vinden!
Weet iemand wat ik bedoel? Je kon het spelen als emulator

Nooooo ik heb spijt als haren op mijn hoofd :sob:

Het blijft niet 2 weken van die grote vellen, maar die kleine velletjes rond je tenen blijven echt lang zitten.

Ik wilde zondag open high heels aan, dat wordt dus gewoon sneakers :sweat:

Staat hij hier tussen?