Nee heb je ja kun je krijgen.
Bij mijn woningbouw kun je dat terugvinden op de website (30 jaar voor sanitair en tegels en 18 jaar voor keukenblok). Mogelijk is het bij jou ook online te vinden?
Maar 's avonds heeft Ă©Ă©n van je vriendinnen vast wel even tijd toch? Ik probeer mezelf bij zoiets altijd in de ander te verplaatsen en me af te vragen of ik het vervelend zou vinden als een vriendin me met zoiets om hulp zou vragen. 9 van de 10 keer is de uitkomst ânee helemaal niet erg, nou juist superfijn om iemand echt concreet zo ergens mee te kunnen helpen!â. Dus ik zou het echt gewoon vragen.
Merk dat ik een beetje klaar ben met ouderen die (studie)stress van jongeren bagatelliseren. Vooral omdat ik het zelf momenteel ervaar, al helemaal i.c.m. met werk en stress over schulden en torenhoge huur hebben samen met vriend en net in het middensegment val, zonder enige vorm van toeslagen
Ik las net dit artikel en ik zag de comments al gaan hoor, de 50+ ers over dat âonze generatie niet zo moet zeurenâ, âaanstelleritusâ, en een âgroot gebrek aan een ruggengraat, want IK kon het wel en heb 2 HBO opleidingen gedaan en deed ook een master en ben ook nog militairâ. Ok boomer, dankjewel voor je wijze input kan ik veel mee. Ja sorry hoor, kan hier slecht tegen.
Ik zag vandaag iemand lopen met een prei uit zijn tas en dacht meteen âsuccesful adultâ
Als mensen van die generatie dat soort zaken tegen mij zeggen is mijn antwoord standaard: als jullie generatie er niet zoân potje van hadden gemaakt, dan hadden wij nu niet deze enorme puinhoop hoeven opruimen.
En mijn antwoord aan boomers die standaard roepen: âik heb na de oorlog dit land opgebouwd!â
Nee. Je bent na de oorlog geboren. Toen dit land na de oorlog door jouw ouders weer werd opgebouwd lag jij je luier vol te schijten.
Dit. Alles.
Nee dat is niet raar. Die vraag krijgen ze waarschijnlijk dagelijks. Laat iemand langskomen om te beoordelen of het kan worden vervangen
Ik ga t ff met mijn man overleggen
Ik ben me even heel erg aan het opwinden over de verantwoordelijkheden die er bij pubers gelegd worden wat betreft hun toekomst. Ik wil nu heel graag bioloog worden maar omdat ik ooit als puber niet genoeg mijn best heb gedaan op school omdat ik nogal afgeleid was door, nou ja, het LEVEN als puber, heb ik VWO niet gehaald en kon ik dus niet naar de universiteit en heb ik nu niet de juiste diplomaâs.
Hoe idioot is het dat we dat soort verantwoordelijkheden met zulke gevolgen bij kinderen neerleggen? Je bent toch nog veel te jong om op die manier met je toekomst bezig te zijn?
Ik was blij dat ik nog leefde aan het eind van mijn pubertijd, letterlijk, want zo goed ging het af en toe niet, en dan had ik ook nog tussendoor even vwo moeten halen??
Wat hebben wij een kut onderwijssysteem.
/ok einde rant
Morgen op kraamvisite nog bij supermini baby van 10 dagen oud. Cannot waaaait (hou niet van kinderen eigenlijk, maar alleen van de kinderen van mân vriendinnen )
Ze hadden op zân minst het gewoon mogelijk moeten houden om een 2e studie tegen het normale tarief te doen.
Zo herkenbaar. Ik heb niks met kinderen, vind de meeste vooral erg aanwezig en luidruchtig en vaak ook viezig.
Maar die van mijn nichtjes en die van mijn vrienden zijn stuk voor stuk gewoon echt heel erg leuk, en goed opgevoed, en bijdehand op een leuke manier, en niet schreeuwerig, en hebben nooit kiloâs snot onder hun neus hangen, enzovoort.
Precies dattem. Nu heb ik er nog niet veel in de naaste kring, maar dat gaat meer worden de komende tijd. Alsof ik âweet waar ze vandaan komenâ dus niet vies, goed opgevoed en dus niet erg vind XD
Ik ben het hier wel mee eens. Aan het begin van de middelbare school deed ik door het zijn van een opstandige puber in combinatie met een moeilijke thuissituatie nagenoeg niets waardoor ik dreigde af te glijden. In de bovenbouw ging het allemaal beter, haalde ik zonder al te veel moeite goede cijfers en zag ik het belang ook veel meer in. Ik las vorige week toevallig ook een artikel op NOS over dat er een heel vernieuwend voorstel is gedaan door de Onderwijsraad oid over traditionele niveaus op de schop gooien, meer vakken op verschillende niveaus aanbieden aan leerlingen en pas na drie jaar middelbaar onderwijs een definitief advies geven.
Het artikel waar ik het over heb waarin meer veranderingen genoemd worden kan ik niet vinden, maar in dit artikel worden wel een aantal voorgestelde veranderingen genoemd: https://nos.nl/artikel/2319528-onderwijsorganisaties-definitief-schooladvies-pas-in-derde-jaar-middelbare-school.html
Ik meen me ook iets te herinneren over bepaalde Scandinavische landen waarin een langere, gelijke middelbare schoolperiode wordt aangehouden, ongeacht niveau, en dat dit een gunstig effect heeft op de uitvalpercentages. Is er een onderwijskundige hier die hier meer over weet?
Net met ee vriend gebeld, daarna met papa, toen met mn beste vriendin en net belde mn lievelingcollega nog.
Ja dat las ik ook inderdaad, en ik ben het er mee eens dat er echt iets moet veranderen. Vooral het kiezen van je profiel⊠Wist ik veel wat ik wilde doen, ik koos toen vakken waar ik uiteindelijk echt nul mee gedaan heb in mijn huidige loopbaan. Achteraf waren het ook totaal mijn sterkte punten niet.
Daarnaast heb ik nog nooit in het leven zo weinig vrije tijd gehad als op de middelbare school. Ik vind het echt buiten proportioneel zwaar. Ook wat je allemaal moet leren, Asymptoten en limietgedrag van functies, integralen, flux, weet ik wat. Waar is het goed voor om dit in een 15-jarig brein te proppen maar niemand te leren hoe je BTW aangifte doet of hoe een hypotheek werkt?
Nou ik zat vanmorgen dus aangekleed te wachten op mijn pakketje, toen ik open deed zei ik âoh super fijn, net op tijd want ik moet zo wegâ dus die bezorger keek me van top tot teen aan (en zag denk ik wel dat ik geen pyjama aan had) en zei lachend âokĂ© tot morgenâ dus ik stond daar zo
Zegt mijn vriend net dat er morgen een pakketje voor hem komt. Whyyyyyy