Wat je even kwijt wil #33

Ik denk wel in woorden als ik wat wil zeggen of als ik idd actief over iets aan het nadenken ben zoals @chuckie zei, maar dat voelt meer alsof ik eerst mijn gedachten moet vertalen nog. Het gaat heel snel hoor dat vertalen, maar als ik niet bewust aan het nadenken ben heb ik iig geen intern monoloog.

edit En waarschijnlijk kan een mix van beide of iets heel anders ook hoor, het zijn jouw gedachten!

2 likes

Ah, ik zag ook al een paar vlaggen hangen bij overheidsgebouwen. Raadsel opgelost!

1 like

Maar wat wordt er dan bedoeld met abstracte gedachten? Is dat dan ook beelddenken?

Lekker bezig! Ik dacht gisteren bij volledig bewustzijn dat Polen grensde aan Zwitserland :+1:

2 likes

Ik moet een soort van parkour afleggen wil ik op m’n werk komen. Heel het appartement krijgt nieuwe kozijnen, dus er staan allemaal steigers en overal staan ramen. Als ik dan op weg ben, dan zijn ze iets verderop met de weg bezig. Dan een stukje normaal, vervolgens zijn ze weer met de weg bezig. En rondom m’n werk zijn ze ook bezig waardoor het elke dag afwachten is of ik m’n normale route kan rijden.

1 like

Ja dit heb ik ook!

2 likes

Nou ik vroeg het me net zelf af (:wink:), is dat nou zo raar? Ben ik wel normaal?!

1 like

Ik denk dat het er wel wat mee te maken heeft? Ik denk bijvoorbeeld veel in beelden en visualiseer veel maar er zijn voor mij ook andere gedachten aan de gang op hetzelfde moment.

Voor beelddenkers is het volgens mij typisch dat als je bijvoorbeeld het woord “kat” zegt, iemand een kat voor zich ziet terwijl non-beelddenkers het woord k-a-t zien etc, toch?

1 like

Ik ben nu heel erg benieuwd of er een verschil is met hersenhelften en welke dan het meest wordt gebruikt als je met jezelf monologen hebt.
Beelddenken niet alleen, maar ook woorden zien. En een fotografisch geheugen. Herkenbaar @anon44204370?

Ik ontwikkel voor alles wat ik schrijf vrij snel een allergie en ik cringe als ik het dan weer ergens tegenkom. Ik heb daar hetzelfde gevoel bij als wanneer je je eigen stem op een opname hoort of jezelf op camera ziet (kijk ik ook nooit terug). Het positieve is dan weer dat als iemand reageert in de trant van ‘wie is deze domme bitch’ ik dan denk:

5 likes

Oh nee dit is een 18 jarige jongen die ik al heel lang ken. Het is echt een schatje en zie hem eigenlijk ook als een broertje. Dus ik gun hem die streams echt wel.

Mijn brein staat ook altijd aan, idd met verschillende combinaties van plaatjes, liedjes en gesproken tekst. In ook nooit leeg zijn ofzo. Terwijl mijn vriend zijn gedachten echt ‘uit’ kan zetten en aan niks kan denken. Onmogelijk voor mij want er gebeurt altijd wel wat :joy:

6 likes

Ik ben ook altijd zo jaloers dat mensen dingen uit kunnen zetten. Mijn hoofd is echt een combinatie van een moshpit, de markt op zaterdagochtend en het begin van de ZARA sale.

22 likes

Hahahaha vrij specifiek maar kan me er wel iets bij voorstellen :joy:
Ik kan alleen aan niks denken wanneer ik heb geblowd, heb dat twee keer in mijn leven gedaan gaan. Maar toen was ik echt blanco haha.

Normaal heb ik precies hetzelfde, maar blijkbaar was ik bij die scriptie ver genoeg heen dat ik het amper herken als mijn eigen tekst :’)

1 like

We hadden toch ook mensen die ons via het Too good to go-thread hadden gevonden en iemand van het VIVA-forum die hier de sfeer beter vond of zo.
Zo worden we een gemĂȘleerder gezelschap. Nu nog meer Eurovisiefanaten het is helemaal een feest.
En natuurlijk de aantrekkingskracht van beuty-topic. Eerlijk over beuty.

2 likes

In de les lopen appen en hier op het forum zitten.
Jullie kennen denk wel raden hoe interessant het is

2 likes

Heujj ik werk een dagje thuis en ga morgen op wintersport en ik heb nu lekker een aprĂšs skilijstje opgezet! Helemaal zin in!

3 likes

Op m’n werk hebben ze pickwick winter glow en ik had die nog nooit geprobeerd, nou vandaag dus wel en het was een grote vergissing :nauseated_face: waarom is het zo zoet en chemisch? de geur is wel lekker

Ik voel je pijn, same here :weary: