Wat je even kwijt wil #32

Schaatsen? Ijsbeeldenfestival in Zwolle?

Edit: als het morgen mooi weer is, is misschien het kroller Moller ook een goed idee.

1 like

Mijn vader doet raar. We gingen uiteten voor mijn verjaardag en mijn moeder feliciteerde mij (voor zijn neus) en hij deed niks. Tijdens het etentje deed hij normaal. Toen we naar huis gingen en hij al richting zijn auto liep riep ik een paar keer ā€˜Pap, een kusā€™ maar hij reageerde niet. Pas toen ik zijn arm pakte (op een normale manier natuurlijk) reageerde hij. En daarna vroeg hij mijn zus wel om een groetā€¦

Wij hebben afgelopen november slecht nieuws te horen gekregen over zijn gezondheid en sindsdien is hij vaak chagrijnig/bozig en lijkt schijt te hebben aan dingen. Wat ik natuurlijk jammer vind en niet goed, maar aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen.

Maar dit naar mij toe kwetst me wel en vind ik raar. Heb ik nog nooit van hem meegemaakt. Mijn zus doet de laatste tijd wel meer moeite om onze ouders te zien dan ik. Maar bij mij komt dat omdat ik het nieuws van zijn gezondheid slecht kan handelen (heb er veel verdriet van).

Ik kan dit ook niet bij mijn pa kwijt (dat over vandaag). Want we zijn niet zoā€™n gezin dat graag over gevoelens praatā€¦

Sorry, ben meer een lurker maar moest dit ff kwijt. Ik kan dit wel bij mijn vriend kwijt (en hij was erbij) maar ik wil mijn vader niet in slecht daglicht zetten, want mijn vriend ziet de laatste tijd al meer van zijn mindere kant. Plus dit kan zomaar mijn vader zijn laatste jaar zijn (hopelijk houdt hij het langer vol) en dan wil ik het liefst dat zo min mogelijk negatieve dingen gebeuren.

Ik heb ook zoiets (gelukkig geen slecht nieuws) maar wel dat mā€™n vader de afgelopen maanden zo chagrijnig doet heel vaak. Ook niet aardig gewoon tegen me en raar (niet altijd btw maar wel vaak).
Mā€™n broer was het ook opgevallen maar mā€™n zus niet, maar dat komt ws omdat die gek is op zā€™n kleinkind en die mā€™n zus alleen met zā€™n kleinkind samen ziet.
Het rotte vind ik dus dat ik vantevoren niet weet hoe ik mā€™n vader aantref. Laatst gingen we spontaan uit eten (mā€™n vriend werd 1e kerstdag ziek in het restaurant dus mā€™n vader kwam mā€™n vriend vervangen, superlief). En de eerste 5 minuten zat die alleen maar te klagen en nors te doen naar mij dat ik hem weggehaald had en kon ik niet meegaan met mā€™n vriend blaablaa. Ik had oprecht liever alleen daar gezeten dan met hem. Maar daarna draaide de sfeer om en hebben we echt een fijne avond met goede gesprekken gehad.
Ik heb het nu eigk vooral over mezelf en mijn vader maar mss heb je er wat aan/kan je kijken hoe je hem kan vinden in fijnere situaties, evt meer 1 op 1? (oh en overleg dit pls met je zus als je band zo is, want dan kan zij er ook op letten en gedeelde smart is halve smart)

Hahaha heb ik weer. We wouden even een snackie bij de cocktails. Na de nachos hadden we nog een beetje trek. Dus we dachten we nemen een borrelplankje. Als Nederlander in Nederland verwacht je dan 2 bitterballen 3 blokjes kaas en een paar verdwaalde olijven. Maar nee we kregen een borrelplank waar we een hele kring verjaardag mee zouden kunnen vieren.
Nu zit ik hier op het station met een plastic bakje vol met borrelhapjes waar ik geen zin meer in heb mja ik vind het zonde om weg te pleuren.

24 likes

Beter dan dat het een of ander karig bakje is. Kun je het niet bewaren en morgen nog opeten?

1 like

Nee heb oprecht wel gezocht haha. Maar het zijn wel dingen die ik morgen nog kan eten haha. Het was ook meer een soort shock. Want er stond ook xl borrel plank op en wij zo huh maar we wouden de gewone. Bleek dat xl 3/4x zo groot was hahaha.

@Filia haha ja dat wel idd. Jaa ik eet het morgen braaf op :blush:

2 likes

Wat kostte dat ding dan wel niet?

Wat rot dat dit zo de laatste maanden zo is met hem. Je praat er dus wel met je vriend over begrijp ik zo uit je bericht? Heel apart dat het alleen naar jou toe zo is. Het liefst zou je willen weten waardoor dat komt. Ik hoop voor je dat het nog verandert.

Maar goeie tip van jou om hem te vinden in fijnere situaties. Zal ik proberen, thanks!

Warning ontsmakelijke foto

Kies maar iets

Samenvatting

@luzarl 17.50 er zaten uien ringen, kippenhaasjes met krokant jasje, uien ringen, bitterballen , 3 soorten vlees (ham achtige dingen) blokjes kaas, olijven en silveruitjes op haha.

9 likes

Ook uienringen?

16 likes

Nee alleen uien en ringen.

Godver ik zie nu pas 3 jaar later dat ik 2x uien ringen erin heb gezet. Wel 2x fout geschreven dat dan weer wel.

6 likes

Lekkker

1 like

Neem water meloen met feta.

8 likes

Hij doet het ook naar mā€™n broer toe! Die is denk ik wel minder lichtgeraakt dan ik ben. En ja ik heb het er met mā€™n vriend over, zo kwam ik er ook achter dat het al langer speelde dan ik zelf dacht.
En ja ik ben ook wel steeds meer op het punt dat ik denk van ik vraag het gewoon maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt. En wat nou als het antwoord niet bevalt?
Mā€™n vader vindt bv dat ik manipulatief ben naar mā€™n vriend toe, en dat zegt die ook weleens. Mā€™n vriend en ik weten allebei beter maar dat soort opmerkingen kwetsen mij wel en ik kom er dan niet tussen als die zoiets zegt.
Maar ik hoop voor jou dat je ondanks die rare momenten toch nog kan genieten van hoe je vader is, mss herinneringen van vroeger herbespreken ofzo?

Ik heb dus geen tas bij me en ik bewaak het bakje alsof het mn kind is.

Sowieso fruit met hartige smaken (zoals ham). Ga. Weg.

Nou ik had niet echt verwacht dat ik ineens een soort tupperware party had. Haha ik dacht ik ga ff borrelen mobiel portemenee in mn winterjas waar alles in past behalve dit bakjeā€¦

2 likes

Toon in nijmegen. Zijn wel veel oude mannen die geil naar je kijken als je danstā€¦
Ohja en het kan zijn dat er vrouwen zijn die de wc niet opslot doen. Waardoor je dan die deur opentrekt en zij met hun panty op hun knieen naar wc papier aan het peuteren zijn en totaal niet doorhebben dat jij daat staatā€¦

7 likes

Zo ik ben echt heel blij met mn reactievermogen. Net op tijd geremd voor een kat die de weg overstak, dat zou ik mezelf anders nooit vergeven hebben zeg.

4 likes

Was het verplicht om bij het Amsterdam winterparadijs bij het schaatsen handschoenen te dragen? Staat op de site, maar zie fotoā€™s van mensen zonder. Geen zin om ermee te lopen :pensive: