Wat je even kwijt wil #32

Ik heb gesolliciteerd bij een nieuwe baan omdat ik de situatie bij mijn oude baan bijna onfhoudbaar vond. Gelukkig zijn ze enthousiast, en ze vroegen me om al een aantal dingen op papier te zetten ivm arbeidsvoorwaarden. Vind het superlastig, is volledig niet iets wat ik ooit heb gedaan. Hoeveel zou je bijvoorbeeld aan salaris vragen? Mijn ex heeft me een beetje geholpen en zegt: gewoon hoog inzetten, nee heb je, ja kun je krijgen. Maar ik voel me zo’n hebberd als ik veel vraag en ik heb natuurlijk wel een baan maar ik wil er wel graag weg. Weet iemand er meer vanaf, is het gangbaar om hoger in te zetten qua salaris? Wil er liever niet op achteruit gaan natuurlijk maar anderzijds ben ik ook wel zo klaar bij m’n huidige werkgever dat ik een beetje minder denk ik wel zou accepteren.

Ik heb dit toevallig laatst nog moeten doen. Vond het ook heel moeilijk en durfde niet hoog in te zetten, maar toch gedaan. Tot overmaat van ramp belde HR mij vervolgens of ik dat formulier mbt salaris wel goed had ingevuld… (minder werken dan huidige baan, maar meer verdienen. Lever wel leaseauto in). Heb dit gewoon uitgelegd en aangegeven dat ik nu ook meer ervaring heb en gewoon vind dat ik t verdien. Schaamde me dood nadat ik had opgehangen. Maar ze zijn me uiteindelijk echt heel eind tegemoet gekomen en ik kwam uit op t loon dat ik eigenlijk voor ogen had!

Als ze het te hoog vinden doen ze je wel een tegenbod :slight_smile:

Kortom, gewoon doen! Een werkgever zal proberen het zo goedkoop mogelijk voor zichzelf willen maken. En je verdient het gewoon!! Niet te bescheiden zijn!

6 likes

Ik was gisteravond bij een show van Rob Scheepers, cabaretier, en het was echt verschrikkelijk!!!
Ik had net zo goed een uurtje reacties op de Telegraafsite/facebook kunnen lezen, was een stuk goedkoper geweest.

Het was echt zo slecht, afgezaagd, seksistisch, racistisch en dom, en het publiek vond het prachtig.
Het ging erom dat mensen minder moeten klagen en zeuren, want dat is toch nergens voor nodig, al dat gezeur om futiliteiten. Bijvoorbeeld:

• Homo’s. Haha Fred van Leer is homo en heet van Leer, lachen!!!

• Lesbiennes: Hihaho Ellie Lust heet Lust!!! En ze is lelijk!! Hilarisch!!

• Transgenders, wat een gezeik van die mensen en dat ze een eigen wc willen, daar kunnen we niet aan beginnen, straks hebben we voor elk lhbti-hokje een eigen wc!!! En die lhbti is ook discriminerend, want ik pas nergens in!! Ik wil een hokje met G van getrouwd!! Bovendien zijn mannen en vrouwen gewoon verschillend, mannen snappen mijn voetbalgrappen en vrouwen zitten dan dom om zich heen te kijken.

• Sylvana Simons!! Hahahaha!!! (ja de zaal lag al dubbel bij het horen van haar naam).
    Nou, dan komt de aap uit de mouw!!! (hele zaal giert en klapt. Op dat punt wou ik weggaan, maar ik had hoop dat hij het verhaal nog zou draaien en de mensen een spiegel voor zou houden maar helaas, het was gewoon echt racistisch).

• Gezeik over zwarte piet, jammer voor Antilliaanse mensen dat ze niet meer voor zwarte piet mogen spelen, want ja die kun je moeilijk roetveegschmink geven!! Door al dit gezeik heeft sinterklaas geen zin meer om nog te komen.

• Greta Thunberg is een irritant zeikkind

• We mogen tegenwoordig niks meer zeggen in Nederland!!!

Nou ik zat daar dus echt witheet van woede en ik voelde me zó niet op mijn plek, bah, ik kwam helemaal opgefokt die zaal uit. En het zit me nu steeds hoog. Vooral bij elke uitgekauwde ‘grap’ dat ik mensen om me heen allemaal instemmende geluiden hoorde maken de hele tijd. :face_vomiting:

Ik ga een hele slechte recensie schrijven en mijn geld terugvragen. :fu:

25 likes

Ik heb net voor het eerst deze gedaan en het is echt beschamend hoe slecht mijn conditie is en hoe slap ik ben. Sinds ik gestopt ben met trampoline springen is lopen de enige beweging die ik krijg lopen dus vond het tijd om daar verandering in te brengen maar man wat was dit zwaar.

8 likes

Ik kijk the blacklist en het is echt bizar hoe veel red lijkt op mijn kaakchirurg.

2 likes

Ik leef nog
:glee:

8 likes

Dankjewel! Heb ik veel aan, ga het gewoon doen denk ik!

1 like

Oooh ik zie net voor het eerst (bewust) zo’n enge gluurpop voor een raam staan!!!

1 like

Maar bij hem blijven omdat je misschien nooit iets beters kan vinden is ook niet eerlijk, niet naar jezelf en niet naar hem. Denk dat je nu door een rollercoaster gaat en dat het niet gek is dat je al deze gedachten hebt. Ik hoop dat je over een tijd meer vrede hebt me je beslissing en hopelijk kun je er dan achter staan. Sterkte!

2 likes

Ik weet niet of je iemand gaat vinden. Dat zijn misschien niet de meest geruststellende woorden die je hoopte te horen, maar ik denk dat dat de enige waarheid is (en dus ook niet “je gaat nooit iemand vinden”). Ik denk wel dat je voor jezelf nu een situatie hebt gecreëerd waar je meer kans hebt om gelukkiger te zijn. Met of zonder relatie. En ik denk dat dat het belangrijkste is.

Je klonk in je berichten niet gelukkig in je relatie. In mijn ogen, wanneer je jezelf bevind in een situatie waar je je relatie uitmaakt, is de relatie nooit succesvol genoeg om je te doen terugkeren ernaar. Ik zie zeer zelden geslaagde pogingen van exen die weer bij elkaar komen. En dan nog, een relatie waar “het echt niet zo slecht is”, is dat echt waar je je aan wil committen zodat je dan niet alleen bent?

Rouw van een relatie is pijnlijk en lastig, duurt soms lang en deze fase hoort daar ook bij. Wait it out, zorg dat het verdriet eindelijk een plekje krijgt en ga kijken hoe jij gelukkig wordt met jezelf en in de situatie waar je dan in zit. En dan komt er hopelijk iemand op de pad, of niet, maar wellicht doet dat er dan minder toe omdat je happy bent met hoe je leven is. Sterkte!

1 like

@Penny_Lane Ja gelukkig wel, was met mijn man. Toen het afgelopen was en iedereen ging staan klappen bleven we zitten en het eerste wat hij zei was ‘nou, dit was echt heel slecht’.

@Monstertruck Inderdaad, ik ben er ook klaar mee. Deze gast was blijkbaar een keer op een feestje van mijn werk geweest voor een kort optreden, waar ik niet bij was. Iedereen vond het geweldig, daarom had ik kaartjes gekocht voor deze show, ik kende hem verder ook niet. Maar fijn om te weten wat dus het niveau van mijn collega’s is. Niet verrassend overigens.

3 likes

Ik mis het ook echt! Echt het leukste wat ik ooit gedaan heb maar voor mij is het ook niet meer te doen. Baal er echt van. We kunnen wel ooit nog een keer vrij gaan springen ergens?

1 like

Alle kerstmeuk is weer opgeruimd :ok_woman:t3::no_good_woman:t3::raising_hand_woman:t3::tipping_hand_woman:t3:

1 like

De persoon hier die het advies gaf om stories uit te zetten op Instagram, kan iemand haar een Nobelprijs geven? :heart:

4 likes

Maar misschien zijn ze er wel geweest (of ooit in België, want zo groot is het afgebrande gebied) en komt het nu echt dichtbij!!!

Ik wil nieuwe hand- en theedoeken kopen die passen bij de kleuren vam de keuken, en donkere handdoekjes voor op het toilet.
Mijn vriend vind het onzin omdet we er nog 16870 hebben. Maar die zijn lelijk en vloeken met de rest van het interieur

1 like

Ik werd gewoon weer pas 14.30 wakker… WAAROM ben ik zo achterlijk moe :frowning: begin maandag met mijn nieuwe baan, dus kan echt niet

Nou een vriendin van me deed deze ook een paar dagen geleden en die doet best wel veel van dit soort dingen maar vond di took echt verschrikkelijk en een heel slechte workout (te korte tijd per oefening enzo). Dus misschien ligt het wel aan dit specifieke filmpje.

Zou kunnen hoor, heb gewoon het eerste filmpje gepakt wat ik kon vinden voor beginners. Neemt niet weg dat mijn conditie echt heel slecht is :sweat_smile:

Ik kijk Italiaanse YouTube-filmpjes om mn Italiaans te oefenen en ik ben nu op de chefs react to - filmpjes gekomen en het is zo mooi.

• ze doen allemaal alsof ze gemarteld worden als iemand bijvoorbeeld knoflook in de carbonara doet. Of de verkeerde kaas en in de reacties gaan dan de rest van de Italianen helemaal los over dat het toch verdomme godslastering is van die verdomde barbaren.
  • en er is een mixer bij. Zijn gehele takenpakket lijkt te bestaan uit bij de pasta Alfredo (GEEN ROOM, GEEN ROOM) de boter en de kaas op de perfecte manier te mixen. Fulltime job. Hij kookt de pasta ook niet, hij mixt alleen de boter en de kaas en de pasta. En hij kijkt elitair en het is duidelijk dat iedereen hem super serieus neemt en hij kijkt steeds pijnlijk en maakt dismissive geluiden als iemand niet goed mixt.

Echt fascinerend.

10 likes